همشهری‌آنلاین: ایران در روز جهانی قدس صحنه حضور گسترده گروه‌های مختلف مردم بود و شعار آزادی فلسطین و مرگ بر اسرائیل در سراسر ایران طنین افکند

quds

خراسان رضوی:

به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ راهپیمایی روز قدس در مشهد مقدس و سایر شهرستانهای خراسان رضوی آغاز شد.

همه گروههای مردم اعم از پیرو جوان ، زن و مرد، روحانیان، دانشجویان و دانشگاهیان، اصناف، هنرمندان، ورزشکاران، بسیجیان ، پزشکان و کارمندان امروز با مشت های گره کرده و حضوری پر صلابت در راهپیمایی روز قدس حضور یافته اند تا اسراییل غاصب، آمریکا و دیگر سران سلطه و قدرت ببینند و بدانند در برابر این وحدت اسلامی راه به جایی نخواهند برد و موج بیداری اسلامی که امروز منطقه را فراگرفته است این ایادی کفر را به ورطه نیستی فرو خواهد برد.

qudsقم:

مردم همیشه در صحنه قم در روز قدس با حضور گسترده حرکت خود را به سمت مسیر اصلی راهپیمایی آغاز کردند .

مردم روزه دار و همیشه در صحنه قم در سی و سومین راهپیمایی روز قدس از مسیرهای دهگانه به سمت میدان شهید مطهری محل آغاز راهپیمایی حرکت خود را آغاز کردند و فریادهای الله اکبر و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر داده اند .

هرمزگان:

مردم روزه دار و غیرتمند هرمزگان از گوشه گوشه این استان ساحلی راهپیمایی روز جهانی قدس را آغاز کردند. حافظان تنگه هرمز و خلیج فارس شیعه و سنی در شهرها، بنادر و جزایر هرمزگان دوشادوش هم یکصدا و یکدل آزادی قدس شریف و شکست رژیم صهیونیستی را فریاد می زنند. شرکت کنندگان در راهپیمایی با فریادهایی که لرزه بر اندام اسرائیل غاصب و حامیانش انداخته است به سمت میعادگاههای نماز جمعه در حرکتند.

سیستان و بلوچستان:

مردم غیور و مرز دار استان سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم و بیدفاع فلسطین اعلام کردند. شرکت کنندگان در راهپیمایی با سردادن شعارهایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قیام انتفاضه با آرمانهای بلند امام راحل و شهیدان گلگون کفن تجدید پیمان کردند.

بجنورد:

مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار استان خراسان شمالی همزمان با سراسرکشور با حضور تحسین برانگیز و پرشور خود، راهپیمایی روز قدس را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین آغاز کردند. در این راهپیمایی باشکوه که از ساعت10و30 دقیقه صبح از میادین اصلی شهرهای استان آغاز شده است ، اقوام مختلف خراسان شمالی از جمله ترک ، ترکمن ، تات ،کرد و فارس با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ، الگویی کامل از اتحاد و انسجام را نشان می دهند و با محکوم کردن سیاست های استکبار جهانی برآزادی قدس شریف تاکید می کنند.

کرج:

دسته های مختلف مردم با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس شعار های مختلفی را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و برضد اسرائیل و رژیم صهیونیستی سرمی دهند. همزمان با سراسر کشور راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور هزاران نفر از شهروندان روزه دار استان البرز در حمایت از مردم مظلوم فلسطین آغاز شد. این راهپیمایی با حضور گسترده گروههای مختلف مردم و با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در مسیر خیابان شهید بهشتی کرج به طرف مصلی کرج آغاز شد. راهپیمایان در شهر کرج در پایان راهپیمایی با تجمع درمصلای امام خمینی کرج به قرائت قطع نامه می پردازند.

اردبیل:

راهپیمایی روز جهانی قدس که از ساعتی پیش در اردبیل آغاز شد همچنان ادامه دارد. راهپیمایان در مسیر ایستگاه سرعین تا مصلی اردبیل که نقطه پایانی مسیر راهپیمایی است حرکت خود را آغاز کردند و با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ندای آزادی قدس شریف را سر می دهند. علی رغم برودت هوا نسبت به روزهای گذشته حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی امروز چشمگیر است.

اهواز:

روزه داران متدین خوزستانی همزمان با سراسر کشور از ساعتی قبل با حضور در میادین اصلی شهر فریاد حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین را سر می‌دهند. راهپیمایان با شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل خشم خود را از جنایات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس نشان می‌دهند. عشایر غیور عرب، لر، بختیاری، دزفولی و شوشتری برای شرکت پرشور در این راهپیمایی اعلام آمادگی کرده‌اند.

کرمان:

روزه داران کرمانی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان از ساعت10و30 دقیـقه با تجمع در چهار راه طالقانی حرکت خود به سمت مصلی این شهر را آغاز کردند. مـردم این خـطه همچون دیگر هموطنان خود ، پس از پیروزى انـقلاب شکوهمند اسلامى مسأله آزاد سازى فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان هایشان قرار داده و همه ساله روز قدس را به روز فریاد کشیده بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده‌اند.

سنندج:

مردم روزه دار و متعهد کردستانی امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به منظور پاسداشت آرمان های والای امام راحل در نامگذاری روز جهانی قدس با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا خشم و نفرت خویش را از اشغالگران بیت المقدس نشان دادند.

شیراز:

راهپیمایی در شیراز با قرائت قرآن آغاز شد و پس از آن جمعیت حاضر با خواندن زیارت عاشورا و دعای فرج راهپیمایی خود را از چهارراه پانزده خرداد آغاز کردند. راهپیمایان شیرازی با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در مصلی جمعه و حرم مطهرحضرت احمدبن موسی شاهچراغ تجمع می کنند و به قرائت قطع نامه می پردازند.

خرم آباد:

درمراسم راهپیمایی روز قدس همچون سال های گذشته، شخصیت های و مسئولان استانی ازجمله نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مجلس و فرماندهان نظامی و انتظامی ، مدیران حضور دارند. سخنران ویژه مراسم روز قدس در خرم آباد حسن شریعت نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان است.

قزوین:

راهپیمایان در قزوین با حرکت از چهار راه ولی عصر ، میدان میرعماد و چهار راه شهدا ، مکانهای تعیین شده برای تجمع ، حرکت خود را به سمت مسجدالنبی میعادگاه نماز جمعه و برگزاری یک راهپیمایی با شکوه دیگر در حمایت از قدس شریف و لبیک به آرمانهای امام راحل و مقام معظم رهبری آغاز کردند. باوجودی که ساعت آغاز تجمع راهپیمایان در شهر قزوین 10 و 30 دقیقه صبح و ساعت شروع راهپیمایی 11 صبح اعلام شده است، بسیاری از مردم مومن و روزه دار از ساعت 10 صبح امروز در سه محل اعلام شده برای راهپیمایی تجمع کرده اند.

همدان:

امت حزب الله در این مراسم با سردادن شعارهای "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا " از میدان امام خمینی به سوی حسینیه امام راهپیمایی میکنند. هزاران نفر از شهروندان روزه دار با حمل پارچه نوشته های آزادی قبله نخست مسلمانان را خواهان هستند. توزیع 10 هزار برگه تبلیغاتی درباره فلسطین بین شرکت کنندگان از جمله برنامه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان در این روز است.

گرگان:

در روز نمایش اقتدار مسلمانان برابر مظلوم ستیزیان جهان در گلستان شیعه وسنی و همه اقوام آمده اند تا همبستگی خود را با دیگر مسلمانان جهان به ویژه ساکنان قدس شریف بار دیگر اثبات کنند. مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، قدس آزاد باید گردد از جمله شعارهای مردم گلستان در این راهپیمایی است. راهپیمایی عظیم روز قدس امروز در 34 منطقه گلستان برپا شده است. در گرگان هم مردم راهپیمایی خود را از دقایقی قبل از چهار راه میدان تا مصلی وحدت این شهر آغاز کرده اند.

یاسوج:

امروز شهرها ، بخشها و روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد راهپیمایی گسترده مومنان روزه داری است که با شعارهای کوبنده ، ضمن اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین آزادی قدس شریف را خواستارند. مردمی که طی 31 سال گذشته به ندای بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران لبیک گفته اند امروز هم با احساس هم دردی نسبت به برادران و خواهران دینی خود در فلسطین اشغالی ، نشان دادند که آنها تنها نیستند.

اصفهان:

هزاران نفر از مردم این شهر در قالب گروهها و دسته های مختلف از مسیرهای اعلام شده به سمت میدان تاریخی امام این شهر وارد این میدان تاریخی می شوند و با سردادن شعارهای مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل آزادی قدس شریف و حمایت مجامع بین المللی را از مردم مظلوم فلسطین فریاد میزنند. حضور جوانان و نوجوانان کفن پوش ، به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا و انگلیس و حمل دست نوشته های مردمی برضد رژیم غاصب اسراییل به دست کودکان و نونهالان از جلوه های ویژه این مراسم است. نمایشگاههای کتاب، محصولات فرهنگی و مذهبی و غرفه نقاشی کودک در قسمتهای مختلف این میدان برپاست. ورزشکاران رزمی کار هم در قسمتی از میدان امام مشغول انجام حرکات نمایشی رزمی هستند و هواداران تیمهای فوتبال سپاهان و ذوب آهن نیز در راهپیمایی روز قدس حضور دارند.

آبادان:

مردم قهرمان پرور و استکبار ستیز آبادان و خرمشهر امروز به نشان مبارزه با دسیسه های شوم استکبار جهانی راهپیمایی و بر دفاع همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین تاکید میکنند. شرکت کنندگان با شعارهای مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر امریکا ، فلسطین ـ فلسطین حمایتت می کنیم ، انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیزم و امریکای جنایت کار اعلام می کنند.

رشت:

باران امروز با راهپیمایان روز جهانی قدس در گیلان هم صدا بود. راهپیمایی روز جهانی قدس امروز در رشت و دیگر شهرهای گیلان با بازشدن چترهای راهپیمایان جلوه‌ای دیدنی تر داشت. مادرانی که چتر بدست فرزندان خردسالشان را درآغوش داشتند، جانبازانی که نشسته برصندلی چرخدار در راهپیمایی شرکت کرده بودند و نوجوانانی که سربندهای مرگ بر اسراییل را بر پیشانی بسته بودند و پرچم فلسطین را در دست داشتند از جلوه های ویژه راهپیمایی امروزبود.

شهرکرد:

عشایر چهارمحال و بختیاری با لباس های متحد الشکل در حالیکه پارچه نوشته و بنرهایی با مضامین دفاع از مردم فلسطین در دست داشتند در حمایت از قدس شریف شعار مرگ بر اسراییل سردادند. ایستگاه بزرگ نقاشی وی‍ژه کودکان شرکت کننده در تظاهرات روز جهانی قدس در کنار مصلی بزرگ امام خمینی شهرکرد دایر است که در آن کودکان شهرکردی برای کودکان فلسطینی نقاشی می کشند. همچنین امروز در محل عبور راهپیمایان روز جهانی قدس پایگاههای جمع آوری کمک های مردمی برای کمک به قحطی زدگان سومالی مستقر شده و در حال جمع آوری کمک های مردمی است.

مهاباد:

مردم غیور مهاباد امروز در نمایش اتحاد و همبستگی در مقابل نمادهای کفر و استکبارجهانی انزجار خود را از رژیم غاصب و اشغالگرصهیونیستی نشان دادند. مردم مهاباد همگام و همصدا با دیگر هموطنانمان در سراسرکشور، کارکنان اداره ها، نهادها،ارگانها وتشکل های مختلف مردمی باحضوری گسترده و پرشوردر راهپیمایی روز جهانی قدس و سردادن شعارهای مرگ براسرائیل و مرگ برآمریکا ضمن حمایت از مردم مظلوم وستمدیده فلسطین باردیگر نفرت و انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند.

بوشهر:

بوشهری ها ، دشتستانیها ، تنگستانی ها ، جمی ها ، دیری ها ،کنگانی ها ، دشتی ها و اهالی گناوه و دیلم از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه استان یکپارچه آزادی قبله اول مسلمانان را فریاد می‌کنند. مردم خداجوی استان بوشهر در 9 شهرستان ، 29 شهر و بیش از 500 روستا همه یک صدا فریاد مرگ بر اسرائیل سر داده‌اند. در حالی که امروز در یکی از گرم ترین روزهای فصل تابستان دمای هوای بیشتر نقاط استان بوشهر بالای 37 درجه گزارش شده است اما روزه داران بوشهری وارثان دلیران تنگستان متحد و یک صدا از آغازین دقایق شروع راهپیمایی روز جهانی قدس آمدند و گفتند قدس پاره تن جهان اسلام و فلسطین جزء جدایی ناپذیر قلمرو حکومت اسلامی است.

تبریز:

این مراسم امسال در 20 شهرستان و53 شهر استان در حال برگزاری است. مردم شهر تبریز نیز از مسیرهای فرعی و از مقابل مساجد به سمت میدان ساعت محل اصلی برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس در حال حرکتند. جمعی از هـنرمندان تبریزی در مسیر اصلی راهپیمایی تـا میدان ساعت ، نقاشی های خود را به مناسبت روز قدس طراحی میکنند. امسال 73 گروه خبری مراسم روز جهانی قدس در سراسر استان را پوشش میدهند. همچنین 6 گروه خبری نیز در تبریز حماسه حضور مردمی را در حمایت از قدس شریف ثبت و ضبط می کنند.

اراک:

راهپیمایان اراکی در صفوف به هم فشرده و متراکم از میدان شهدا به سمت مصلای بیت المقدس در حرکتند. شرکت کودکان در راهپیمایی امروز هم نوید بخش جاودانه بودن آرمان فلسطین و ایستادگی نسلهای آینده بر آرمانهای انقلاب اسلامی است. این راهپیمایی هم زمان با اراک در 11 شهرستان و 83 شهر و روستای دیگر استان مرکزی در حال برگزاریست.

ارومیه:

در شهرستان ارومیه هزاران نفر از مردم انقلابی و روزه دار پس از تجمع در میدان ولایت فقیه با سردادن شعار های مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در مسیر خیابان های شهید مطهری ،شهید محمد منتظری ،میدان دفاع مقدس و بلوار رسالت راهپیمایی میکنند. راهپیمایان در ارومیه در پایان راهپیمایی در مصلی بزرگ امام خمینی ارومیه تجمع خواهند کرد و قطعنامه این راهپیمایی قرائت خواهد شد.

کرمانشاه:

مردم کرمانشاه ، با حضور پرنشاط خود در مسیرهای دوگانه منتهی به مسجد جامع ، بار دیگر شور توام با فهم بالایشان را در حمایت ازآرمانهای انقلاب اسلامی ، شهیدان ، امام شهیدان و رهنمود های روشنگر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای، اعلام کردند. گزارشها حاکیست ؛ در راهپیمایی امروز ، شور جوانان ، همپای شعور بزرگان از هر صنف و قشری ، اعم از بازاریان ، عشایر ، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس هشت ساله ، صحنه هایی زیبا از دلدادگی به آرمان های انقلاب ، در حمایت از مظلومان فلسطین و انقلابهای مردمی به پاخاسته در کشورهای اسلامی منطقه آفریدند

کد خبر 144041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز