همشهری‌آنلاین: شرکت خودروسازی تویوتا بعد از وقوع زلزله ویرانگر اخیر در ژاپن با بحران جدی مواجه شد و میزان تولید این خودروسازی کاهش شدیدی پیدا کرد.

جنرال موتورز

به گزارش برنا، شرکت تویوتا که به تازگی موفق شده بود مقام اول خودروسازان ار نظر تولید را از آن خود کند، بعد از وقوع زمین لرزه ماه مارس سال جاری میلادی، با کاهش تولیداتش مجبور شد تا مقام اولی خود را به رقیب دیرینه‌اش خودروسازی جنرال موتورز (GM) واگذار کند.

more

 کاهش شدید تولید تویوتا

بر اساس گزارش لفت لین نیوز (Leftlanenews)، شرکت خودروسازی جنرال موتورز موفق شد تا با تولید 4 میلیون و 536 هزار دستگاه خودرو تا پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی، لقب بزرگ‌ترین سازنده خودور را از آن خود کند.

در حالی که شرکت خودروسازی جنرال موتورز با رشد 8.9 فروش تا نیمه سال جاری میلادی مواجه بوده، تویوتا فقط سه میلیون و 710 هزار دستگاه را در مدت مشابه فروخته است.

به عقیده تاکشی می‌یا‌آو یکی از تحلیلگران فروش در تویوتا، حتی اگر این خودروساز هم بتواند کاهش تولید خود را جبران کند، چندین ماه طول خواهد کشید تا به سطح قابل قبولی در فروش برسد. همچنین بعد از احیای تولید این شرکت خودورسازی، این احتمال وجود دارد که جنرال موتورز از نظر تولید تا پایان امسال بعد از خودروسازی فولکس‌واگن قرار بگیرد.

کد خبر 142452
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز