گروه اجتماعی: سیاست وزارت بهداشت است که نباید بیماران مبتلا به HIV از دیگران جدا شوند، بلکه باید به آنها آموزش و مشاوره داده ‌شود.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور می گوید،جدا کردن این زندانیان کمکی به ما نمی‌کند؛ چون اولا دوره کمون این بیماری خیلی طولانیست و این شناسایی را سخت می‌کند. ثانیا اینکه گفته می‌شود فلانی ایدزی است فضا را ناامن می‌کند.

او معتقد است، اگر این زندانی‌ها را جدا کنیم کسی به آن بندها سرنمی‌زند بنابراین بنای وزارت بهداشت بر این نیست که این جداسازی انجام شود اما ما فرض را در ورود زندانیان این‌گونه می‌گذاریم که همه امکان ابتلای به این بیماری‌ها را دارند بنابراین مشاوره و آموزش را برای همه‌ زندانیان اجرا می‌کنیم.

یساقی می گوید: از طریق نشر پوستر، تهیه‌ فیلم، سخنرانی، ایدز را توضیح می‌دهیم و اینکه چه اعمالی می‌تواند به گسترش آن کمک کند و چه اقدامات پیشگیرانه باید انجام داد. در سراسر کشور نیز کلینیک‌های مثلثی ایجاد شده که هپاتیت، سل و ایدز را کنترل می‌کند.

وی می افزاید: همه زندانیان در بدو ورود واکسینه می‌شوند و با انجام مداوم گندزدایی و سالم‌سازی محیط اقدامات لازم به منظور اصلاح شرایط محیطی بندها مثل مبارزه با آفات بهداشتی انجام می‌شود.رییس سازمان زندان‌ها خاطر نشان می کند، در امر مداخله ایدز و سل سعی کردیم این فرهنگ را جا بیاندازیم که باید سرنگ در مواردی که نیاز است در اختیار زندانیان قرار گیرد چون اگر ما در اختیارشان قرار ندهیم بالاخره آنها از وسایل مشترک استفاده می‌کنند.

کد خبر 14076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز