شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

هر چند استقلال در کرمان بازی ایده‌آلی را به نمایش نگذاشت و در لحظاتی از بازی تحت‌تأثیر تیم میزبان قرار گرفت، ولی کسب 3 امتیاز در خارج از خانه اتفاق مهمی برای آبی‌پوشان پایتخت بود. استقلال حالا از 3 بازی 7 امتیاز گرفته و این در شرایطی است که هنوز تمامی بازیکنانش را در اختیار ندارد.

فوتبال

پرویز مظلومی در تمرینات پیش فصل با غیبت اکثر ملی‌پوشان و بازیکنان جدیدش مواجه شد ولی با این حال لیگ برتر را خوب شروع کرد. تیم او هنوز از لحاظ تاکتیکی و هماهنگی در حد نام ستاره‌هایش بازی نمی‌کند ولی در نتیجه‌گیری موفق عمل کرده و این به‌دلیل حضور بازیکنان ستاره و تاثیرگذار در جمع آبی‌پوشان است که آنها را تبدیل به پرستاره‌ترین تیم لیگ برتر در فصل جاری کرده است.استقلال در بازی با مس کرمان ابتدا سعی داشت دروازه‌اش را بسته نگه دارد و مرور زمان باعث شد تا برتری‌اش را به حریف دیکته کند. اولین گل استقلال روی خلاقیت خسرو حیدری به ثمر رسید؛ بازیکنی که نخستین بازی‌اش را انجام می‌داد و مطابق انتظارها با نفوذ به دفاع حریف یکی از سانترهای همیشگی‌اش را ارسال کرد.

فرهاد مجیدی هم که متخصص زدن گل‌های سخت لقب گرفته است، با یک جایگیری مناسب توپ را به تور دروازه مس دوخت تا نشان دهد در سن 35سالگی همچنان یکی از ستاره‌های تاثیرگذار لیگ برتر است.
بعد از این گل، شیرازه مس از هم پاشید و اسماعیل شریفات هم امید‌های مس را با زدن گل دوم از بین برد تا تک گل محسن بیاتی‌نیا هم نتواند مانع پیروزی استقلال شود. این تیم 3 امتیاز یک بازی سخت را از آن خود کرد ولی مطمئنا این آخرین باری نبود که ستاره‌های استقلال چنین پیروزی مهمی را رقم زدند.

حرف‌های عجیب مرفاوی

صمد مرفاوی بعد از بازی و درحالی‌که با عصبانیت زیادی به سالن کنفرانس آمد، حرف‌های عجیبی زد. او به خبرنگاران گفت: «آنها در کل بازی از سوی ما تحت فشار بودند. بازی را ما کردیم اما استقلال با تقلب برد، البته هر کسی تقلب می‌کند بالاخره دستش رو می‌شود. فکر می‌کنم آنها با امداد غیبی برنده شدند.»می‌گویند مرفاوی از بیان این مسائل، هدف خاصی داشته و منظورش این بوده که مظلومی با برخی افراد در ارتباط است و پیروزی استقلال به مسائل غیرفنی ربط داشته است. 2سال قبل هم مهدی رحمتی درباره وحید طالب‌لو چنین مسئله‌ای را مطرح کرد و اتفاق تلخ‌تر باور تعداد زیادی از اهالی جامعه فوتبال نسبت به چنین باورهایی است؛ کسانی که مانند مرفاوی این موضوع را علنی نمی‌کنند اما همواره نگران هستند. سرمربی مس به احتمال فراوان چنین شائبه‌ای را تکذیب می‌کند تا دچار دردسر نشود.

تعویض‌ها خوب بود

مظلومی از شرایط تیمش راضی است. او می‌گوید: «با بازگشت میداوودی، زندی، محسن یوسفی و جاسم کرار دست ما برای اجرای تاکتیک‌های مختلف باز می‌شود. البته کارم سخت‌تر می‌شود ولی من این سختی را دوست دارم.» او در مورد تعویض‌هایی که در این بازی انجام داد، حرف می‌زند: «تعویض‌ها با حساب و کتاب انجام شد. شریفات که به میدان آمد جواب داد و گل زد. منتظری در بین دونیمه مصدوم شد و عزیززاده برای نخستین بار در خط دفاعی استقلال بازی کرد. طبیعی است که او با بقیه مدافعان هماهنگ نباشد و گلی هم که دریافت کردیم، به‌دلیل همین ناهماهنگی بود. ما روی تعویض‌ها برنامه داشتیم. میلاد فخرالدینی نفوذ می‌کرد و ما شریفات را آوردیم که بیشتر در کناره‌ها بازی می‌کند و نتیجه هم گرفتیم.»

تمرین در کرمان

استقلال بعد از شکست‌دادن مس به تهران نیامد و ساعت11 دیروز در زمین چمن استادیوم دانشگاه کرمان تمرین کرد ولی امکانات ورزشگاه دانشگاه کرمان چندان مساعد نبود.

کد خبر 143016
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز