گروه بورس: مدیرعامل فرابورس ایران درباره تعیین قیمت سهام 2 باشگاه پرطرفدار فوتبال که جنجال‌های زیادی آفرید گفت:

بورس

سازمان خصوصی‌سازی‌ به کمک یک تیم کارشناسی قیمت سهام این دو باشگاه را ارزیابی کرده است اما نظر نهایی را در این مورد هیات واگذاری می‌دهد. او همچنین از رسیدن تعداد بانک‌های فرابورس به 10بانک خبر داد. مصطفی امید قائمی، مدیرعامل فرابورس ایران در نشست خبری صبح دیروز در باره نحوه عرضه سهام پرسپولیس و استقلال گفت: سازمان خصوصی‌سازی‌ سهام پرسپولیس و استقلال را قیمت‌گذاری کرد و قرار است سهام این دو باشگاه در فرابورس عرضه شود البته این قیمت یک قیمت کارشناسی بود و نظر نهایی را در مورد قیمت سهام این دو باشگاه، هیات واگذاری می‌دهد. وی افزود: اینکه سهام این دو باشگاه چگونه در فرابورس واگذار شود که حداکثر رضایتمندی را برای طرفدران فراهم کند و همچنین اهلیت خریداران، موضوعاتی است که هم‌اکنون در سازمان خصوصی‌سازی‌ در حال بررسی است و پس از طی این مراحل سهام این دو باشگاه در فرابورس عرضه می‌شود. به گفته وی، این دو باشگاه باید اطلاعات مالی خود را پس از عرضه براساس استاندارد‌های فرابورس به بازار اعلام کنند.

46درصد بازار در دست همراه اول

مدیرعامل فرا بورس ایران از پذیرش بانک‌های جدید در فرابورس خبر داد و گفت: تاکنون بانک‌های سرمایه، دی آرین و گردشگری در فرابورس پذیرفته و نامشان روی تابلو درج شده است و سهام بانک تات نیز در بازار پایه در حال دادوستد است. اما برنامه ما این است که تعداد بانک‌های حاضر در بورس را به 10بانک برسانیم. به گفته وی، هم‌اکنون بانک‌های آریا، حکمت ایرانیان، قوامین، سامان، مؤسسه عسگریه و بانک ایران‌زمین نیز در مرحله درج در فرابورس هستند. وی درباره سهم بانک‌ها در فرابورس گفت: بانک‌ها و بیمه‌ها به‌دلیل اینکه سهامی عام تأسیس می‌شوند از بازارهای هدف فرابورس بوده و ارزش بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در فرابورس 2هزار و 54 میلیارد تومان است که 10درصد ارزش بازار را به‌خود اختصاص داده است. همچنین 46 درصد ارزش بازار مربوط به همراه اول و 31درصد مربوط به شرکت‌های پتروشیمی است.

4پذیره‌نویسی جدید، به‌زودی

مدیرعامل فرابورس از پذیره‌نویسی بانک قوامین و هلدینگ معدنی خاورمیانه حداکثر تا 3هفته آینده خبر داد و گفت:‌ حجم پذیره‌نویسی بانک قوامین 150میلیارد تومان است ضمن اینکه پذیره‌نویسی بانک خاورمیانه و بیمه آرمان نیز تا 2ماه آینده در فرا بورس انجام می‌شود. به گفته امید قائمی، پذیره‌نویسی بورس انرژی نیز براساس قولی که رئیس سازمان بورس داده است در فرابورس انجام می‌شود.

طراحی شاخص فرابورس

امیدقائمی در باره طراحی شاخص برای فرابورس گفت: شرکت فرابورس در حال برنامه‌ریزی و طراحی یک شاخص جامع و کامل است که بیانگر تمامیت بازار باشد زیرا در حال حاضر نیز شاخصی که در بورس اوراق بهادار وجود دارد، در برخی موارد واقعیت بازار را به‌خوبی نشان نمی‌دهد. وی ادامه داد: فرابورس درنظر داشت پس از پذیرش، 100شرکت شاخص را طراحی کند ولی احتمال دارد پیش از این یک شاخص کلی طراحی شود و پس از افزایش شرکت‌ها شاخص اصلی طراحی خواهد شد. امیدقائمی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی سود فرابورس تا این لحظه به چه میزان محقق شده است، گفت: برای سال‌جاری 60تومان سود پیش‌بینی شده بود که تاکنون 27‌تومان آن محقق شده است.

کد خبر 141834
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز