هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر در حالی به‌پایان رسید که تراکتورسازی دربی هیجان‌انگیز تبریز را به سود خود به‌پایان رساند تا به رده دوم جدول صعود کند.

فوتبال

 از دیگر اتفاقات مهم این هفته باید به نخستین شکست صبای قم و سپاهان اشاره کرد. در ضمن هفته پنجم لیگ برتر با ثبت یک رکورد تاریخی به‌پایان رسید و در 9 بازی برگزار شده، 36 گل به‌ثمر رسید که به‌طور متوسط هر بازی 4 گل داشت.36 گل در یک هفته رکورد جدیدی برای لیگ برتر ایران است. تا قبل از این هفته، بیشترین گل به‌ثمر رسیده در یک هفته 34 گل بود که در هفته دوازدهم لیگ 87 ثبت شده بود.

تراکتور، برنده دربی

تراکتورسازی تکلیف دربی تبریز را در همان 20 دقیقه اول مشخص کرد و با یک شروع توفانی 4 بار دروازه شهرداری را باز کرد. احسان حاج‌صفی (3)، امیرحسین صادقی(8)، فردین عابدینی(12)، و سیاوش اکبرپور(20) 4 بار دروازه شهرداری را فرو ریختند تا شکست شاگردان یسیچ زودتر از حد تصور قطعی شود.سعید دقیقی در دقیقه 34 یکی از گل‌های خورده شهرداری را جبران کرد اما در دقیقه 60 احسان حاج‌صفی بار دیگر برای تراکتور گل زد تا این دیدار با نتیجه5 بر یک به‌پایان برسد. تراکتور که در نخستین بازی لیگ مقابل صبا شکست خورد بعد از 4 برد پیاپی حالا 12 امتیازی شده و پشت سر استقلال در رده دوم قرار دارد. هم‌اکنون قلعه‌نویی و تیمش یک تهدید جدی برای صدرنشینی استقلال محسوب می‌شوند و این درحالی است که این دو تیم باید در هفته ششم و در یک مسابقه حاشیه‌ای و حساس مقابل هم قرار بگیرند.

قلعه نویی در مورد پیروزی مقابل شهرداری می‌گوید: «توانستیم با یک بازی تاکتیکی نتیجه خوبی بگیریم و اعتقاد دارم گل‌های زود هنگام ما باعث شد شیرازه شهرداری تبریز از هم پاشیده شود. بازیکنان ما نیمه اول را به نحو‌احسن به‌پایان بردند ولی نیمه‌دوم را جدی نگرفتند و فکر کردند بازی تمام شده است. این باعث شد که در نیمه‌دوم بازی خوبی ارائه ندهند.» او از تعطیلی لیگ نگران است: «تیم من کم‌کم داشت به حد مطلوب و دلخواه خود می‌رسید و این تعطیلات شاید برای این تیم خوب نباشد ولی ما با بازی‌های تدارکاتی سعی خواهیم کرد تا تیم از نظر تاکتیکی افت نداشته باشد.» میودراگ یسیچ هم در مورد باخت سنگین تیمش می‌گوید: «مسئولیت این شکست سنگین را برعهده می‌گیرم و دوست ندارم آن را به گردن شخص دیگری بیندازم. پس از 2 گلی که خوردیم نیم‌ ساعت طول کشید تا به‌خودمان بیاییم و اگر بعد از گل دقیقی بازیکن ما کارت قرمز نگرفته بود، شاید نتیجه این نبود. البته کم‌کاری بازیکنان هم در این باخت دخیل بود ولی باید بازیکنان جواب این کم‌کاری را به من بدهند.»

شکست صبا و سپاهان

عبدالله ویسی سرمربی صبا بعد از پیروزی تیمش مقابل سایپا آنقدر هیجان‌زده شده بود که در مصاحبه‌هایش گفت همه باید به صبا احترام بگذارند. او در طول یک‌هفته با اکثر روزنامه‌ها و سایت‌های خبری مصاحبه کرد تا در این زمینه رکورددار شود ولی تیم ویسی در هفته پنجم با شکست سنگین 4بر صفر مواجه شد تا شاهین بوشهر نخستین باخت را به صبا تحمیل کند. در این دیدار منصور تنهایی (1و35)، محسن حمیدی (58) و میثم منیعی (70) گل‌های شاهین را به ثمر رساندند.

سپاهان هم نخستین شکست خود را در این فصل تجربه کرد و نفت تهران، این تیم را در اصفهان شکست داد. پیروزی مقابل قهرمان فصل گذشته کار بزرگی بود که شاگردان حسین فرکی موفق به انجام آن شدند. سیدایمان موسوی در دقیقه 65 تک گل نفت را به‌ثمر رساند تا این پیروزی بزرگ برای تیم فرکی به دست بیاید. به‌طور حتم این نتیجه برای هواداران سپاهان راضی‌کننده نیست و به‌نظر می‌رسد با ادامه این روند لوکا بوناچیچ تحت فشار قرار بگیرد.

نتایج هفته پنجم

ملوان 3 - ذوب‌آهن 3
مس 1 - فجر سپاسی 2
شاهین 4 - صبای قم صفر
سپاهان صفر - نفت تهران 1
سایپا 3 - داماش صفر
راه‌آهن 3 - مس سرچشمه 1
پرسپولیس 3 - نفت آبادان 1
تراکتورسازی 5 - شهرداری تبریز 1
فولاد 1 - استقلال 4

کد خبر 144101
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز