گروه ورزش- کریم اعظمی: شکست پرسپولیس مقابل استقلال، اتفاق عجیبی نبود.

فوتبال

این نتیجه بدون درنظر گرفتن حاشیه‌ها، جنجال‌ها و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در شهرآورد، قابل تصور بود و استقلال با توجه به سرمایه‌هایی که در زمین مسابقه داشت باید حریف سنتی‌اش را مغلوب می‌کرد. هرچند نباید نقش پرویز مظلومی و پیروزی او در 3 شهرآورد پیاپی را نادیده گرفت ولی ستاره‌های استقلال هم در بازی روز جمعه نقش غیرقابل انکاری در شکست پرسپولیس داشتند و تفاوت فنی بازیکنان دو تیم در نهایت پیروزی آبی‌های تهران را رقم زد.حالا استقلال با این ستاره‌ها و توانایی‌های بالای بازیکنانش صدرنشین لیگ برتر است ولی پرسپولیس با قرار‌گرفتن در رده پانزدهم جدول باید فعلا خیال قهرمانی را از ذهنش دور کرده و اول به خروج از این شرایط بحرانی فکر کند.

تفاوت دروازه‌بان‌ها

سیدمهدی رحمتی روز جمعه بعد از چند سال، بازی کردن در شهرآورد را تجربه کرد. این در حالی است که او از رویارویی با پرسپولیس در این دیدار سنتی خاطره بدی داشت.اشتباه رحمتی مقابل مهرزاد معدنچی هنوز هم در ذهن فوتبال‌دوستان باقی مانده ولی او دیگر آن دروازه بان بی‌تجربه سال‌های قبل نیست.رحمتی در این فصل باز هم ثابت کرد که تلاش شبانه روزی استقلال برای جذب او بی‌دلیل نبوده و در شهرآورد هم دروازه‌اش را بسته نگه‌داشت.در این دیدار تفاوت دروازه بان‌های دو تیم به‌خوبی ثابت شد و میثاق معمارزاده نشان داد از لحاظ فنی فاصله زیادی با رحمتی دارد.

او در صحنه گل اول شوت نه چندان محکم میداوودی را دو ضرب دفع کرد و همین فرصت برای جباری کافی بود تا با یک پاس فوق‌العاده، مجیدی را در موقعیت گلزنی قرار دهد.شاهکار معمارزاده در گل دوم استقلال بود که با حالتی آماتور از دروازه بیرون آمد و از آرش برهانی دریبل خورد.جدا از معمارزاده، مدافعان پرسپولیس هم در طول بازی، بارها ناهماهنگ نشان دادند و بی‌جهت نبود که استقلال جدا از دو گلی که به ثمر رساند بیش از 5 موقعیت صددرصد گلزنی را از دست داد.این در حالی است که مدافعان استقلال روز کم‌اشتباهی را پشت‌سر گذاشتند.

برتری خط هافبک

نکته مهم در بازی جمعه، جنگ بین هافبک‌های دو تیم بود که در این بین هافبک‌های استقلال برتری چشمگیری نسبت به هافبک‌های پرسپولیس داشتند. در این بین مازیار زارع، هافبک پرسپولیس یکی از ضعیف‌ترین روزهای فوتبالی خود را پشت سر گذاشت. قرینه او در استقلال کسی نبود جز کیانوش رحمتی که در تمامی جنگ‌های فیزیکی میانه میدان حضور داشت و فرصت بازیسازی را از هافبک‌های پرسپولیس گرفت.

زارع که باید مقابل هافبک‌هایی چون تیموریان، جباری و کیانوش رحمتی قرار می‌گرفت، در جنگ‌های تن به تن با این بازیکنان مغلوب بود. او در پوشش فضای مقابل مدافعان هم ناتوان بود تا جایی که پاس‌های جباری به راحتی پشت سر زارع فرود می‌آمد. در این میان باید به بازی ترکیبی تیموریان و جباری هم اشاره کرد که آندو کمی جلوتر از رحمتی وظیفه انتقال توپ از دفاع به حمله را برعهده داشت. در این میان جباری بهترین گزینه برای بازیسازی و ارسال پاس‌های عمقی برای مهاجمان استقلال بود که در کنار تیموریان بازی می‌کرد و این دو بازیکن وظایف خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دادند.در طرف مقابل حسین بادامکی و محمد نوری این وظایف را در پرسپولیس بر عهده داشتند که بسیار پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شدند.

بازی مثبت مهاجمان

استقلال از جاسم کرار و میلاد میداوودی به‌عنوان مهاجمان کناری استفاده کرد. میداوودی بعد از پشت‌سر گذاشتن یک مصدومیت سخت در این بازی حساس در ترکیب ثابت قرار گرفت و علاوه بر دوندگی فراوانی که در زمین داشت، چند فرصت ایده‌آل گلزنی را هم به دست آورد. او بارها مدافعان پرسپولیس را آزار داد و آنها را خسته کرد و این عملکرد مثبت در بازی کرار هم دیده شد.

این بازیکن عراقی هم به‌خوبی حفظ توپ می‌کرد و در فاز تهاجمی استقلال روز موفقی را پشت سر گذاشت.در طرف مقابل جواد کاظمیان و غلامرضا رضایی مهاجمان کناری پرسپولیس بودند. هر چند رضایی در این بازی دوندگی زیادی داشت ولی در عبور از مدافعان استقلال بارها ناکام ماند و بازی بی‌هدفی را به نمایش گذاشت. کاظمیان هم آنقدر ضعیف بازی کرد که در بین دو نیمه تعویض شد.

در ترکیب پرسپولیس فقط علی کریمی در حد و اندازه‌های خودش ظاهر شد و البته تلاش بیش از حد او به تنهایی نمی‌توانست مشکلات فنی پرسپولیس را حل کند.حتی برهانی و یوسفی به‌عنوان تعویض‌های استقلال نمایش موفقی داشتند و باید گفت که آبی‌های تهران با ستاره‌های خود یک شب به یادماندنی را جشن گرفتند.

کد خبر 145855
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز