دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

پکن: اورانگوتانی در یکی از باغ‌وحش‌های چین برای رسیدن به جفت خود یک‌تونل حفر کرد.

orangutan

این اورانگوتان که رسانه‌ها به آن‌ لقب «اورانگوتان باوفا» داده‌اند وقتی از جفت باردار خود جدا شد زود دست به‌کار شد و تونلی به سمت قفس جفتش حفر کرد. مسئولان این پارک حیات‌وحش در این رابطه به خبرنگاران گفتند: این اورانگوتان از زمانی که جفتش را قرنطینه کردند، افسرده و از لحاظ جسمانی نیز بسیار ضعیف شده است. آنها می‌گویند این اورانگوتان در 2روز گذشته از برگشتن به قفس خودداری می‌کرد. روز بعد، کارکنان باغ‌وحش در نهایت تعجب متوجه شدند که اورانگوتان شروع به کندن تونلی در زیر دیواری کرده است که به قفس جفت قرنطینه شده، منتهی می‌شود.

نخستین قدم‌های کودک با پاهای مصنوعی

لندن: دختر بچه 2ساله‌ای که به‌خاطر ابتلا به یک بیماری خاص 2پای خود را از دست داده بود، حالا می‌تواند با پاهای مصنوعی راه برود. آلیسا تیلور نام این دختربچه است که درست در زمانی که باید روی پاهای خودش شروع به راه‌رفتن می‌کرد، حالا با پاهای مصنوعی راه می‌رود و حتی می‌دود. مانوئل پدر 25ساله آلیسا در این رابطه به خبرنگاران گفت: دخترمان پیش از اینکه شروع به راه‌رفتن کند بیمار شد اما پس از عمل جراحی و قطع هردوپای وی باورمان نمی‌شد که بتواند با پاهای مصنوعی قدم‌های نخست را به‌خوبی بردارد. این دختربچه که نخستین بار خودش به‌تنهایی روی پاهایش ایستاده، حالا زیر نظر پزشک است تا دوران نقاهت پس از بیماری را بدون مشکل طی کند. پاهای مصنوعی آلیسا چوبی هستند.

مرد آهسته

نیویورک: یک‌مرد آمریکایی با اینکه معلولیت جسمانی خاصی ندارد، بسیار آهسته راه می‌رود. این مرد که هنوز دلیل یا بیماری خود را برای این نوع راه‌رفتن اعلام نکرده، آنقدر قدم‌هایش کوتاه است که برای طی‌کردن مسافت 2متری حدود 5دقیقه زمان صرف می‌کند. فیلم‌هایی از این مرد آهسته در سایت‌های اینترنتی منتشر شده که نشانگر قدم‌های کوتاه وی است و به‌قول برخی انگار که فقط وزش باد وی را به حرکت در می‌آورد. در یکی از فیلم‌ها، وی برای گذر از یک‌تقاطع کم‌عرض 15دقیقه وقت صرف می‌کند. وی پس از کمی تکان خوردن از جایش، اطراف را بررسی می‌کند و سپس دوباره کمی به جلو می‌رود. خانواده این مرد که از نوع رفتار حرکتی وی کلافه شده‌اند، می‌گویند او آنقدر آهسته کارهایش را انجام می‌دهد که همیشه دیر به مقصد می‌رسد.

قلم جادویی

رم: یک شرکت ایتالیایی نوعی قلم را عرضه کرده که می‌تواند تمام نمایشگرهای رایانه‌ای را به یک‌نمایشگر لمسی تبدیل کند. این قلم که ظاهرش شبیه خودکارهای معمولی است ‌نرم‌افزاری دارد که به‌راحتی روی رایانه نصب می‌شود و سپس با آن می‌توان با نمایشگر معمولی رایانه مانند نمایشگر لمسی کار کرد.

همچنین افراد می‌توانند با این قلم مانند یک‌خودکار معمولی روی نمایشگر بنویسند و نوشته‌های خود را درقالب دیجیتال در رایانه ذخیره کنند. این قلم با نرم‌افزارهای نوشتاری مایکروسافت و صفحات ایمیل نیز سازگار است و به‌نظر برخی افراد کاربرد بهتری نسبت به نمایشگر لمسی معمولی دارد. قیمت این قلم که پیش‌بینی می‌شود با استقبال خوبی در بازار روبه‌رو شود، 64یورو تعیین شده است.

کد خبر 141296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز