نیویورک: خودروی پرنده مجوزهای لازم را برای تردد روی مسیرهای زمینی از مسئولان مربوط دریافت کرد.

flying car

flying car

این مجوز به وسایل نقلیه هوایی اعطا می‌شود که قادرند روی زمین نیز تردد کنند. این وسیله نخستین خودروی پرنده جهان محسوب می‌شود که یک شرکت آمریکایی نمونه اولیه آن‌را ساخته و قرار است تا سال 2012میلادی به تولید انبوه برسد و وارد بازار شود. خودروی یاد‌شده فقط به520متر باند پروازی برای فرود آمدن و بلند‌شدن نیاز دارد.

سرعت این وسیله در هوا به 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد و با یک باک‌‌سوخت،800کیلومتر را می‌پیماید.

قیمت خودروی پرنده حدود 245هزار دلار تخمین زده می‌شود و قرار است برای نخستین بار به منظور کاهش بارِترافیکی در انگلیس به کار گرفته شود.

فارغ‌التحصیلی پس از 66سال

لندن: یک‌پیرمرد 85 ساله اهل ولز، پس از وقفه 66 ساله موفق شد مدرک فارغ‌التحصیلی خود را از دانشگاه دریافت کند. هارولد‌جونز که به‌دلیل روی دادن جنگ‌جهانی دوم سابقه تحصیلی‌اش در سال 1945میلادی مفقود شده بود سرانجام پس از این سال‌ها مدرک فارغ‌التحصیلی خود را از دانشگاه کاردیف دریافت کرد. جونز که هم‌اکنون در مادرید اسپانیا زندگی می‌کند برای تکمیل آموزش نظامی‌اش در نیروی دریایی انگلیس در سال 1945‌فراخوانده شد و هرگز موفق نشد مدرک خود را بگیرد. با وجود این او در شغل خود در رشته مهندسی موفق بود و ماموریت‌های کاری گوناگونی را در ولز، خاورمیانه، لندن، هلند و آفریقای‌جنوبی انجام داد. جونز می‌گوید: احتمال دارد من پیرترین فردی باشم که از این کالج فارغ‌التحصیل شده است.

فروش فرزندان در اینترنت

کانبرا: زن استرالیایی که سعی داشت کودکان خود را در یک‌سایت تجاری معروف بفروشد، به احتمال زیاد حضانت آنان را از دست خواهد داد. این مادر30ساله هفته گذشته تصاویری از دختر و پسر خود را که هر دو زیر 10سال سن دارند در این سایت برای فروش گذاشت. این آگهی یک‌روز روی سایت یاد‌شده بود تا اینکه پلیس با مسئولان آن تماس گرفت و آگهی از روی سایت برداشته شد. در حال حاضر مقامات در حال بررسی و تجسس درباره علت این اقدام عجیب این مادر استرالیایی هستند. آنها تاکید کردند که جست‌وجوهای خود را ادامه می‌دهند تا مطمئن شوند کودکان این زن در سلامت و امنیت هستند و به خوبی از آنان مراقبت می‌شود. اگر خلاف این امر ثابت شود احتمال دارد که پدر نیز حضانت فرزندانش را از دست بدهد.

پنالتی‌زدن با پشت پا

بیروت: دیاب اوانا، بازیکن تیم ملی امارات در مصاف دوستانه تیم ملی این کشور مقابل لبنان اقدام به زدن یک‌ضربه پنالتی نه به شکل معمول از روبه‌رو، بلکه با پشت‌پا کرد. سرکو‌کاتانچ سرمربی امارات در شرایطی که این بازی با نتیجه 5 بر 2 به سود تیمش بود، اوانا را به بازی فراخواند و این بازیکن 3دقیقه پس از ورود به زمین و در شرایطی که پنالتی برای امارات گرفته شده بود، پشت توپ قرار گرفت و با پشت‌پا توپ را به شکلی جالب و عجیب وارد دروازه لبنان کرد. پس از بازی، مربی اماراتی‌ها از این حرکت ستاره تیم خود ابراز ناراحتی کرد. وی اظهار داشت: از این مدل زدن ضربه پنالتی خوشم نمی‌آید. باید به بازیکنان تیم‌های دیگر احترام بگذاریم. در پی زدن ضربه پنالتی با پشت پا، یکی از اعضای کادر فنی تیم لبنان نسبت به این بی‌احترامی اعتراض کرد.

کد خبر 140881
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز