گروه بورس: رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام کرد: سهام 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال قطعا تا پایان سال عرضه می‌شود.

خصوصی سازی

به گزارش همشهری، صبح دیروز پیمان نوری، رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ در نخستین نشست خبری خود ضمن اعلام این خبر گفت: سهام این 2 باشگاه امسال عرضه می‌شود اما فروش آن به حضور متقاضیان خرید بستگی دارد. نوری اعلام کرد: برخی از واگذاری‌ها حساسیت‌های ویژه‌ای دارد و باید تمامی جوانب در این عرضه‌ها لحاظ شود. وی ادامه داد: سازمان خصوصی‌سازی‌ چند جلسه را با خبرگان ورزشی برای عرضه سهام 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس برگزار کرده‌اند تا مشکلی در عرضه سهام این 2 باشگاه ایجاد نشود. نوری با بیان اینکه در عرضه سهام استقلال و پرسپولیس عواطف طرفداران این 2 باشگاه مدنظر قرار خواهد گرفت، افزود: از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای عرضه سهام این دو باشگاه استفاده خواهیم کرد. نوری درباره پرونده بلوک شرکت فولاد خوزستان گفت: دادگاه رای به نفع سازمان خصوصی‌سازی‌ داده است که اگر لازم باشد، سهام آن دوباره عرضه می‌شود.

عرضه پالایشگاه‌ها

وی در مورد عرضه سهام پالایشگاه‌ها در بورس گفت: سهام پالایشگاه‌های نفت تهران و شیراز نیز پس از کشف قیمت و تایید هیات عالی واگذاری تا پایان امسال واگذار خواهند شد.
نوری با بیان اینکه براساس برنامه قرار است 20 درصد از سهام پالایشگاه آبادان و شازند اراک در اختیار دولت باقی بماند، افزود: واگذاری‌های حوزه نفت از محوری‌ترین واگذاری‌ها در سال‌جاری است، اما سازمان خصوصی‌سازی‌ به‌رغم تلاش خود از واگذاری در حوزه گاز عقب است.

فروش سهام هما

رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ تاکید کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) یکی از واگذاری‌های مهم سازمان خصوصی‌سازی‌ در سال 90 است که به‌زودی فرایند واگذاری آن آغاز می‌شود. نوری ادامه داد: پیش‌بینی سازمان خصوصی‌سازی این است که عرضه‌های امسال نسبت به سال گذشته، حداقل 3 برابر افزایش یابد.

72 درصد واگذاری‌ها در بورس

وی با اعلام اینکه 72 درصد از مجموع کل سهام واگذار شده در 5 ماه امسال از طریق بازار سرمایه انجام شده است، گفت: کل واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی‌ در 5 ماه نخست سال گذشته 13 هزار و 435 میلیارد ریال بوده اما واگذاری‌های این سازمان رشدی2.18 برابری را در 5ماه نخست امسال تجربه کرد و به رقم 29 هزار و 162 میلیارد ریال رسید. وی با بیان اینکه 365 شرکت (گروه اول و دوم) در فهرست واگذاری‌های سال 90 قرار دارند، افزود: در گروه اول 23شرکت و در گروه دوم 16شرکت مستعد ورود به بورس اوراق بهادار تهران هستند. وی ادامه داد: 55 شرکت گروه اول و 13 شرکت گروه دوم نیز قابلیت عرضه در فرابورس را دارند که در مجموع امسال تعداد واگذاری‌ها از طریق بازار سرمایه 100 شرکت است.

خرید و فروش سهام عدالت

رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ با اشاره به اینکه پیش از این برخی افراد با ارقام بسیار کم نسبت به خرید سهام عدالت اقدام می‌کردند، تصریح کرد: روش خرید و فروش سهام عدالت در بازار سرمایه در اختیار سازمان خصوصی‌سازی‌ نیست و بازار سرمایه باید در مورد داد و ستد آن تصمیم‌گیری کند.

کد خبر 144921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز