لندن: دختر بچه‌ 5‌ساله جان مادربزرگش را نجات داد.

 این دختربچه هنگامی که دید مادربزرگش در حال خفه‌شدن است و نمی‌تواند نفس بکشد، با زدن ضربه محکمی به پشت او جانش را نجات داد. کایلی می‌گوید: مادربزرگم در حال خوردن تکه‌ای از گوشت مرغ بود که ناگهان در گلویش گیر کرد و دیگر نمی‌توانست نفس بکشد و صحبت کند و نزدیک بود غش کند که ضربه محکمی به او زدم و یک‌تکه استخوان بزرگ از دهانش بیرون پرید. مادربزرگ نجات‌یافته گفت: نمی‌توانم باور کنم که این دختر کوچک چنین قدرتی دارد زیرا اگر ضربه ضعیفی به من می‌زد الان دیگر نمی‌توانستم نفس بکشم. وی همچنین به خبرنگاران گفت: جای ضربه‌ای که نوه‌ام به من زده است هنوز درد می‌کند و گاهی تیر می‌کشد.

فواره طبیعی

لیورپول: در یکی از خیابان‌های شهر لیورپول انگلیس، فواره آبِ‌گرمی با ارتفاع نزدیک به‌20متر از زمین می‌جوشد. این فواره که پهنای زیادی نیز دارد باعث شگفتی بسیاری از شهروندان منطقه شده است زیرا تا چند روز پیش در این خیابان هیچ خبری از جوشش آب نبود ولی در حال‌حاضر این فواره آنچنان با فشار از زمین می‌جوشد که سیلی از آب‌گرم، این خیابان و چند خیابان مجاور را در بر گرفته است. به‌همین خاطر ساکنان این منطقه در حال حاضر مجبورند با قایق رفت‌وآمد کنند. برخی نیز محل سکونت خود را ترک کرده‌اند و معتقدندکه آب این فواره مانند گدازه‌های آتشفشان داغ است. گفتنی است نیروهای امدادی تاکنون نتوانسته‌اند جلوی جوشش آب‌گرم را بگیرند.

بزرگ‌ترین لوزه جهان

کانزاس: نمایندگان گینس روز گذشته یکی از عجیب‌ترین و به‌قول برخی از رسانه‌های جهان یکی از خنده‌دارترین رکوردها را ثبت کردند. این رکورد مربوط به مرد 21ساله آمریکایی می‌شود که بزرگ‌ترین لوزه جهان را دارد. پزشکانِ جاستین‌وِرنر پس از برداشتن لوزه‌های وی و دیدن بزرگی آن بسیار شگفت‌زده شده و به‌همین خاطر نمایندگان گینس را خبر کردند تا لوزه‌های ورنر را به‌عنوان بزرگ‌ترین لوزه‌های جهان در کتاب رکوردها ثبت کنند. یکی از لوزه‌های ورنر، 3/5سانتی‌متر طول و 7/1سانتی‌متر ضخامت داشت. وی یک روز پس از عمل جراحی به خبرنگاران گفت: پس از برداشتن لوزه‌هایم، بسیار راحت‌تر نفس می‌کشم، دیگر در خواب خروپف نمی‌کنم و الان هیچ گلودردی ندارم.

توپ پرنده

توکیو: ژاپنی‌ها موفق به طراحی و ساخت توپ پرنده‌ای شده‌اند که انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای برای مانور و پرواز در جهت‌های گوناگون دارد. به گفته مهندسان، این توپ پرنده می‌تواند برای عملیات جست‌وجو و نجات افراد، هنگام حوادث طبیعی مانند زلزله به‌کار گرفته شود و نسبت به بسیاری از ربات‌هایی که روی زمین حرکت می‌کنند موثرتر است. این توپ پرنده مجهز به دوربین‌های پیشرفته است و 42سانتی‌متر قطر و 340گرم وزن دارد. تنها مشکلی که باید در این توپ رفع شود زمانی کمی است که می‌تواند پرواز کند، زیرا در حال حاضر فقط قادر است حدود 8دقیقه با سرعت 60کیلومتر برساعت پرواز کند. قیمت این توپ حدود 865پوند برآورد شده است.

کد خبر 140750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز