همشهری آنلاین: سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص قطع همکاری این تیم با علی دایی گفت که منظور علی دایی از نوشتن آن نامه عدم همکاری با باشگاه پرسپولیس بود.

 به گزارش ایسنا، حبیب کاشانی در آغاز نشست خبری باشگاه پرسپولیس درباره این که کمیته انضباطی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را به دلیل بدهکاری محروم از حضور در بازی‌ها کرده، گفت: تمام دوستان مستحضرند که در آخرین حسابرسی سال گذشته 9 میلیارد تومان بدهکاری در پرونده‌ ما مشخص بود، من نزدیک به 30 ماه در فوتبال هستم و هیچ جای دنیا ندیده‌ام که درآمد یک باشگاه به حساب سازمان لیگ ریخته شود. این اتفاق فقط در ایران رخ می دهد که درآمدهای باشگاه شامل بلیت فروش، حق پخش تلویزیونی و تبلیغات کنار زمین به حساب سازمان لیگ ریخته می‌شود. ما به کمیته انضباطی اعلام کردیم که سازمان لیگ می‌تواند از درآمدهایی که از طرف باشگاه ما به حسابش ریخته شده، با طلبکاران تسویه حساب کنند، آن‌ها از ما خواستند که نامه‌ای را بنویسیم و در آن اعلام کنیم که در حال مذاکره با طلبکاران هستیم، اما من قبول نکردم و گفتم که دروغ در هر شکلی حرام است. چه گفتاری و چه نوشتاری، وقتی من با طلبکاران مذاکره نکرده ام و نمی کنم چرا باید دروغ بگویم که این کار را دارم انجام می دهم. من امیدوارم که وضعیت مشخص شده و در آینده مدیران جدیدی که به باشگاه پرسپولیس می‌آیند، بدهکاری ایجاد نکنند.

 وی ادامه داد: به هر حال کسانی بوده‌اند که از جان وسلامتی‌شان برای باشگاه به خطر انداختند و ما دوست داریم هر چه زودتر از شرمندگی آن‌ها در آییم. افرادی مثل ابراهیمی و رهبری فرد هنوز از باشگاه طلب دارند و این موضوع باعث شرمندگی ما است.

 کاشانی درباره اتفاقات فصل گذشته و تعیین سرمربی تیم هم گفت: ابتدا قهرمانی در جام حذفی را به هواداران تبریک می‌گویم که در گرما و سرما با ما بودند و علاوه بر این از تمام کسانی که در تیم ما زحمت کشیدند و الان در جمع ما نیستند تشکر می‌کنم. ما برای امسال مشکل زمان داشتیم، سال گذشته رقابت‌های فوتبال سوم خرداد ماه تمام شد و فصل بعد 10 مرداد شروع شد، اما امسال تا 20 خرداد درگیر لیگ بودیم. با توجه به این که دوستان اصرار داشتند که چرا از پیشکسوتان پرسپولیس در باشگاه استفاده نمی‌شود، تصمیم گرفتیم کمیته فنی تشکیل دهیم تا با نظر آن‌ها سرمربی فصل بعد انتخاب شود. البته زمان هم کم داشتیم. همه کسانی که از بزرگان ما هستند، می دانند که بدنسازی هر تیم بین 6 تا 8 هفته زمان نیاز دارد. سرعت عمل برای ما اهمیت داشت، به همین دلیل آقایان از ذوالفقارنسب و پنجعلی درخواست کمک کردیم تا کمیته فنی پرسپولیس تشکیل شود.

 وی ادامه داد: برای سرمربی پرسپولیس پنج گزینه داشتیم که آقای مایلی کهن، ابراهیم زاده، استیلی، دایی و درخشان گزینه‌های ما بودند.

 کاشانی درباره این موضوع که چرا مایلی کهن به عنوان ـ مدیر فنی تیم ـ در باشگاه حضور دارد، گفت: ما قصد داشتیم آقای مایلی کهن را به عنوان سرمربی انتخاب کنیم، چرا که همه می دانند که ایشان استاد استیلی و پیشکسوت او است. اما آقای مایلی کهن به ما اعلام کرد که در این عرصه قصد فعالیت ندارد و به همین دلیل از گزینه‌های ما کنار رفت. آقای ابراهیم زاده هم تلفن همراهش خاموش بود، اما برای این که حقی از ایشان ضایع نشود، صبر کردیم تا به ما جواب بدهد که ایشان هم پس از یک روز اعلام کردند که نمی‌توانند با ما همکاری کنند.

 سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره تشکیل کمیته فنی و انتخاب استیلی هم عنوان کرد: از سه گزینه باقی‌مانده درخواست کردیم که تا برنامه هایشان را به باشگاه ارائه دهند و در نشست کمیته فنی از برنامه هایشان دفاع کنند، تمام برنامه از دقیقه اول تا آخرین لحظه ضبظ شده و اگر دوستان بخواهند و میسر باشد از صدا و سیما پخش خواهیم کرد. جلسه کمیته فنی برگزار شد و به هر کدام از عزیزان یک ساعت وقت دادیم تا از برنامه هایشان دفاع کنند، آقای درخشان درباره برنامه هایشان صحبت کردند و بحث‌های فنی مطرح شد، اما آقای دایی خارج بودند و نماینده تام الاختیارشان را به جلسه فرستادند، اما با توجه به این که قرار بود در کمیته فنی بحث فنی مطرح شود، اعضای کمیته فنی نتوانستند با ایشان بحث فنی مطرح کنند، چرا که حرف از سیستم‌ ، تاکتیک و دیگر مسایل فنی فوتبال بود. به همین دلیل تلفنی موضوع با آقای دایی پیگیری شد.

 کاشانی ادامه داد: در درخواست مشترکی که از تمام گزینه‌ها داشتیم، خواسته بودیم، مبلغ قرار دادشان برای فصل آینده را اعلام کنند، آقای درخشان و استیلی این کار را انجام دادند، اما دایی گفت، اول پول سال قبل من را بدهید تا بعد من درباره فصل بعد صحبت کنم. بالاخره جلسه کمیته فنی برگزار شد، تمام فیلم‌های آن هم موجود است، ‌دایی صبح روز بعد در حرکتی ارزشمند اعلام کرد که برای فصل بعد پول نمی‌خواهد، کار بسیار خوبی بود که به جذب بازیکنان بیشتر کمک می‌کرد. کمیته فنی سرانجام ایشان را انتخاب کرد و به آقای دایی 12 ساعت مهلت داد تا آمادگی‌اش را اعلام کند.

 سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره این که چرا این قدر به دایی کم فرصت داده شد، گفت: ما در شرایط بسیار حساسی قرار داشتیم، زمان نقل و انتقالات بود و فرصت بیش از این نداشتیم که منتظر بمانیم. آقای استیلی کنار من نشسته و شاهد است که بعد از دایی به او هم گفتیم که 12 ساعت فرصت دارد و اگر استیلی و درخشان هم در آن 12 ساعت اعلام آمادگی نمی کردند به سراغ مربیان دیگر می‌رفتیم. آقای دایی در نامه‌ای نوشت که تنها در صورتی با پرسپولیس همکاری می‌کند که مدیر عامل قانونی از سوی هیات مدیره باشگاه انتخاب شود.

 سرپرست باشگاه پرسپولیس با بیان این که منظور دایی از این نامه اعلام عدم همکاری بوده، گفت: ما هنوز وزیر ورزش نداریم، تمام باشگاه متعلق به دولت است، تازه این هفته قرار است وزیر ورزش معرفی شود و امیدوارم آقای عباسی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بیاورد و وزیر شود. بعد از آن وزیر باید مجمع را تعیین کند، مجمع هیات مدیره را انتخاب کند و هیات مدیره، مدیر عامل انتخاب کند، این کار حداقل دو یا سه ماه زمان لازم داشت، به همین دلیل ما از حرف‌های آقای دایی برداشت کردیم که ایشان تمایلی به همکاری ندارند وامیدوارم در هر جایی که هستند موفق باشند.

 سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره خرید‌های باشگاه هم عنوان کرد: علی کریمی که از اسطوره‌های فوتبال ما است و نمی‌خواهم که کنارم نشسته است تعریف کنم. آقای استیلی درباره جواد کاظمیان هم شب آخر نقل و انتقالات به من گفت که این من این بازیکن را لازم دارم و ما هم او را خریدیم.

 کاشانی درباره وضعیت دروازه‌بان پرسپولیس هم اعلام کرد: قرار نبود رحمان احمدی از تیم جدا شود و استیلی هم گفته بود که او را می‌خواهد، اما مسایلی پیش آمد و باعث شد که او از تیم کنار رود.

کد خبر 141682
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز