اگر حسین بادامکی در واپسین ثانیه‌های بازی با ملوان از محوطه 6قدم آسمان را نشانه نمی‌گرفت، حالا حمید استیلی فاتح بزرگی در هفته اول بود ولی تیم او در ورزشگاه آزادی 2امتیاز حساس را از دست داد.

فوتبال

تلخی این تساوی زمانی بیشتر شد که هواداران سرپرسپولیس بعد از گل ملوان شروع به تشویق علی دایی کردند؛ اتفاقی که به هیچ عنوان برای استیلی و حبیب کاشانی خوشایند نبود. استیلی حالا به‌خوبی می‌داند که سایه دایی مدام روی پرسپولیس خواهد بود ولی او بعد از پایان بازی خطاب به آنهایی که دایی را تشویق کردند، گفت: «از آنها می‌خواهم به من هم فرصت بدهند. برای هواداران احترام قائلم ولی خیلی زود شروع به شعاردادن کردند.»

واکنش کاشانی

تشویق دایی در ورزشگاه آزادی آنقدر اتفاق مهمی بود که واکنش سرپرست موقت پرسپولیس را به همراه داشته باشد.کاشانی در جملاتی طعنه‌آمیز می‌گوید: «آخر نفهمیدم ما به تماشاگران خط می‌دهیم یا فرد دیگری. اگر ما خط می‌دهیم خیلی خوب است که به تماشاگران می‌گوییم علیه باشگاه شعار دهند، اگر هم شخص دیگری خط می‌دهد که من نمی‌توانم اظهارنظر کنم. هواداران همیشه حرف حق را می‌زنند و حرکت آنها خودجوش بود. به‌نظرم لزومی نداشت که این اتفاق رخ دهد، در ضمن ما در دیدارهای رفت و برگشت‌ سال گذشته برابر همین تیم ملوان شکست خوردیم.»

محمد پنجعلی، عضو کمیته فنی پرسپولیس هم از تشویق دایی ناراحت است: «از اول هم انتظار داشتیم که دایی تشویق شود. فکر می‌کنم این موضوع جهت‌دار بود و تماشاگران تحریک شدند. متأسفانه آنها منافع تیم را درنظر نمی‌گیرند و معتقدم در آینده باز هم از این اتفاقات رخ خواهد داد.»البته دایی هم در پایان بازی راه‌آهن از هواداران پرسپول خواست که از تشویق او خودداری کنند.

بازی ضعیف ملی‌پوشان

قبل از این بازی گفته می‌شد که استیلی از اکثر ملی‌پوشان پرسپولیس در ترکیب ثابت استفاده نخواهد کرد؛ چرا که آنها بیشتر تمرینات و بازی‌های دوستانه را از دست داده و با دیگر بازیکنان هماهنگ نبودند. سرمربی پرسپولیس اما محمد نصرتی، علی کریمی و مهرداد اولادی را در ترکیب ثابت قرار داد که نصرتی و اولادی عملکرد قابل قبولی نداشتند. نصرتی و شیث در کارهای دفاعی بارها نشان دادند که هماهنگ نیستند و آنها روی تک‌گل ملوان هم مقصر بودند. در ضمن اولادی هم بازی بسیار ضعیفی را به نمایش گذاشت و هادی نوروزی هم که جانشین او شد، نمایش ناموفقی داشت.استیلی می‌توانست با بازی‌دادن رضا نورمحمدی در دفاع میانی، اشتباهات خط دفاعی را کمتر کند. در ضمن ضعف همیشگی تیم‌های استیلی در این بازی باز هم نمایان شد و خط دفاعی پرسپولیس روی حملات معدود ملوان آسیب‌پذیر نشان داد.

معادله کریمی - نوری

استیلی مقابل ملوان از سیستم 3-3-4 استفاده کرد که در نیمه دوم آن را به 2-4-4 تغییر داد. در این دیدار کریمی بدون شک بهترین بازیکن پرسپولیس بود و این تیم با هنرنمایی او چند بار کارهای ترکیبی را با موفقیت انجام داد. نکته مهم در مورد بازی کریمی اما این بود که او با محوطه جریمه ملوان فاصله زیادی داشت و طبق خواسته کادر فنی مجبور بود از عقب برای پرسپولیس بازیسازی کند. در نیمه دوم خصوصا زمانی که ملوان به گل رسید، وظایف تهاجمی کریمی بیشتر شد و این بازیکن نشان داد که هرقدر به دروازه حریف نزدیک‌تر باشد، خطرناک‌تر خواهد بود.

استیلی اما از محمد نوری به‌عنوان هافبک تهاجمی استفاده کرد و حالا خیلی‌ها معتقدند که کریمی باید در این پست بازی کند. اگر این اتفاق بیفتد، نوری باید یک خط عقب‌تر بازی کند که این مورد دلخواه او نیست و همین موضوع استیلی را با معادله‌ای سخت مواجه کرده است. شاید استیلی تغییری در پست نوری ایجاد نکند ولی احتمال دارد کریمی را جلوتر ببرد و از او به‌عنوان مهاجم راست یا چپ استفاده کند. او علاوه بر حل این معادله باید ناهماهنگی خط دفاعی تیمش را هم از بین ببرد. استیلی در نخستین تجربه رسمی خود، شب تلخی را تجربه کرد و حالا در انتظار روزهای آینده است.

کد خبر 142184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز