همشهری آنلاین: کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از شیوه رفتاران هواداران با بازیکنان پرسپولیس گفت با این رویه امیدی به موفقیت سرخ‌پوشان نیست.

کریمی علی

 به گزارش ایسنا، علی کریمی بعد از شکست دو بر یک تیم فوتبال پرسپولیس برابر شهرداری تبریز تنها بازیکن تیمش بود که از سوی هواداران عصبانی پرسپولیس مورد تشویق قرار گرفت اما او با این حال در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه با این باخت خانگی شرمنده هواداران پرسپولیس شدیم. بازیکنان تلاش‌شان را کردند اما به هر ترتیب نتوانستیم پیروز باشیم. بی‌شک شعارهای تماشاگران علیه تیم که در جریان بازی صورت گرفت، تاثیری منفی روی عملکرد بازیکنان می‌گذارد و علت چنین رفتاری را باید از خودشان بپرسید؟

 وی ادامه داد: دلیل رفتارشان را نمی‌دانم و واقعا از این کار تعجب می‌کنم که چرا شعارهای انتقادی که روحیه بازیکنان را پایین می‌آورد از دقیقه 45 شروع می‌شود؟! هنوز زمان زیادی برای جبران گل‌های خورده بود اما متاسفانه شعارهایشان شروع شد. با این وضعیت استرس بازیکنان بیشتر شده و کار تیم روز به روز سخت‌تر خواهد شد تا جایی که قطعا آینده موفقی نداشته باشیم.

 کریمی ادامه داد: هواداران پرسپولیس خودشان را جای ما بگذارند، اگر تا پایان نیمه اول خوب بازی کنی و تنها پس از یک ضدحمله حریف، علیه‌تان شعار بدهند درست است؟! موقعیتی که گل هم نشد. واقعا در آن شرایط چه حسی به آنها دست می‌دهد؟ آیا با خودشان فکر نمی‌کنند حالا اگر گل بخوریم دیگر چه شعارهایی می‌خواهند سر دهند! در این وضعیت روحیه و انگیزه‌ای برای بازیکن می‌ماند؟ ما واقعا باید چکار کنیم؟! تشویق تیم می‌تواند به بهبود عملکرد بازیکنان کمک کرده تا جایی که اگر عقب هستند نتیجه را جبران کنند و حتی پیروز شوند. اصلا اگر می‌خواهند علیه تیم شعار دهند حداقل بگذارند در آخر مسابقه. اواسط بازی زمان منطقی و حرفه‌ای برای این کار نیست.

 کاپیتان پرسپولیس با بیان اینکه نباید تشویق دایی جزو شعارهای پرسپولیسی‌ها باشد، گفت: به میان آمدن نام علی دایی در شعارهای هواداران درست نیست. هنوز یادمان نرفته سال گذشته پس از مسابقه پرسپولیس برابر صبا همین هواداران چه شعارهایی را سر می‌دادند. اگر پرسپولیس بد بازی می‌کند علیه اعضای تیم خودمان شعار دهند، چرا نام دایی را چماق کرده و بر سرمان می‌کوبند؟! مدیریت یک باشگاه مختار است در پایان هر فصل عمده بازیکنان و مربیانش را تغییر دهد.

 وی ادامه داد: آنهایی که سعی دارند در جریان بازی‌های پرسپولیس دایی تشویق شود و مثلا بنر بزرگی را روی سکوها می‌آورند، فقط می‌خواهند خودشان را برای دایی شیرین کنند. دایی سال‌ها از چهره‌های زحمت‌کش پرسپولیس بوده و در کسوت مربیگری دو مرتبه تیم را به مقام قهرمانی جام حذفی رسانده است. در دوران بازیکنی‌اش در ایران هم که در پرسپولیس بود، اما او الان بالا سر تیم خودش است. کسانی این جریان‌ها را هدایت می‌کنند متاسفانه از دوستان و نزدیکان دایی هستند. در بوشهر هم بنر آوردند!

کریمی در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان جوان پرسپولیس هم‌پای کاپیتان پا به سن گذاشته تیم‌شان در زمین نمی‌دوند و اینکه صبوری هواداران تا هفته چندم می‌تواند ادامه داشته باشد، اظهار کرد: چنین نیست و سایر بازیکنان تیم در زمین مسابقه زحمت می‌کشند، دوندگی من با بقیه فرقی نداشته و شاید بخاطر جایگاهی (هافبک دفاعی) که در آن بازی می‌کنم این شرایط به چشم آید. وقتی یک تیم می‌بازد همه مجموعه تیم در آن شریک هستند. امیدوارم در بازی‌های بعدی جبران کنیم اما نمی‌توانم هفته‌ای را برای آغاز موفقیت‌ها اعلام کنم. مثلا بگویم هفته ششم یا هفتم به بعد، اگر آن زمان موفق نبودیم پس هواداران می‌توانند شعارهای انتقادی را سر دهند. فقط معتقدم با وضعیت کنونی کار خیلی سخت است. پرسپولیس در نیمه اول این بازی بد کار نکرد و در نیمه دوم هم کسی فکر نمی‌کرد اتفاقی به ما گل بزنند.

 وی در پاسخ به این سوال که پس به هواداران حق سردادن شعارهای انتقادی را نمی‌دهید، خاطرنشان کرد: آنها حق‌شان است از پرسپولیس پیروزی بخواهند. به هر حال تا ساعت 1 بامداد در ورزشگاه بودند؛ با زحمت می‌آیند و می‌روند. آنها می‌توانند ناراحت باشند اما بهتر است ناراحتی‌شان را طور دیگری بیان کنند. البته ما که راه حلی نداریم اگر شما پیدا کردید به ما هم بگویید.

 کاپیتان تیم ملی در واکنش به جمله یکی از خبرنگاران که گفت شاید راه حل پیشنهادی برای تیم شما انجام بازی بدون حضور تماشاگران باشد! گفت: شاید همین باشد؛ البته این کار را که نمی‌شود کرد. همیشه تماشاگران پشتیبان تیم‌ها هستند؛ آنها با تشویق‌هایشان روحیه تیم را برای کسب پیروزی بالا می‌برند. در پرسپولیس هم سال‌های طولانی همین رویه وجود داشته اما اکنون هم اگر از عملکرد تیم راضی نیستند حداقل در میانه زمان بازی این کار را انجام ندهند.

 کاپیتان تیم پرسپولیس در پاسخ به این سوال که به رغم اعلام نارضایتی تماشاگران، چرا برای تشکر به سمت‌شان رفتید و این تاییدی بر شعارهای تند آنها علیه سایر بازیکنان و کادر فنی نیست؟ اظهار کرد: نمی‌دانم چرا در فوتبال ایران این رسم‌ها نیست اما در اروپا که چنین است و در پایان هر بازی جدا از نتیجه بدست آمده، تمام تیم‌ از تماشاگران تشکر می‌کنند. من هم تا وقتی کاپیتان پرسپولیس باشم چه ببریم و چه ببازیم این کار را خواهم کرد.

 کاپیتان پرسپولیس درباره رفتار مازیار زارع پس از تعویضش که به نشانه اعتراض از سمت دیگر زمین بیرون رفت و اینکه آیا این حرکت تماشاگران را تحریک کرد؟ خاطرنشان کرد: طبیعی است که یک بازیکن زمانی از تعویضش ناراحت باشد اما پیش از آن هم تماشاگران شعارهای انتقادی را شروع کرده بودند. متاسفانه از ابتدا این بدعت گذاشته شد و الان هم به ضررمان تمام می‌شود. 

کریمی بازی کردن در پست هافبک دفاعی را مورد رضایتش بیان کرد و گفت: از اینکه در پست هافبک دفاعی بازی می‌کنم ناراحت نیستم. درست است که هم به خط دفاع کمک کرده و هم در منطقه میانی و زمان حمله به بخش هجومی تیم کمک می‌کنم اما این جایگاه باعث می‌شود کمی آزادتر بازی کنم. در تیم ملی هم کارلوس کی‌روش من را در این پست بکار می‌گیرد. به هر حال سلایق مربیان متفاوت است و من هم با کمال میل به عنوان هافبک دفاعی بازی می‌کنم. مهدی مهدوی‌کیا سال‌ها مهاجم بود اما یک مرتبه سر از دفاع راست درآورد!

کد خبر 142858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز