پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

مهدی قزل ارسلان: ساعت 22:30، ایستگاه متروی حقانی،باغ موزه دفاع مقدس

هفته‌نامه دوچرخه شماره 614

پیدا کردن باغ موزه دفاع مقدس کار سختی نیست. از مترو 10 دقیقه‌ای پیاده می‌روم و به محل اجرای مراسم می‌رسم. برنامه از سکوی بزرگی که کنار آب‌نمای اصلی باغ زده‌اند، اجرا می‌شود.

نخستین برنامه هم اجرای نمایش با موضوع دفاع مقدس است.

مهندس بهروز میرزایی، معاون فناوری اطلاعات موزه، می‌گوید:« این نمایش به صورت سریالی در 30 روز ماه رمضان اجرا می‌شود.»

از برنامه های دیگر می‌پرسم.

می‌گوید:« بعد از نماز مغرب و عشا برنامه شب‌های قرآنی با تلاوت قرآن توسط قاریان ممتاز آغاز می‌شود. از ساعت 22:30 به بعد هم نوبت مراسم شب‌های شیدایی است با اجرای نمایش، مداحی، سخنرانی‌مذهبی، دعوت از هنرمندان و.... ساعت 30 دقیقه بامداد هم مراسم شب‌های عرفانی آغاز می‌شود و در کنار مقبره شهدای باغ تا سحر دعا و مناجات می‌‌‌خوانند.»

***

مهمان امشب شب‌های شیدایی بهنام تشکر، دکتر نیمای «ساختمان پزشکان» است. این‌جا هر شب از هنرمندان و ورزش‌کاران دعوت می‌شود تا چند دقیقه‌ای درباره خاطرات ماه رمضان گپ بزنند. حمید حامی هم می‌‌‌آید چند قطعه اجرا می‌کند و می‌‌‌رود.

نوبت می‌رسد به خاطرات جنگ. همراه با موسیقی متن فیلم «از کرخه تا راین»، بازیگر فیلم، روی صحنه می‌آید:« بگی برقص، می‌رقصم! بگی بمیر،می‌میرم!» خاطره‌اش، فضای دل‌نشینی به وجود می‌آورد.

بعد ازسخنرانی مذهبی به بخش اصلی برنامه می‌رسیم.

چراغ‌های سکو را خاموش می‌کنند. در میان تاریکی از شش گوشه آب‌نما دود به هوا می‌رود. چراغ‌های آب‌نما روشن و خاموش می‌شود و فواره بزرگی پشت آب‌نما به آسمان می‌رود و تصاویری به صورت سه بعدی با محوریت دفاع مقدس، روی فواره پخش می‌شود. تصاویر جنگ، صدای انفجارها که با فواره آتش همراه است و موسیقی متن به همراه نمایش سه بعدی، ما را به دوران دفاع مقدس می‌برد.

***

برنامه تمام می‌شود و حاضران به سمت اتوبوس‌ها می‌روند. برای سهولت در رفت آمد مردم، اتوبوس‌هایی در میدان‌های اصلی شهر گذاشته‌اند که بعد از اذان مغرب به مقصد باغ موزه حرکت می‌کنند و بعد از پایان برنامه باز می‌گردند.

کد خبر 142678
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز