گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگی سازمان زندانهای کل کشور گفت: سالانه 21 هزار نفر به کانونهای اصلاح و تربیت کشور معرفی می‌شوند و در حال حاضر 2100 نفر مددجو در این کانونها حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی قوه قضائیه، منصور مقاره عابد،  در نشست شورای برنامه‌ریزی کانون‌های اصلاح و تربیت به میزبانی اداره کل زندان‌های گیلان گفت: در نگهداری کودکان بزهکار باید به شکل ویژه عمل کرد.

وی افزود: امکانات و شرایط نگهداری کودکان در کانون‌ها تعریف شده و مراکز تحت این عنوان موظفند استانداردهای نگهداری کودکان را رعایت کنند و با کانون‌هایی که حداقل‌ها را رعایت نمی‌کنند، برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها به سوی استانداردسازی فرآیندهایی از قبیل پذیرش، تشخیص، مددکاری، روانشناسی و ... در سطح کانون‌های کشور است، گفت: ما در سال 72 به کنوانسیون حقوق کودک پیوستیم و معتقدیم که کانون، زندان تلقی نمی‌شود بلکه محلی برای نگهداری و اصلاح و تربیت کودکان است.

مقاره عابد تصریح کرد: قضات در اعمال مجازات‌ها خصوصاً در دادگاههای رسیدگی به جرم‌های اطفال از مجازات‌های جایگزین حبس و قرارهای تعلیق مجازات، تخفیف مجازات، استفاده از مجازات‌های بازدارنده و مواردی که در قانون احصا شده استفاده نمایند.

وی تأکید کرد: دادرسی کودکان باید دادرسی افتراقی باشد و در آن منافع عالی کودک حفظ گردد و تلاش ما در شورای برنامه‌ریزی کانونهای اصلاح و تربیت حمایت مؤثر از نوجوانان و کودکان محروم از آزادی است.

کد خبر 13888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز