کارلوس کی روش پس از بازگشت به ایران و پیش از شروع بازی‌های هفته پنجم لیگ برتر، فهرست 24 نفره تیم‌ملی را برای بازی مقابل اندونزی و قطر اعلام کرد.

فوتبال

مهم‌ترین نکته در این فهرست که عصر روز سه‌شنبه اعلام شد، دعوت از جواد نکونام، مجتبی جباری و فرهاد مجیدی به تیم ملی بود. در عوض بازیکنانی مثل محمد نصرتی، میثم بائو و پژمان نوری خط خورده‌اند.

دروازه، بدون تغییر

رحمتی، گردان و حقیقی مثل اردوی قبلی 3 دروازه بان تیم ملی را تشکیل می‌دهند. رحمتی و گردان در 4 هفته اخیر عملکرد خوبی داشته اند ولی حقیقی در شروع لیگ دروازه‌بان مطمئنی برای پرسپولیس نبوده است. به‌نظر می‌رسد کی‌روش در این نقطه به‌دنبال ثبات است. با وجود این شاید این آخرین فرصت به دروازه بان جوان پرسپولیس باشد و درصورت ادامه این روند و نیمکت نشینی احتمالی در بازی‌های آتی، او به اردوهای بعدی دعوت نشود.

ثبات در خط دفاع

ترکیب ثابت خط دفاع در بازی‌های قبلی نشان داد که کی‌روش نفرات دلخواهش را در این نقطه پیدا کرده است. حیدری، عقیلی و حسینی جایگاه ثابتی دارند و پولادی در دفاع چپ نسبت به حاج‌صفی موقعیت نسبتا بهتری دارد. حسین ماهینی هم مثل اردوی قبلی گزینه دوم در دفاع راست است. در این میان نصرتی به‌دلیل نمایش متزلزل در شروع فصل جایش را به حنیف عمران‌زاده داده که در ترکیب استقلال بازی‌های خوبی انجام داده است. این در حالی است که منتظری، زوج عمران‌زاده به‌دلیل مصدومیت شانس دعوت دوباره را از دست داد.

مثلث میانی، گمشده کی‌روش

بیشترین تغییر در فهرست تیم ملی در خط میانی است و به‌نظر می‌رسد کی روش هنوز مثلث دلخواهش را پیدا نکرده است. نکونام تمرینات قبلی تیم ملی را به‌دلیل حضور در اردوهای پیش‌فصل باشگاهش از دست داد و سرمربی تیم ملی برای نخستین بار هافبک اوساسونا را در اختیار خواهد داشت. آندو هم با وجود حضور در اردوهای قبلی به‌دلیل مصدومیت نتوانست در بازی‌های رسمی به میدان برود و تنها در بازی‌های دوستانه اردوی اتریش مقابل تیم‌های باشگاهی بازی کرد. مجتبی جباری هم که در ترکیب استقلال نمایش بسیار خوبی داشته برای نخستین بار از سوی کی روش دعوت شده است. در همین حال پژمان نوری و میثم بائو در این فهرست نیستند. آنها در بازی مقابل ماداگاسکار در ترکیب اصلی بودند ولی کی روش در بازی‌های بعدی ترجیح داد از آنها استفاده نکند؛ به‌طوری که نوری تنها در بازی برگشت مقابل مالدیو برای دقایق کوتاهی به زمین رفت. حتی نمایش نسبتا خوب بائو در لیگ هم برای دعوت او کافی نبود و به‌نظر می‌رسد او در همان تک بازی نتوانسته انتظارات کی روش را برآورده کند. به جای آنها حدادی فر در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل مالدیو در ترکیب اصلی بود و ظاهرا کی‌روش روی هافبک ذوب‌آهن خیلی حساب می‌کند.

مازیار زارع هم که در هر دو بازی مقابل مالدیو 60 دقیقه بازی کرد، یک بار دیگر در فهرست تیم ملی است. در مورد دعوت هافبک پرسپولیس اما 2نکته وجود دارد، او در لیگ برتر تنها مقابل شهرداری تبریز به میدان رفت که به‌دلیل بازی ضعیفش در نیمه دوم تعویض شد. از سوی دیگر او به‌دلیل محرومیت بازی با اندونزی را از دست می‌دهد و فقط می‌تواند مقابل قطر به میدان برود. در این شرایط به‌نظر می‌رسد حدادی فر، علی کریمی، نکونام و آندو بخت بیشتری برای بازی در ترکیب اصلی دارند و کی‌روش 3 نفر از این هافبک‌ها را برای مثلث خط میانی‌اش در بازی مقابل اندونزی انتخاب کند.

مجیدی، معمای خط حمله

انتخاب فرهاد مجیدی مهم‌ترین اتفاق در خط حمله است. انصاری فرد که گزینه اصلی در نوک حمله است، در 3 بازی اخیر فرصت‌های زیادی را از دست داد و تنها در بازی رفت مقابل مالدیو 2 گل زد. از سوی دیگر او هم برای بازی مقابل اندونزی محروم است. در این شرایط باید دید کی روش به مجیدی که یکی از آماده‌ترین بازیکنان لیگ است، چقدر اعتماد می‌کند. اگر او مهاجم استقلال را در برنامه درازمدتش قرار دهد، مشکل گلزنی تیم‌ملی تا حد زیادی حل خواهد شد. خلعتبری هم که در بازی برگشت مقابل مالدیو زننده تک‌گل تیم ملی بود، بی‌تردید جزو گزینه‌های اصلی کی‌روش است. غلامرضا رضایی هم که در اردوی قبلی به‌دلیل مصدومیت دعوت نشد، امیدوار است بتواند بار دیگر به ترکیب اصلی برگردد.

کد خبر 144002
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز