توکیو: نتایج تحقیقات محققان ژاپنی نشان می‌دهد که تلویزیون‌های سیاه و سفید قدیمی موجب می‌شوند که افراد کمتر خواب‌های رنگی ببینند. این محققان برای این منظور، با بیش از هزار و 300نفر مصاحبه کرده‌اند و دریافتند که خواب و رویای افرادی که زمان قابل‌توجهی از عمرشان را برنامه‌های تلویزیون سیاه‌و‌سفید تماشا کرده‌اند، اغلب فقط از دو رنگ سیاه و سفید تشکیل می‌شود.

این بررسی‌ها نشان می‌دهد که فقط یک‌پنجم افراد بالای60 سال رویاهای روشن و واضحی دارند و خواب افراد سالمند سیاه و سفید است، درحالی که80‌درصد افراد زیر30سال تایید کردند که خواب‌های آنها مملو از رنگ‌های گوناگون است. البته این محققان می‌گویند تلویزیون به‌تنهایی نمی‌تواند علت این پدیده باشد.

رنگین کمانی در تاریکی شب

کالیفرنیا: در پارک یوسمیتی آمریکا قوسی از ‌رنگین‌کمان در تاریکی شب تشکیل می‌شود و به‌همین خاطر تاکنون نظر بسیاری از گردشگران و کارشناسان را به خود جلب کرده است. این رنگین‌‌کمان خارق‌العاده هنگامی که هوا تاریک است در کنار آبشار بلندی ایجاد می‌شود و تمام شب قابل مشاهده است. بسیاری از افراد ابتدا تصور می‌کردند که مسئولان پارک چراغ‌هایی را کار گذاشته‌اند که باعث تشکیل رنگین‌کمان در کنار آبشار می‌شود اما آنها با بررسی‌های بیشتر متوجه شدند که هیچ چراغی در کار نیست و انعکاس نور ماه در قطرات آب، این رنگین‌کمان را ایجاد می‌کند. با وجود این هنوز این پرسش باقی مانده است که چرا این رنگین‌کمان در تمام ساعات شب در کنار آبشار وجود دارد.

طولانی‌ترین سوسیس جهان

آسونسیون: آشپزهای پاراگوئه‌ای توانستند با تهیه سوسیسی به‌طول 200متر رکورد جدیدی در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسانند. آشپزهای اهل شهر «ماریانو روکو آلونسو» برای تهیه این سوسیس از دستگاه‌های سرخ‌کن ویژه‌ای استفاده کردند. طول این دستگاه بیش از 200 متر بوده و در هر چند متر یک آشپز بالای سر آن بود تا خمیر و گوشت برای تهیه سوسیس موردنظر، به‌درستی به‌عمل آید. آشپزها پس از تهیه این سوسیس آن را تبدیل به ساندویچ کردند. گفتنی است این سوسیس طولانی که آشپزها برای تهیه آن حدود 6ساعت وقت صرف کردند، سرانجام بین صدها نفر از شهروندان تقسیم شد. پیش از این آشپزهای اسپانیایی توانسته بودند طولانی‌ترین سوسیس جهان را در این کشور تهیه کنند.

پیاده‌روی نیروهای جنگ ‌ستارگان

سیدنی: اعضای یک‌‌موسسه ستاره‌شناسی با لباس‌های بازیگران فیلم جنگ‌ستارگان در حال طی کردن مسیر بین شهرهای پرس و سیدنی استرالیا هستند. این موسسه در گزارش خود آورده است که اگر رانندگان این مسیر در طی روزهای آینده افرادی را با لباس‌های ویژه نیروهای جنگ‌ستارگان در کنار بزرگراه دیدند تعجب نکنند. این موسسه اعلام کرده است که قصدشان از این کار جمع‌آوری کمک‌های مالی برای تامین هزینه تحقیقات کودکان ستاره‌شناس است. این افراد قرار است روزی بین 35تا 40کیلومتر را البته با این لباس‌های عجیب و سنگین پیاده‌‌روی کنند و سرانجام فاصله 5هزار کیلومتری بین این دو شهر را طی کنند. ژاکوب، فرد پایه‌گذار این موسسه، در سال گذشته با همین لباس‌ها‌ در یک مسابقه دوی نیمه ماراتن شرکت کرد.

کد خبر 140535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز