نیویورک: یک‌ جوان استرالیایی که تاکنون به‌خاطر کارهای غیرقانونی و البته عجیب و غریبش 7سال از دوران ‌نوجوانی خودرا در زندان سپری کرده بود، روز گذشته نیز به‌خاطر بند بازی روی حصار پل نیویورک آمریکا دستگیر شد.

شارپ24ساله از روی حصار فلزی پل بالا رفته و با بندبازی، چند ساعتی شهروندان را با تماشای حرکات خارق‌العاده خود سرگرم کرد. در این بین، پلیس و نیروهای آتش‌نشانی نیز برای دستگیری وی در بالای پل به سختی افتاده بودند اما سرانجام وی را پایین آورده و روانه زندان کردند. شارپ البته در پاسخ به سؤال برخی از خبرنگاران که از وی پرسیده بودند که از این کار هراسی نداری، گفت: راننده‌‌ تاکسی‌های شهر نیویورک آنقدر بد رانندگی می‌کنند که من وقتی بندبازی می‌کنم کمتر از زمانی که در تاکسی هستم، می‌ترسم.

انسانی در نقش طعمه حیوانات

نیویورک: یک‌مرد آمریکایی سایتی راه‌اندازی کرده که در آن نوشته حاضر است خود را به‌ازای دریافت پول به‌عنوان طعمه شکار قرار دهد. مارک انسینو که فردی بیکار است با این روش قصد دارد تا پول زیادی به‌دست آورد. او در این سایت به‌صراحت اعلام کرده که حاضر است طعمه حیوانات وحشی مانند گراز شود و با این روش، کار شکارچیان را راحت کند. البته وی نیز گفته است که بسته به نوع خطری که جانش را تهدید می‌کند بین 2هزار تا 10هزار دلار دریافت می‌کند. وی ادعا کرده است که برای فرار از دست حیوانات می‌تواند بسیار سریع عمل کند زیرا یک‌ورزشکار است. با وجود این، پلیس اعلام کرده که بهتر است مارک در کار خود تجدیدنظر کند زیرا ممکن است گرفتاری‌های زیادی را به‌وجود آورد و آنها مجبور شوند وی را دستگیر کنند.

شارژ باتری با قابلمه

توکیو: یک‌شرکت ژاپنی قابلمه‌ای را عرضه کرده است که می‌تواند باتری دستگاه‌های الکترونیک قابل حمل را شارژ کند. این قابلمه بدون نیاز به برق قادر است هنگامی که آب در آن می‌جوشد، تلفن‌‌همراه یا باتری هر نوع دستگاه الکترونیک را شارژ کند. این محصول در واقع یک قابلمه کوچک با قطر 16سانتی‌متر است که در انتهای دسته آن یک خروجی یو‌اس‌بی (USB) وجود دارد. این تکنولوژی باعث می‌شود تا افراد حتی در گردش تفریحی و زمانی که به برق دسترسی ندارند به‌راحتی وسایل موردنیاز خود را شارژ کنند. برقی که با این روش در دمای حدود 98درجه سانتی‌گراد تولید می‌شود حدود 200 تا 250میلی‌آمپر است. گفتنی است از این قابلمه شارژر که 280دلار قیمت دارد، می‌توان مانند یک‌قابلمه معمولی نیز استفاده کرد.

وزغ رنگین‌کمان

کوالالامپور: زیست‌شناسان در مالزی تصویری جدید از یک‌وزغ را به نمایش گذاشته‌اند که گفته می‌شود حدود هر 100سال یکبار یک‌نمونه از آن متولد می‌شود. این وزغ که وزغ‌رنگین‌کمان نامیده می‌شود، به‌خاطر داشتن پوست رنگینش مشهور شده است. بیشتر از 8نوع رنگ در پوست این وزغ دیده می‌شود و آن‌را در بین دوزیستان بسیار منحصر به‌فرد کرده است. این وزغ طولی در حدود 5سانتی‌متر و پاهای بلندی دارد. گفته می‌شود که پیش از این، در سال 1924میلادی این گونه وزغ دیده شده بود. دانشمندان می‌گویند قطع درختان، تخریب مزارع و چند عامل دیگر باعث از بین رفتن این حیوان نادر می‌شود. با وجود این، آنها این بار سعی دارند تا با تحقیقات و آزمایش بسیار مانع از بین رفتن نسل این وزغ شوند.

کد خبر 140420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز