پکن: مقامات چین و نپال بر سر پرسشی که بسیار ساده به نظر می‌‌رسید، جنجال جالبی به راه انداخته‌اند.

این پرسش در مورد ارتفاع واقعی کوه اورست است. کوه اورست میان مرز این دو کشور واقع شده و هریک از این دو کشور نیز ارتفاع متفاوتی از آن اعلام کرده‌اند. نپال ارتفاع این کوه را پس از تحقیقاتی که در سال 1954میلادی انجام گرفت 8هزار و 848متر اعلام کرده اما چین ارتفاع این کوه را 8هزار و 844 متر می‌داند و این 4متر اختلاف جنجال بزرگی را به راه انداخته است.

راه حلی که برای برطرف شدن این درگیری ارائه شده از طرف نپال پیشنهاد شده است و بر اساس آن قرار است ارتفاع قله اورست با استفاده از دستگاه‌ جی‌پی‌اس اندازه گیری شود. اما نتیجه این اندازه‌گیری‌ها بعد از 2سال اعلام خواهد شد.

پسری با 34 انگشت

دهلی‌نو: نام پسربچه هندی به‌خاطر داشتن 34 انگشت در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. آکشات نام این پسربچه یکساله هندی است که دست‌ها و پاهایش روی هم34انگشت دارند. به گفته پزشکان این مشکل به دلیل اشکال در رشد استخوان یا ناهنجاری‌های کرموزومی است که در اثر عفونت جنینی یا مصرف موادمخدر به‌وجود می‌آید. البته پزشکان معتقدند این ناهنجاری فیزیکی مادرزادی می‌تواند با عمل جراحی پلاستیک رفع شود. آمریت ساکسنا مادر این کودک گفته است که پدر و خواهر آکشات اطلاعات وی را در یکی از سایت‌های اینترنتی وارد کردند اما باور نمی‌کردند که پسرشان توانسته است رکورد جهانی بشکند. پیش از این، رکورد بیشترین تعداد انگشت متعلق به یک‌فرد چینی بود که دست‌ها و پاهایش31انگشت دارند.

سقوط گلوله یخی در اوج گرما

پراگ: یک‌گلوله یخی بسیار بزرگ باعث حیرت اهالی منطقه‌ای در جمهوری چک شده است. این گلوله یا به‌عبارتی کره یخی با قطری در حدود 2متر در اطراف جنگلی روی یک‌زمین گل‌آلود قرار دارد. برخی از افرادی که تاکنون این کره یخی را دیده‌اند معتقدند که آن یک‌تگرگ بسیار بزرگ است. برخی دیگر نیز می‌گویند این یک‌شیء بیگانه فضایی است زیرا در اوج روزهای گرم بعید است که تگرگ به این بزرگی ببارد و آن هم پس از گذشت زمان طولانی فقط کمی از آن آب شود. البته پس از گذر زمان خطوط افقی و عمودی روی این گلوله نمایان و ظاهر آن‌ شبیه به خانه اسکیموها در قطب شد. به‌هرحال هنوز بسیاری وجود این گلوله یخی در گرما را یک‌پدیده خارق‌العاده دانسته و معتقدند که موجودات فضایی آن‌را به زمین آورده‌اند.

پای مصنوعی لاک‌پشت

واشنگتن: دامپزشکان و متخصصان پروتز یک‌واحد تحقیقاتی ‌راه‌رفتن را برای لاک‌پشتی که یک‌پایش را از دست داده بود امکان‌پذیر کردند. این لاک‌پشت آفریقایی که گامرا نام دارد، چندی پیش بر اثر یک‌سانحه آتش‌سوزی یکی از پاهایش را از دست داده و راه رفتن برایش غیرممکن شده بود.

این دامپزشکان با صرف هزینه اندکی، یک‌چرخ لاستیکی بسیار روان و سبک را به لاک گامبرا وصل کردند تا بتواند دوباره راه برود. گفته می‌شود، گامبرای 10کیلوگرمی پس از نقص عضو شور و نشاط پیش را نداشته و کلی وزن کم کرده بود زیرا به‌ندرت غذا می‌خورد. این در حالی است که این لاک‌پشت 12ساله پس از نصب این چرخ، شور و نشاط زیادی برای راه‌رفتن پیدا کرده و به خوردن سبزیجات علاقه زیادی نشان می‌دهد.

کد خبر 141084
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز