گواتمالاسیتی: یک‌مرد 65ساله به نام هرناندز در خانه خود خواب بود که ناگهان صدای مهیبی مانند انفجار یک‌بمب باعث می‌شود تا وی از خواب بپرد.

سپس همسایه‌ها هراسان به خانه وی می‌آیند تا علت را جویا شوند اما در عین ناباوری با ‌گودالی با عمق12.5 و قطر 80سانتی‌متر در کف اتاق و زیر تختخوابش مواجه می‌شوند. همسایه‌های هرناندز در این رابطه به خبرنگاران گفتند: نیمه‌شب صدای عجیبی شنیدیم که تصور می‌کردیم مخزن گاز خانه هرناندز منفجر شده اماپس از آمدن به خانه او گودالی را مشاهده ‌کردیم که خیلی عمیق بود و اگر‌ چندسانتی‌متر آن‌طرف‌تر ایجاد می‌شد، می‌توانست باعث مرگ پیرمرد شود. طی سال جاری این چندمین بار است که درپایتخت گواتمالا به‌یکباره گودال‌های عمیقی ایجاد می‌شود و خسارات به‌بار می‌آورد.

ابتکار مرد معلول

مسکو: یک‌مرد روسی که در اثر تصادف از هر دوپا معلول شده، برای رفت‌وآمد به خانه خود در طبقه پنجم یک‌ساختمان، اقدام به ساخت یک‌بالابر کرده است. دیمیتری‌بیبیکوف 32ساله که علاقه زیادی به فعالیت و گردش بیرون از خانه دارد، 6ماه پس از تصادف، از خانه‌نشینی خسته می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا در کنار بالکن خانه خود یک‌بالابر دست‌ساز نصب کند.

وی هم‌اکنون در طول روز بارها از این بالابر ساخته دست خود استفاده می‌کند. این در حالی است که دیمیتری در ابتدای کار چندین بار به‌خاطر ایراداتی که در دستگاه وجود داشته از بالابر سقوط کرده است. با وجود این، وی می‌گوید برای نتیجه دادن این کار هیچگاه خسته نشده است زیرا پیش از معلول شدن، یک‌کوهنورد بوده و بازوان قوی‌ای دارد. او می‌گوید هزینه ساخت این بالابر فقط 450پوند بوده است.

جایزه ویژه عکاس حیات‌وحش

لندن: یک‌عکاس حیات‌وحش به‌نام آنوپ به‌خاطر عکس جالبی که از غضب یک‌شیر به توله‌اش ثبت کرده است در اختتامیه یک‌جشنواره‌ مربوط به صنعت چاپ، موفق به دریافت جایزه ویژه شد.

این عکاس با به‌خطر انداختن خود، به گله شیرها نزدیک شده و چند عکس زیبا را شکار کرده است. این عکس‌ها نشان می‌دهد که یک‌توله شیر به‌خاطر شیطنت و سر و صدای زیاد مورد غضب شیر پدر قرار گرفته است، به‌گونه‌ای که در یکی از این عکس‌ها شیر نر با چهره‌ای درهم‌کشیده به توله خود نگاه می‌کند. گویا این توله شیر هرگاه مادرش به توله‌های دیگر شیر می‌دهد سروصدای زیادی به راه می‌اندازد. یکی دیگر از عکس‌ها نشان می‌دهد که مادر برای اینکه توله از خشم شیر نر در امان بماند، آن را به دندان گرفته و از آن حوالی دور می‌کند.

چمدان دارای اسکوتر

لندن: این روز‌ها افزایش بار ترافیکی شهر لندن باعث شده تا ابداعات جدیدی برای کاهش این مشکل انجام گیرد و به نمایش درآید. برای نمونه، یک‌شرکت انگلیسی چمدانی را تولید کرده که مجهز به اسکوتر نیز هست. این چمدان ویژه در حدود 26لیتر حجم دارد و در حالی که خودش از جنس بسیار سبکی تهیه شده است ولی می‌تواند تا 20کیلوگرم وزن را تحمل کند. اسکوتر این چمدان نیز از استحکام بالایی برخوردار است و افراد بزرگسال نیز می‌توانند به‌راحتی روی آن بایستند و حرکت کنند. این محصول هم‌اکنون با قیمت250پوند وارد بازار شده و قرار است به‌‌زودی در پایانه مسافری برخی از فرودگاه‌های انگلیس عرضه شود و افراد با مزیت‌های آن آشنا شوند.

کد خبر 140945
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز