سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: معاون اداری و مالی قوه قضائیه گفت: اگر قرار بود سیاست‌های قبل از تصدی آیت الله شاهرودی ادامه پیدا کند، تاکنون بالغ بر ٣٨٠ هزار زندانی داشتیم.

عباسعلی علیزاده  در دیدار با مدیران سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی افزود: این درحالی است که با توجه به افزایش جمعیت و تعداد پرونده‌ها در محاکم قضایی هم اکنون حدود ١٢٥ هزار زندانی داریم.

به گزارش روابط عمومی سازمان زندان‌ها در این دیدار علیزاده کار زندانبانی را مهم و سخت ارزیابی کرد و اظهار داشت: کار زندانبانی کار پر جاذبه‌ای نیست و خیلی‌ها علاقه به خدمت در این شغل ندارند و البته انگیزه کافی هم وجود ندارد، زیرا زندانبانان با افراد متخلف سر و کار دارند.

معاون اداری و مالی قوه قضائیه مشکل جمعیت زندانها را اشکال موجود در قوانین عنوان کرد و افزود: زندان محلی برای نگهداری افرادی که به خاطر چک، دیه، دعوا بر سر ملک و اختلافات خانوادگی وارد زندان می‌شوند نیست. ولی با افرادی که مخل امنیت اجتماعی هستند باید با قدرت برخورد کرد.

در ابتدای این دیدار رئیس سازمان زندان‌ها اولویت اول این سازمان را برنامه‌ریزی برای کاهش استفاده از مجازات زندان دانست و افزود: از دغدغه‌های مهم آیت‌الله شاهرودی کاهش جمعیت کیفری زندانها و اعطای مرخصی است.

کد خبر 14077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز