چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

معاملات بازار سهام، دیروز تحت‌تأثیر 2رویداد مهم یعنی تصویب افزایش نرخ سود اوراق مشارکت و همچنین تعیین زمان بازگشایی نماد شرکت‌های تولید‌کننده سنگ آهن قرار گرفت و در نهایت با عملکرد مثبت به کار خود پایان داد.

بورس

در جلسه روز گذشته شورای پول و اعتبار، نرخ سود اوراق مشارکت تا 17درصد افزایش یافت و تصویب شد اوراق مشارکت که با نرخ15 و نیم درصد منتشر می‌شد با نرخ17 درصد منتشر شود و خود بانک‌ها، بورس و فرابورس نیز بتوانند این اوراق را خریداری کنند.

همچنین درصورتی‌که اوراق مشارکت، زودتر از موعد به بانک بازگردانده شود متناسب با نرخ سود سپرده‌های بانکی به آن سود پرداخت خواهد شد.

بورس

دیروز همچنین مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس با اشاره به برگزاری نشست سازمان بورس با ایمیدرو برای نحوه تعیین قیمت سنگ‌آهن، از بازگشایی نماد شرکت‌های تولید‌کننده سنگ آهن در اوایل هفته آینده خبر داد و گفت:

توقف نماد سنگ‌آهنی‌ها قطع یقین منطقی بود.

امیرحمزه‌ مالمیر همچنین به جلسه شورای پول و اعتبار و افزایش نرخ سود اوراق مشارکت اشاره کرد و در مورد احتمال بسته شدن نماد بانک‌ها گفت:

فعلا از کم‌وکیف کامل تصمیمات، اطلاعاتی در دست نیست ولی این موضوع تاثیری در سهام بانک‌ها نداشته و نماد بانکی‌ها در بورس متوقف نمی‌شود.

دیروز همچنین ارزش معاملات بازار سهام افزایش یافت و سهامداران تا پایان مبادلات 255 میلیون سهم به ارزش 73میلیارد تومان دادوستد کردند.

شاخص کل بورس تهران هم 48واحد افزایش یافت.

کد خبر 148965
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز