2 ماه بعد از آنکه علی دایی با پرسپولیس در انزلی جام قهرمانی مسابقات حذفی را بالای سر برد، امشب در هفته دوم لیگ یازدهم با مربیگری راه‌آهن به مصاف ملوان خواهد رفت.

فوتبال

دایی که در ماه‌های گذشته خاطره خوبی از رویارویی با این تیم دارد، امیدوار است نمایش قابل‌قبولی مقابل مردان فرهاد پورغلامی داشته باشد. سرمربی راه آهن پیش از شروع لیگ برتر گفته بود که به‌دنبال نگه داشتن این تیم در لیگ برتر است. اکنون مردان علی دایی بازی با ملوان را پیش رو دارند و سرمربی راه آهن بر این باور است که نمی‌شود ملوان را حریفی آسان توصیف کرد. دایی می‌گوید: «ملوان همیشه ملوان است. آنها در بازی اول برابر پرسپولیس نتیجه خوبی در خارج از خانه گرفتند.»

ملوان اما قرار است در خانه میزبان راه‌آهن باشد. مردان علی دایی در مسابقه هفته اول مقابل ذوب آهن در دقایق پایانی توانستند نتیجه را به تساوی بکشانند. این مسابقه در ورزشگاه راه‌آهن برگزار شد و امشب علی دایی برای نخستین‌بار در یک مسابقه خارج از خانه روی نیمکت راه‌آهن خواهد نشست. او درباره وضعیت راه آهن پیش از این مسابقه می‌گوید: «تیم ما روز به روز بهتر می‌شود، البته برای آماده‌سازی‌ تیم زمان کمی داشتیم ولی پس از 5-4 هفته به شرایط ایده‌آل دست خواهیم یافت. خوشبختانه در این مدت تمرینات خوبی داشتیم و امیدواریم در بازی با ملوان امتیاز مدنظرمان را کسب کنیم و با دست پر به تهران بازگردیم. البته بازی بسیار سختی را در انزلی پیش رو داریم زیرا ملوان تیم خوبی است و سال گذشته نتایج خوبی در لیگ کسب کرد.»

اما مهم‌ترین فاکتوری که علی دایی را به گرفتن امتیاز در انزلی امیدوار کرده، بازی در ورزشگاه خالی از تماشاگر تختی انزلی است. سرمربی راه آهن در این رابطه توضیح می‌دهد: «تماشاگران ملوان در بازی‌های خارج از خانه هم حضور پررنگی دارند و ما باید سعی کنیم از حضور نیافتن تماشاگران ملوان استفاده کرده و نتیجه بهتری را کسب کنیم.» ملوان که در هفته اول در ورزشگاه آزادی یک امتیاز ارزشمند مقابل پرسپولیس به دست آورد، این بار بدون حمایت آن جمعیت اندک حاضر در ورزشگاه مقابل راه‌آهن قرار می‌گیرد. سرمربی ملوان معتقد است: «در دومین بازی لیگ میزبانیم اما متأسفانه از حضور تماشاگرانمان در ورزشگاه محروم هستیم. با این حال می‌خواهیم از امتیاز میزبانی خود استفاده کنیم. راه‌آهن تیم با تجربه‌ای است اما ما در این بازی برد می‌خواهیم.» فرهاد پورغلامی البته تنها مربی‌ای است که در یک فصل تیم دایی را 3 بار شکست داده است. او اما می‌گوید: «من فقط باید یادآوری کنم که علی دایی یکی از بزرگان فوتبال ایران است و فیفا نیز برای او ارزش زیادی قائل است و امیدوارم میزبان خوبی برای دایی باشیم.»

رویارویی ابراهیم‌زاده و قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی که لیگ یازدهم را با باخت تراکتورسازی به صبا شروع کرد، هرگز نمی‌خواهد در هفته دوم لیگ هم سرمربی تیم بازنده باشد. او البته در روزهای گذشته با مشکل صدور کارت مربیگری‌ روبه‌رو بود و در عین حال، اشتباه‌های امیرحسین صادقی در بازی نخست برای قلعه‌نویی قابل پذیرش نیست. جالب اینکه قلعه‌نویی که روزگاری با منصور ابراهیم‌زاده هدایت تیم ملی را بر عهده داشتند، در سال‌های گذشته در قامت مربیگری سپاهان و ذوب‌آهن رقیب جدی در دربی اصفهان برای هم محسوب می‌شدند.

این بار قلعه‌نویی برای مربیگری، تراکتورسازی تبریز را انتخاب کرده و ابراهیم‌زاده همچنان سرمربی ذوب‌آهن است. بنابراین، رویارویی ذوب‌آهن و تراکتورسازی در هفته دوم لیگ برتر اهمیت ویژه‌ای دارد.
گرچه ذوب آهن در هفته اول مثل تراکتورسازی شکست نخورد، اما در خانه راه آهن متوقف شد و به یک امتیاز بسنده کرد. در مسابقه‌هایی که هدایت آنها بر عهده ابراهیم‌زاده و قلعه‌نویی بوده، ابراهیم‌زاده موفق‌تر عمل کرده است اما قلعه‌نویی فصل قبل در دربی اصفهان توانست طلسم ناکامی‌های سپاهان را بشکند و مقابل ذوب‌آهن به پیروزی برسد. تراکتورسازی برای فرار از قعر جدول به امتیازهای این مسابقه نیازمند است و این در حالی است که این تیم در ورزشگاه فولادشهر بازی خواهد کرد.

برنامه امشب لیگ برتر

ملوان - راه‌آهن ساعت 22
مس سرچشمه - فولاد ساعت 22
ذوب آهن - تراکتورسازی ساعت 22
شهرداری تبریز - سایپا ساعت 22
شاهین - پرسپولیس ساعت 22:30

کد خبر 142380
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز