دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوگو چاوز رئیس‌جهمور ونزوئلا که برای دیداری رسمی در تهران به‌سر می‌برد، امروز شنبه [هفتم مرداد] به حضور مقام معظم رهبری رسید. گروه دریافت خبر ایسنا بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار را مخابره کرده‌است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا و هیات همراه، ایستادگی شجاعانه و مومنانه ملت لبنان و حزب الله را مظهر روحیه عصیان و به ستوه‌آمدگی جهان اسلام و عرب از آمریکا دانستند و تصریح کردند: امروز همه دنیای اسلام و ملتهای عرب و همچنین ملتهای آزاده‌ی جهان پشتیبان حزب الله لبنان هستند و به واسطه ایستادگی شجاعانه این گروه در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی، رهبر حزب الله لبنان به یک چهره بسیار محبوب در دنیای عرب و اسلام تبدیل شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ایشان خاطرنشان کردند: اگر امروز در هر یک از کشورهای عربی و اسلامی نظرسنجی انجام شود، ملتها قاطعانه طرفداری خود را از مقاومت حزب الله لبنان اعلام خواهند کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان را یک جنگ طراحی شده از جانب آمریکا دانستند و افزودند: آمریکایی‌ها در این طراحی، رژیم صهیونیستی را وارد این جنگ کردند تا با تصور خود یک گام بلند و عملی برای تحقق خاورمیانه آمریکایی بردارند اما در محاسبات خود ملت لبنان را نادیده گرفته بودند.

رهبر انقلاب اسلامی هدف آمریکا از ایجاد خاورمیانه به اصطلاح جدید و یا خاورمیانه بزرگ را ایجاد خاورمیانه با دولتهای دست نشانده و با محوریت رژیم صهیونیستی ارزیابی و خاطرنشان کردند : حمله پیش دستانه حزب الله لبنان موجب انفعال آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی شد و مقاومت قهرمانانه و شگفت آور ملت لبنان و حزب الله که مظهر این ملت است، طراحی آمریکا را با شکست مواجه کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: البته آمریکایی‌ها هنوز هم حاضر نیستند صورت مساله را درک کنند و از فهم قدرت ملت لبنان عاجزند لذا دیگران را متهم به دخالت در مسایل لبنان می‌کنند.

ایشان گروه کنونی حاکم بر آمریکا را یک گروه بی‌خبر و غافل از دنیا و دچار توهم دانستند و خاطر نشان کردند: آمریکا و رژیم صهیونیستی به جای فهم علت ناکامی خود، در موضعی منفعلانه به کشتار مردم بی‌دفاع لبنان روی آورده‌اند.

مقام معظم رهبری جنایات کنونی رژیم صهیونیستی در لبنان را که با پشتیبانی و حمایت‌های آمریکا انجام می‌گیرد، از کم سابقه‌ترین جنایات برشمردند وافزودند: در چنین شرایطی وجدان دنیای به اصطلاح متمدن و سازمان‌های مدعی حقوق بشر و دموکراسی هیچ آزرده نمی‌شود و اعتراضی هم انجام نمی‌گیرد.

ایشان وظیفه‌ی مهم دولت‌ها و ملت‌های دارای وجدان بشری را در شرایط کنونی، ایستادگی و همبستگی دانستند و تاکید کردند: امروز دنیا تغییر کرده و بسیاری از ملت‌ها بیدار شده‌اند و در مقابل مواضع ظالمانه‌ی آمریکا، اعتراض می کنند زیرا ملتها از اینکه یک قدرت برتر، خود را مالک جهان بداند بسیار متنفرند و در مقابل آن عکس‌العمل نشان می‌دهند.

ایشان با تایید سخنان رییس جمهور ونزوئلا مبنی بر به پایان رسیدن دوران آمریکا در جهان خاطر نشان کردند: این واقعیت به صورت منطقی در صحنه عالم قابل مشاهده است و هر روز نیز بر تعداد ملتها و کشورهایی که در مقابل آمریکا ایستادگی می کنند افزوده می‌شود.

حضرت آیت خامنه‌ای با اشاره به مواضع آقای هوگو چاوز درباره مسائل جهانی آنها را یادآور مواضع سیمون بولیوار شخصیت انقلابی آمریکای لاتین دانستند.

ایشان همچنین بر لزوم گسترش همکاریهای جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در ابعاد مختلف تاکید کردند.

به گزازش ایسنا در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد رییس جمهور نیز حضور داشت، آقای هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا ضمن ابراز خرسندی از سفر مجدد به ایران، انقلاب بولیواری ونزوئلا را برادر انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: ما مصمم به گسترش روابط با ایران در بحثهای مختلف هستیم و موافقتنامه‌های همکاری متعددی بین دو کشور امضا شده است.

وی با تاکید بر اینکه قدرت امپراطوری امریکا رو به افول و پایان است، گزارشی از وضعیت آمریکای لاتین ارائه کرد و افزود: امروز یک سیر قهقرایی در قدرت آمریکا مشاهده می‌شود که نمونه بارز آن آمریکای لاتین و افزوده شدن بر تعداد دولتهای مخالف آمریکا است.

رییس جمهور ونزوئلا با تاکید بر لزوم همبستگی کشورهای دارای مواضع یکسان و مخالف سیاستهای آمریکا خاطر نشان کرد اینگونه کشورها باید با گسترش همکاریها، قدرت و توان خود را افزایش دهند و از تهدیدهای آمریکا هم هراسی به خود راه ندهند.

کد خبر 1429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز