سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در دیدار با اسنف رئیس دبیرخانه مجمع تعامل و اعتماد سازی آسیا از درمان 300 هزار معتاد با متادون خبر داد.

دکتر احمدی مقدم مشاور رئیس جمهور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این دیدار گفت: اساس مبارزه در یکی دو سال اخیر کاهش تقاضای مواد مخدر و کاهش آسیب در تمامی زمینه‌های فردی، خانواده و اجتماعی و مقابله حرفه‌ای با عرضه مواد مخدر استوار است.

وی همچنین مهم‌ترین برنامه‌های آتی ستاد مبارزه با مواد مخدر را ساماندهی مراکز درمانی پلیس مدار و تبلیغات اجتماعی جهت آگاه سازی جامعه برای پیشگیری از اعتیاد دانست.

 دکتر احمدی مقدم افزود: ما امسال قصد داریم 300 هزار  نفر معتاد هروئینی و تزریقی را تحت درمان متادون قرار دهیم و برای این کار سازماندهی لازم را انجام داده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر ، احمدی مقدم گفت: برنامه وسیعی را برای انسداد مرزها با افغانستان و پاکستان داریم و در آینده وضعیت نسبتاً خوبی در کنترل مرزها خواهیم داشت.

 وی در ادامه ضمن ابراز تاسف از کشت بی رویه و افزایش تولید مواد مخدر به رقم حدود 7000 تن در سالجاری و پس از حضور نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان گفت: به لحاظ موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیکی ایران همواره درگیر مساله مواد مخدر در منطقه بوده است.

 دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین از ایران به عنوان مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا یاد کرد و افزود: مسائل افغانستان باید محور اهتمام کشورهای منطقه و جهان باشد تا افغانستانی توسعه یافته و عاری از فقر و مواد مخدر داشته باشیم ، چرا که مواد مخدر مرز نمی شناسد و کشورها هم نباید ملاحظات سیاسی را در بحث مبارزه با مواد مخدر لحاظ کنند.

جاندوس اسنف رئیس دبیرخانه مجمع تعامل و اعتماد سازی آسیا (CICA) نیز در این دیدار با اشاره به تلاش‌های ایران گفت : ایران یک الگوی بسیار مناسب و مشخص برای دیگر کشورها در این زمینه است و دنیا باید از این الگو پیروی کند. ما نیازمند همکاری همه جانبه شما هستیم.

کد خبر 23212

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز