حمید استیلی، بعد از گرفتن نتایج ضعیف در 6 هفته ابتدایی، امیدوار به شکست استقلال بود تا همه چیز از ذهن هواداران پرسپولیس پاک شود، ولی این تیم در یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های چند سال اخیر خود شهرآورد را واگذار کرد.

استیلی

پرسپولیس در شرایطی بازنده این دیدار شد که باید با گل‌های بیشتری از رقیب سنتی‌اش شکست می‌خورد و حالا عرصه بر استیلی تنگ‌تر از گذشته شده است.کارشناسان و پیشکسوتان پرسپولیس هم عملکرد این تیم را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده و بسیاری از آنها معتقدند که برای خروج از این بحران باید تغییرات فنی و مدیریتی در این باشگاه ایجاد شود. شکست در 3 شهرآورد پیاپی به هیچ عنوان برای هواداران پرسپولیس خوشایند نیست و باید دید چه سرنوشتی در انتظار سرمربی تیم و همچنین حبیب کاشانی، سرپرست موقت باشگاه، خواهد بود. در این میان باز هم اسامی افراد مختلفی برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس بر سر زبان‌ها افتاده که باید به مصطفی دنیزلی، حمید درخشان و محمد مایلی‌کهن اشاره کرد.

معرفی هیأت‌مدیره

مسئولان وزارت ورزش هفته گذشته اعلام کردند که اعضای هیأت‌مدیره استقلال و پرسپولیس بعد از شهرآورد انتخاب خواهند شد. حالا خیلی‌ها در انتظار معرفی هیأت‌مدیره پرسپولیس هستند و شنیده می‌شود تغییراتی در کادر مدیریتی و فنی به‌وجود خواهد آمد. عملکرد مسئولان پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات بر خلاف استقلال با انتقادهای زیادی روبه‌روست و خیلی‌ها معتقدند که این باشگاه در جذب بازیکن و انتخاب سرمربی، موفق عمل نکرده است؛ حالا شکست در شهرآورد هم فشارها را برای اعمال تغییرات در پرسپولیس بیشتر کرده و به‌نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک اتفاقات جدیدی رخ دهد، این در حالی است که روند ناامید‌کننده پرسپولیس در فصل جاری برخلاف وعده‌های سرمربی این تیم، تغییر نکرده و پرسپولیس با این شرایط حتی نتایجی ضعیف‌تر از سال گذشته خواهد گرفت.

انتقاد پیشکسوتان

اوضاع در پرسپولیس به قدری به هم ریخته که حالا بیژن ذوالفقارنسب هم تمایلی برای حرف زدن ندارد و حتی خودش را عضو کمیته فنی این تیم نمی‌داند. او می‌گوید: «نمی‌دانم که کمیته فنی بعد از این شکست جلسه‌ای می‌گذارد یا خیر؛ من دیگر نه مسئول کمیته هستم، نه عضو آن؛ مدیرعامل و کادر فنی باید پاسخگو باشند».

حسین عبدی مربی فصل قبل پرسپولیس هم معتقد است که فرصت کادر فنی این تیم تمام شده و در این خصوص می‌گوید: «فرصت لازم به کادرفنی داده شد و همه هم حمایت کردند، اما این فرصت دیگر به پایان رسیده و باید تصمیمات جدیدی که می‌تواند راهگشا باشد، برای این تیم گرفته شود». علی پروین، پرافتخارترین مربی تاریخ پرسپولیس، اما در مورد شکست مقابل استقلال می‌گوید: «این بازی سؤال‌برانگیز بود. قبل از بازی پیش‌بینی‌هایی کردم، اما جمعه پرسپولیسی‌ در زمین ندیدم.

هیچ‌کس در حد و اندازه خودش نبود و فقط کریمی تا توانست دوید و پنالتی خوبی گرفت.» پروین ادامه می‌دهد: «خیلی ناراحتم و نمی‌دانم اگر از خانه بیرون بیایم و هواداران از من سؤال کنند چه جوابی باید به آنها بدهم. ما پیشکسوتان پرسپولیس طبق دعوتی که استیلی از ما کرد برادری خود را ثابت کردیم و به تمرین پرسپولیس رفتیم، اما نمی‌دانم در شهرآورد چه اتفاقی افتاده بود. ما منتظر آقای عباسی هستیم تا ببینیم چه تصمیمی می‌خواهد بگیرد. امیدواریم هرچه سریع‌تر تکلیف این تیم روشن شود تا هیأت‌مدیره با قدرت شروع به کار کند. این بلاتکلیفی به نفع هیچ‌کس نیست».

استعفا نمی‌دهم

پرسپولیس بعد از شکست مقابل استقلال به رده پانزدهم جدول سقوط کرد که این جزو نکات تاریک پرونده مربیگری استیلی در تیم سرخ پوش تهرانی است. برخی معتقدند که این مربی به‌دلیل نتایج ضعیف در پرسپولیس و احتمال ادامه این روند نزولی، باید استعفا بدهد ولی خودش می‌گوید: «من استعفا نمی‌دهم و به کار خودم ادامه خواهم داد. ماندن یا نماندن من به باشگاه مربوط است، من به کار خودم اعتقاد دارم و صددرصد در هفته‌های آینده نتیجه‌ می‌گیریم».

استیلی این جملات را بارها در هفته‌های گذشته تکرار کرده ولی هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است.حالا هواداران پرسپولیس در انتظار معرفی اعضای هیأت‌مدیره هستند و باید دید تکلیف مدیریت و کادر فنی پرسپولیس چه خواهد شد. در ضمن نباید فراموش کرد که بازیکنان پرسپولیس هم با عملکرد ضعیف‌شان نقش پررنگی در این ناکامی‌ها داشته‌اند.

کد خبر 145843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز