حمید استیلی بعد از توقف مقابل ملوان انزلی و شنیدن صدای تشویق علی دایی روی سکوها، حالا به بوشهر آمده تا مقابل شاهین قرار بگیرد.

فوتبال

او سال گذشته هدایت این تیم را بر عهده داشت که با وجود ارائه فوتبال تماشاگرپسند نتایج خوبی نگرفت و بعد از فوت برادرش از شاهین جدا شد. حالا او باید مقابل تیم سابقش قرار بگیرد آن هم در شرایطی که پرسپولیس در بازی اول 2 امتیاز حساس را از دست داد. دمای هوای بوشهر امروز 40 درجه سانتی گراد خواهد بود و میزان رطوبت هوا هم 58 درصد است و سرخ پوشان در این گرمای آزار‌دهنده کار سختی را در پیش خواهند داشت.

شاهین برای این بازی محرومی ندارد و هادی شکوری هم بعد از رفع مصدومیت می‌تواند برای نخستین بار با پیراهن این تیم به میدان برود ولی پرسپولیس چند بازیکن غایب دارد. هاشمیان، علی عسگر، شیری و کاظمیان در این دیدار حضور نخواهند داشت ولی محمد نوری به احتمال فراوان بازی خواهد کرد. احتمال وجود تغییراتی در ترکیب پرسپولیس نسبت به بازی اول وجود دارد و شاید مازیار زارع و بادامکی از ابتدا جایگزین آقازمانی و فشنگچی شوند. در ضمن این احتمال هم وجود دارد که سیستم پرسپولیس از 3-3-4 به1-3-2-4 تغییر کند.

بازی انتقامی

وقتی حضور دایی در پرسپولیس منتفی شد و ابراهیم‌زاده و مایلی کهن هم کنار رفتند، 2 گزینه برای سرمربیگری این تیم باقی ماند. یکی استیلی که به خاطر دوستی‌اش با کاشانی شانس نخست سرمربیگری بود و دیگری حمید درخشان که یکی از قدیمی‌های پرسپولیس به حساب می‌آید. کمیته فنی باشگاه در نهایت استیلی را به‌عنوان نفر اول نیمکت معرفی کرد تا او برنده این جدال باشد. حالا در فاصله کمتر از 2 ماه دوباره درخشان و استیلی باید با هم رقابت کنند؛ رقابتی که بار نخست استیلی برنده آن بود و این‌بار باید دید کدام حمید برنده از این جدال خارج خواهد شد. در این میان شاید این بازی برای درخشان که سال‌هاست در انتظار نشستن روی نیمکت پرسپولیس است، جنبه انتقامی داشته باشد.

او می‌خواهد مقابل تیم سابقش توانایی‌های خود را در مربیگری ثابت کند. درخشان در مورد رویارویی با استیلی می‌گوید: «این موضوع اصلا برای من حساس نیست و قسمت این بود که استیلی سرمربی پرسپولیس شود. او را مدیرعامل انتخاب کرد و پرسپولیس هر نتیجه‌ای بگیرد باید کاشانی پاسخ بدهد. به‌نظر من پرسپولیس تیم خوبی دارد و تیم استیلی از تیم دایی هم قوی‌تر است.» او در پاسخ به این سؤال که قبول دارید شکست دادن پرسپولیس با توجه به اتفاقات قبل از شروع فصل برایتان خیلی اهمیت دارد می‌گوید:«این بازی هیچ فرقی با بازی‌های دیگر ندارد ولی نمی‌گذاریم پرسپولیس در بوشهر امتیاز بگیرد.» درخشان به نقش کلیدی علی کریمی در پرسپولیس اشاره کرده و خاطرنشان می‌کند: «او بازیکن خطرناکی است ولی برای مهارش برنامه خاصی داریم. »

نگران سکوها نیستم

برای استیلی هم پیروزی مقابل درخشان اهمیت دارد. او در مورد رویارویی با این مربی می‌گوید: «درخشان در زمان بازیگری‌اش یکی از الگوهای من بود. همیشه به او احترام گذاشته‌ام. این کمیته فنی بود که من را انتخاب کرد و حتی کاشانی هم در این انتخاب دخالتی نداشت.» او در مورد بازی هم حرف می‌زند: «باید در رطوبت و گرمای وحشتناک بازی کنیم. شاهین تیم قبلی‌ام بوده و آن را به‌خوبی می‌شناسم. بازی آسانی نخواهیم داشت اما پرسپولیس روز به روز بهتر می‌شود و تنها یک سری نقاط ضعف داریم که کم‌کم در حال رفع آنها هستیم.» استیلی در پاسخ به این سؤال که نگران نتیجه نگرفتن و متشنج شدن جو سکوها نیستید، می‌گوید: «نگران سکوها نیستم چون همیشه وضعیت همین گونه است. تماشاگران توقع دارند و حق‌شان است که تیم‌شان پیروز باشد اما تماشاگران ما فهیم هستند. در زمان دنیزلی نتیجه نمی‌گرفتیم اما هواداران ما را تشویق می‌کردند. وقتی که تیم خوب بازی کند هواداران هم آن را حمایت خواهند کرد. هواداران توجه کنند که ما تنها 40 روز است تیم را تحویل گرفته‌ایم و تنها یک هفته است که با تیم کامل تمرین می‌کنیم. فوتبال یک کار گروهی است و باید صبر داشته باشند.»

کد خبر 142383
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز