همشهری آنلاین: مشهد شهر امام رضا(ع)، شهر استجابت دعا، شهر قنوت و نماز و مناره های اذان، مشهد پایتخت معنوی ایران در اولین روز بهار در عطش دیدار یار است.

به گزارش خبرنگار مهر، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به سنت همه سال‌های گذشته، روز اول فروردین در دیار توس نقش خاطره می زند تا عاشقان ولایت سرزنده از این توفیق، روزهای سرشار از نشاط و تازگی را تجربه کنند.

ما می مانیم

مراسم تحویل سال در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) از زیباترین دقایق زندگی است، میلیون‌ها زائر و مجاور از سپیده تا ساعت 8 و 44 دقیقه خود را به صحن ها، رواق‌ها و بست‌های حرم مطهر رساندند تا در آیین ماندگار تحویل سال با امام مهربانی‌ها باشند.

این جماعت، پس از فراغت از خواندن دعا و حضور در مراسم، ترجیح داده اند به خانه برنگردند.

رضا توفیقی شهروند مشهدی می‌گوید: می‌خواهم تحویل سال را با دیدار یار پیوند بزنم، دوست دارم به عنوان بزرگتر انقلاب و کشور، نخستین فردی را که در سال جدید ملاقات می کنم، حضرت آیت الله خامنه‌ای باشد.

خانم شیرین لطیفی شهروند اصفهانی هم می‌گوید: من با انس با قرآن و مفاتیح تا ساعت 15 و 30 دقیقه بعدازظهر همدل می‌شویم تا موعد دیدار برسد، دوست دارم تا فرارسیدن زمان سخنرانی، برای سلامت آن سید سرو قامت دعا کنم تا همچنان با دستان با کفایتش ایران عزیز را از پیچ و خم معضلات سیاسی و اقتصادی و دسیسه‌های دشمنان عبور دهد.

عجب حال و هوایی

پهنه مشهد لبریز از شور و عشق و هیجان است، صبح زیبای اول فروردین به رغم سرمای نصف و نیمه‌ای که دارد، پر از شکوفه شیدایی است، دوستداران امام جامعه اسلامی، بیقرار قراری هستند که هر سال در همین لحظات در مشهد رقم می‌خورد.

میعادگاه رواق بزرگ امام خمینی (ره) است، جایی که مشهدی‌ها و زائران حرم رضوی توفیق ملاقات با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را پیدا می کنند.

مشهد بر اساس یک روال نانوشته، از نیمه اسفند هر سال انتظار این ملاقات معنوی را کلید می‌زند.

مشهدی‌ها،‌ همشهری خود را که او نیز تاکید دارد ‌دلبسته یاران خراسانی خویش است، عاشقانه دوست دارند.

آنها سید را با سخنرانی‌های آتشینی در تجمع‌های قبل از انقلاب اسلامی می‌شناسند.

طنین صدای آن خطیب با صلابت در جریان هجوم مزدوران رژیم شاه به بیمارستان امام رضا (ع) هنوز گوش نواز است.

مردم مشهد زلال بیان او را در جلسات مسجد امام حسن مجتبی بر یاد دارند حضور مستمرش در هدایت راهپیمایی های میلیونی و تدبیرش در اتصال مشهد به دریای پر خروش نهضت امام خمینی (ره) که دستاورد آن غلبه بر طاغوت و باز شدن پنجره های آزادی بود.

من آقا را دوست دارم

سید رضا حمید پور از ساکنان قدیمی مشهد، با کوله باری از خاطره با آقا می گوید: حضرت آیت الله خامنه‌ای مظهر صفا و صمیمیت و مردم دوستی است. او همواره به مردم می‌اندیشد و برای بهبود وضع آنها اندیشه می‌کند.

وی با بیان اینکه من آقا را دوست دارم، بیان می کند: ایشان هم مشهدی‌ها را به طور ویژه دوست دارند، چون جوانی خود را در این شهر سپری و مبارزاتشان نیز در این دیار شروع شده است.

وی با اشاره به رفتار متین و مردم داری رهبر انقلاب می‌گوید: تواضع و مردم دوستی خصلت بارز آقا است.

تجدید پیمان با مقتدا

حضرت آیت الله خامنه‌ای بر اساس یک پیمان مستمر از همان روزهای اول انقلاب اسلامی نوروز را در مشهد به سر می‌برند، در این سفرها، زیارت و تجدید پیمان با مقتدای خود حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) گام اصلی است.

سه دهه گذشته از روزهای ریاست جمهوری و سپس سال‌های درخشان رهبری انقلاب اسلامی، معظم له همواره برای عرض ادب به ساحت قدسی هشتمین سپهر امامت و ولایت به مشهد سفر می‌کنند در این سفر به صورت سنتی غبار روبی ضریح مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) نیز انجام و حضرت الله خامنه‌ای با تنظیف مضجع شریف رضوی از روضه منوره غبار بر می‌گیرند و این قطعه از بهشت را با گلاب ناب شستشو می‌دهند.

کد خبر 163966
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز