گروه اجتماعی: معاون دادستان تهران گفت: در ارائه طرح مجازات‌های جایگزین زندان، حبس به عنوان آخرین راهکار برای اصلاح فرد مجرم است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندانها محمود سالارکیا در خصوص چگونگی اجرای لایحه مجازات‌های جایگزین حبس که از سوی قوه قضائیه به کمیسیون قضایی مجلس ارائه شده است، گفت:‌ این لایحه را نباید یک موضوع صرفاً قضایی تلقی کرد زیرا در اجرای مجازات‌های جایگزین زندان، نباید همه اقدامات را بر دوش قوه قضائیه گذاشت و باید دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی نیز در اجرای این امر مهم به صورت پررنگ در کنار قوه قضائیه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: ‌وقتی به مجازات‌های حبس نگاه می‌کنیم می‌بینیم که این مجازات‌ها اثربخشی لازم را ندارند و اینکه ما نخستین مجازات را مجازات حبس می‌بینیم یک روش بسیار غلط است و بنابراین ارائه لایحه مجازات‌‌های جایگزین حبس برای این امر است که زمانی به فرد مجرم مجازات حبس داده شود که دیگر راه‌حلی جز این امر وجود نداشته باشد.

معاون دادستان تهران گفت: در مواقعی ارائه یک مجازات محرومیت اجتماعی می‌تواند اثربخشی بسیار بیشتری از مجازات حبس داشته است.

سالارکیا با بیان این که فقط مجرمین خطرناک و کسانی که مرتکب جرمی شده‌اند که باعث جریحه‌دار کردن حیثیت جامعه می‌شوند باید در زندان باشند، گفت: ‌در برخورد با این گونه مجرمان، قانون باید محکم برخورد کرده و مجازات حبس را در نظر بگیرد.

کد خبر 13796

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز