همشهری آنلاین: مهمترین برنامه امسال ستاد مبارزه با مواد مخدر توسعه درمان معتادان و کاهش آسیب‌های ناشی از استفاده از این مواد است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ،سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم چهارشنبه در مراسم معارفه خود به عنوان دبیر جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر که در مجموعه شفق این ستاد برگزار شد گفت: باید قبول کرد که 300 هزار معتاد به هروئین در کشور وجود دارند که 70 تا 80 درصد آنان تزریقی هستند و ممکن است متبلا به بیماری‌های هپاتیت و ایدز باشند بنابراین تمرکز در بخش درمان از اولویت‌های کاری ستاد است.

وی افزود: اگر معتادی تحت درمان قرار گیرد مجرم نخواهد بود اما اگر به مراکز درمانی مراجعه نکند مجرم است و دستگیر می شود.

سرتیپ احمدی مقدم درباره رویکرد جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال جدید گفت: پیگیری مصوبه 308 شورای عالی امنیت ملی در سال 83 درباره مبارزه با مواد مخدر در شرق کشور که مصوبه‌ای دقیق و جامع است امسال با جدیت انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این مصوبه اواخر سال 85 با دو سال تاخیر اغاز شد اضافه کرد: با اجرای این مصوبه، سال گذشته شاهد کاهش 30 درصدی جرائم جنایی در شرق کشور بودیم.

سرتیپ احمدی مقدم که در جمع شماری از مسئولان مبارزه با مواد مخدر سخن می‌گفت با تصریح اینکه در زمینه مبارزه با کشت مواد مخدر در افغانستان و پاکستان نباید انتظار معجزه داشته باشید افزود: با ورود اشغالگران به افغانستان تولید مواد مخدر 3 تا 4 برابر افزایش پیدا کرد که امیدواریم با رایزنیهایی انجام شده با مسئولان این دو کشور همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در عرصه سیاسی نیز اقدامات خوبی انجام داده ایم خاطرنشان کرد: برخی کشورها و سازمان‌ها از آماری که در برخی مواقع مسئولان ارائه می‌کردند سوء استفاده و اعلام می کردند ایران بیشترین معتاد و مصرف کننده مواد مخدر را دارد که خوشبختانه با حضور مقامات بین المللی در شرق کشور و آشنایی با اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر، امروز اسناد و دیدگاه سازمانهای بین المللی درباره امار معتادان در ایران اصلاح شده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: امروز باید به پلیس ایران رتبه اول را در مبارزه با مواد مخدر بدهیم.

سرتیپ احمدی مقدم گفت: رویکرد ستاد،تقویت تعامل بین سازمانهاست و تلاش بر این است که ستاد هیچ دخالتی در روند کار سازمانهای ذیربط در مبارزه با مواد مخدر نداشته باشد و فقط تصمیم گیری ، هماهنگی و نظارت کند.

وی افزود: رویکرد فرهنگی یکی دیگر از محورهای کار ستاد است که نقش رسانه‌ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر و اگاه سازی جامعه از اقدامات انجام شده بسیار مفید و ارزنده است.

وی درپایان ابراز امیدواری کرد با سرمایه گذاری در بخش پژوهش و درمان بتوان گامهای موثری برداشت.

سردار احمدی‌مقدم، دبیرکل جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر، سردار دکتر محمد رضا جهانی، مدیرکل بهداری نیروی انتظامی را به عنوان جانشین خود در این ستاد منصوب کرد.

سردار احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، طی حکمی از سوی رییس‌جمهور به عنوان دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر منصوب و جایگزین دکتر مالکی شد.

سردار احمدی‌مقدم هم اکنون فرماندهی پلیس کشور را نیز در اختیار دارد.

کد خبر 19354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز