امیر قلعه‌نویی که به‌دلیل آنچه در هفته اول لیگ برتر اتفاق افتاد و باخت تراکتورسازی را مقابل صبا رقم زد، تحت فشار بود، با پیروزی تیمش مقابل ذوب‌آهن به شرایط عادی بازگشت.

فوتبال

این پیروزی البته در ورزشگاه فولادشهر به‌دست آمد، درست در دقیقه 36 مسابقه و هنگامی که ضربه اشپیتیم آرفی به گل تبدیل شد. تراکتورسازی قبل از اینکه به گل برسد، نمایش بهتری نسبت به ذوب‌آهن داشت و در همان نیمه نخست نیز توانست به تک‌گل مسابقه دست یابد. سرمربی تراکتورسازی می‌گوید: «بازیکنانم را ستایش می‌کنم، بعد از شکست برابر صبا از نظر روحی روی آنها کار کردم و خوشبختانه این مسئله در موفقیت تیم تاثیرگذار بود.» این نخستین پیروزی امیر قلعه‌نویی در قامت مربیگری تراکتورسازی بود. او ادامه می‌دهد: «بازی خوب و تاکتیکی بود و ذوب‌آهن مربی بزرگی به نام ابراهیم‌زاده دارد که من با او در تیم ملی هم همکاری کرده بودم. به نظر من، ذوب‌آهن تاکتیکی‌ترین تیم لیگ است. بازی این تیم با راه‌آهن را دیده و آنالیز کرده بودم و از نقاط ضعف و قوت آنها کاملاً خبر داشتم و به همین دلیل توانستیم با برنامه، هافبک‌های این تیم را از جریان بازی خارج کنیم.»

مردان منصور ابراهیم‌زاده که در هفته اول لیگ با تساوی مقابل راه آهن نتیجه بهتری نسبت به تراکتورسازی گرفته بودند، تا دقیقه 50 مسابقه هفته دوم لیگ نتوانستند مقابل تراکتورسازی نمایش قابل‌قبولی داشته باشند. از این دقیقه به بعد، بازیکنان ذوب‌آهن نمایش بهتری ارائه دادند اما تلاش مردان ابراهیم‌زاده نتیجه‌ای دربر نداشت. ابراهیم‌زاده که در چهارمین فصل حضورش در ذوب‌آهن در لیگ یازدهم یک تساوی و یک شکست در کارنامه داشته است، درباره باخت به تراکتورسازی می‌گوید: «در بازی با تراکتورسازی، بدترین بازی چند سال اخیر ذوب‌آهن را ارائه کردیم. زمانی که دیدم مهدی ثابتی درون دروازه تراکتورسازی ایستاده، به بازیکنانم گفتم تیم حریف قصد بازی تاخیری دارد و آنها نباید عصبی شوند، اما متأسفانه در برخی از لحظات اسیر تاکتیک حریف شدیم؛ ضمن اینکه تراکتورسازی قصد داشت بازی درگیرانه‌ای را ارائه کند.» ابراهیم‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا غیبت خلعتبری تاثیری در بازی ذوب‌آهن دارد، تاکید می‌کند: «درست است و شکی در این موضوع وجود ندارد، اما این حرف‌ها فایده‌ای ندارد و هیچ کس نمی‌تواند جای دیگری را بگیرد.»

سرمربی ذوب‌آهن که در سال‌های گذشته در بازی‌های سپاهان با مربیگری قلعه‌نویی موفق‌تر بود، هرگز نمی‌خواهد پیروزی تراکتورسازی را به مسائل فنی ربط دهد. او می‌گوید: «قلعه‌نویی وقتی می‌خواست از زمین بازی خارج شود، من را در آغوش گرفت و گفت که تیمش در این بازی با خوش‌شانسی پیروز شده است.» امیر قلعه‌نویی اما در مصاحبه‌هایش اشاره‌ای به صحبت‌های ابراهیم‌زاده نکرده است؛ مردی که هدف خود را در تراکتورسازی نه قهرمانی که کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا عنوان می‌کند: «هدفم حضور تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیاست.»

دایی: کار بزرگی انجام دادیم

اگر موقعیت تک به تک مهدی دغاغله با دروازه‌بان راه آهن تبدیل به گل می‌شد، علی دایی نخستین شکست خود را به همراه این تیم تجربه کرده بود. بازیکن ملوان اما این موقعیت را هدر داد تا دایی دومین تساوی خود را با راه آهن به دست بیاورد. سرمربی راه‌آهن می‌گوید: «بازیکنان راه آهن مقابل ملوان با تمام وجود زحمت کشیدند و به تمامی آنها بابت این تلاش مضاعف تبریک می‌گویم. در واقع کسب این امتیاز در بندرانزلی کار بزرگی بود.»

جالب اینکه ملوان هم دومین تساوی خود را به دست آورد. فرهاد پورغلامی، سرمربی ملوان معتقد است: «به‌طور حتم حضور هواداران ملوان در این دیدار می‌توانست به کسب نتیجه برای ملوان مثمر ثمر باشد. البته راه آهن مدیون دروازه‌بانش است که توانست یک امتیاز بگیرد. امیدواریم در دیدارهای آینده بتوانیم این تساوی را با کسب برد جبران کنیم.»

نتایج هفته دوم لیگ برتر

ملوان صفر - راه‌آهن صفر
مس سرچشمه صفر - فولاد یک
ذوب آهن صفر - تراکتورسازی یک
شهرداری تبریز یک- سایپا یک
شاهین 2 - پرسپولیس یک

کد خبر 142591
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز