هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر بعد از وقفه دو هفته‌ای از امروز آغاز خواهد شد و پرسپولیس ساعت 20 در ورزشگاه فولادشهر مقابل ذوب‌آهن اصفهان قرار خواهد گرفت.

فوتبال لیگ برتر

در حساس‌ترین دیدار این هفته اما استقلال و تراکتورسازی تبریز ساعت 18:45 فردا در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار خواهند گرفت. از دیگر بازی‌های حساس این هفته هم می‌توان به دربی خوزستان بین تیم‌های فولاد و صنعت نفت و همچنین رویارویی فجر سپاسی و سپاهان در شیراز اشاره کرد.

شبیه دربی

امیر قلعه نویی فردا دوباره به ملاقات استقلال خواهد آمد. او در سپاهان 4 بار مقابل استقلال قرار گرفت که صاحب یک پیروزی، یک تساوی و 2شکست شد. در ضمن قلعه‌نویی فصل قبل نتوانست پرویز مظلومی را در 2 بازی رفت و برگشت شکست بدهد.او در تهران به استقلال باخت و در اصفهان هم بازی این دو تیم مساوی شد ولی قلعه نویی حالا با تراکتورسازی به تهران می‌آید و امیدوار است که با شکست میزبان جای استقلال را در صدر جدول بگیرد. آبی‌پوشان با 13امتیاز در صدر جدول قرار دارند و تراکتور 12امتیازی هم تیم دوم جدول است.

جدا از قلعه‌نویی، بازیکنانی مثل سیاوش اکبرپور، امیرحسین صادقی و فرزاد آشوبی هم باید مقابل تیم سابق خود بازی کنند که این موضوع حساسیت‌های بازی را بیشتر خواهد کرد. در ضمن حدود 30 هزار نفر از هواداران تراکتورسازی هم قصد حضور در ورزشگاه آزادی را دارند و بازیکنان دو تیم هم در مصاحبه‌های خود تاکید کرده‌اند که این دیدار هم مثل یک دربی است که حساسیت‌های زیادی دارد.

استقلال در آستانه این بازی چند مصدوم در اردوی خود دارد و حضور کیانوش رحمتی و جاسم کرار مقابل تراکتور قطعی نیست. ‌ تیموریان هم به‌دلیل سه اخطاره بودن محروم است. تراکتور هم مهدی کیانی هافبک تاثیرگذار خود را به‌دلیل اخراج این بازیکن توسط قلعه‌نویی در اختیار نخواهد داشت ولی امیر حسین صادقی مدافع مصدوم تبریزی‌ها به این بازی خواهد رسید. به‌نظر می‌رسد در بازی فردا جمعیتی بیش از 90 هزار نفر به استادیوم آزادی بیایند و البته چیزی که این بازی را حساس‌تر کرده این است که استقلالی‌ها نمی‌توانند خیلی روی امتیاز میزبانی حساب کنند چون هواداران تراکتور مثل سال گذشته به استادیوم آزادی هجوم خواهند برد.

شب سخت پرسپولیس

هر چند پرسپولیس در آخرین دیداری که مقابل ذوب‌آهن انجام داد، با 4 گل این تیم را در ورزشگاه فولادشهر شکست داد ولی به‌طور حتم سرخ پوشان در این بازی کار سختی مقابل تیم اصفهانی در پیش خواهند داشت. غلامرضا رضایی، علی کریمی و مازیار زارع 3ملی‌پوش پرسپولیس بعد از حضور در بازی ایران و قطر، خسته هستند و این باعث نگرانی حمید استیلی است. در ضمن به‌گفته پزشک پرسپولیس مهرداد اولادی، هادی نوروزی، علیرضا محمد و محمد منصوری به‌دلیل مصدومیت غایب خواهند بود. ذوب‌آهن هم قاسم حدادی فر را به‌دلیل مصدومیت دراختیار نخواهد داشت. پرسپولیس با 5 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد که این برای آنها اصلا خوشایند نیست، به همین دلیل سرخ‌پوشان درصدد گرفتن 3 امتیاز هستند تا برای بازی با استقلال وضعیت مناسبی پیدا کنند. ذوب‌آهن هم با 8 امتیاز در رده ششم قرار دارد و شکست دادن پرسپولیس می‌تواند شاگردان منصور ابراهیم‌زاده را به رده‌های بالای جدول نزدیک کند.

تلاش برای جبران

سپاهان بعد از باخت خانگی به نفت تهران 8 امتیازی باقی ماند تا در رده پنجم قرار بگیرد ضمن اینکه این تیم در تعطیلات با حاشیه‌هایی هم مواجه شد.حالا سپاهان باید در شیراز مقابل فجر سپاسی قرار بگیرد؛ تیمی که قبل از شروع فصل، سپاهان را در یک بازی دوستانه در اصفهان شکست داد. سپاهانی‌ها برای جبران نتایج نه چندان خوب خود به شیراز می‌روند ولی کلانتری، سرمربی فجر که تیمش با 5 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد در مورد این بازی می‌گوید: «سپاهان به همان اندازه که تیم بزرگی است و بازیکنان مطرحی دارد، به همان اندازه هم نقاط ضعف دارد. شاید بعضی‌ها در نگاه اول بگویند تساوی در شیراز هم برای ما بد نباشد اما من از بچه‌ها خواستم که مقابل سپاهان فقط به پیروزی فکر کنند.»

برنامه هفته ششم لیگ برتر

17 شهریور

فجر سپاسی - سپاهان 17:30
شهرداری تبریز - راه‌آهن 19:10
مس سرچشمه - شاهین 19:30
ذوب آهن - پرسپولیس 20:00

18 شهریور

نفت تهران - سایپا 18:45
استقلال - تراکتور 18:45
داماش گیلان - مس 19:00
نفت آبادان - فولاد 20:00
صبای قم - ملوان 20:00

کد خبر 145024
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز