گروه اجتماعی: درمان های ترک اعتیاد در زندان قزل حصار روند بسیار مطلوبی دارد اما در خصوص درمان زندانیان معتاد پس از آزادی ، برنامه ریزی مدونی نشده است.

حجت الله سوری در کارگروه مبارزه با مواد مخدر در زندان قزل حصار اظهار داشت: درمان معتادان زندانی در زمان مرخصی یا آزادی نیازمند بررسی و هماهنگی ارگان های ذیربط است و زندان به تنهایی نمی تواند معتادان را پس از آزادی کنترل و درمان نماید.

مدیر ندامتگاه قزل حصار کرج افزود: مبارزه با مواد مخدر در سطح ندامتگاه ها با خارج از زندان تفاوت های زیادی دارد و کنترل و درمان معتادان در سطح زندانها آسان تر است.

وی خاطرنشان کرد: دسترسی به مواد مخدر در خارج از زندان امکان پذیر است اما مددجو در زندان با عدم دسترسی به مواد مواجه است.سوری تصریح کرد: بنابراین فرهنگ سازی و غنی سازی روحیات مذهبی افراد در زندان و جامعه بهترین راه مقابله و درمان اعتیاد است.

مدیر ندامتگاه قزل‌حصار کرج یادآور شد: استفاده از روش های تربیتی و ایجاد انگیزه شامل گرفتن مرخصی،  ملاقات حضوری ، تخفیف مجازات یا عفو همچنین استفاده از تجربیات معتادان ترک اعتیادی می تواند در درمان معتادان زندانی موثر باشد.

به گزارش مهر ، جلسات کارگروه مبارزه با مواد مخدر در راستای سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر هر دو هفته یک بار با هماهنگی مشاور امنیتی زندان در قزل حصار برگزار می شود. این کارگاه 8 عضو ثابت دارد و 2 کارشناس به تناسب موضوع در هر جلسه حاضر می شوند.

نابسامانی‌ اجتماعی  دلیل اعتیاد 

 مدیر مرکز کاهش اعتیاد سازمان بهزیستی اعلام کرد: نابسامانی‌‏های اجتماعی از مهم‌‏ترین عوامل گرایش افراد به اعتیاد است.

مهرداد احترامی، مدیر مرکز کاهش اعتیاد سازمان بهزیستی، گفت: مشکلات اقتصادی، ناهنجاری‌‏های اجتماعی و مسائل خانوادگی جزء عوامل اصلی جذب افراد به مواد مخدر است.

وی افزود: افراد به اشتباه تصور می‌‏کنند با مصرف مواد مخدر به آرامش رسیده و می‌‏توانند مشکلات خود را فراموش کنند.

به گفته احترامی، برای کاهش معضل اعتیاد باید اقدامات بنیادی مثل کاهش معضلات اجتماعی، رفع مشکلات اقتصادی و غیره داشته باشیم.

وی یادآور شد: برخی افراد هم برای سرگرمی و تفریح به سمت استعمال مواد مخدر کشیده می‌‏شوند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم به صورت ریشه‌‏ای و بنیادی به رفع عوامل مؤثر در اعتیاد بپردازیم، زیرا تنها ترک اعتیاد با دارو و خدمات اجتماعی چندان مؤثر نیست.

کد خبر 14395

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز