تیم ملی ایران یکشنبه (ساعت 19:30 ) نخستین بازی رسمی‌اش را با مربیگری کی‌روش در برابر ماداگاسکار برگزار می‌کند.

فوتبال

 اردوی اتریش فرصت خوبی برای سرمربی پرتغالی جدید تیم ملی بود تا با بازیکنان مورد نظرش بهتر آشنا شود و بعد از آن بود که فهرست 24 نفره‌ای را برای بازی با ماداگاسکار و 2 بازی رفت و برگشت مقابل مالدیو اعلام کرد.

البته تیم ملی در این اردو 3 بازی دوستانه هم داشت که نتیجه آن 2 پیروزی و یک تساوی بود. مردان کی روش در نخستین بازی مقابل متالیست خارکف اوکراین به تساوی بدون گل رسیدند. آنها در بازی دوم دی استرادا از جمهوری چک را با 2 گل شکست دادند و در بازی آخربا نیک استراوای اسلواکی را با نتیجه3 بر 2 بردند. این 3 بازی اما جزء بازی‌های رسمی تیم ملی محسوب نمی‌شوند و بازی فردا مقابل ماداگاسکار نخستین بازی رسمی تحت هدایت مرد پرتغالی خواهد بود.

2چیدمان

تمرینات تیم ملی در اتریش بیشتر تاکتیکی بود و هدف کی‌روش این بود که بازیکنان را با افکار تاکتیکی‌اش آشنا کند. او تمرینات جداگانه‌ای را برای وقتی که تیم در حالت دفاع است و وقتی که تیم وارد فاز حمله می‌شود درنظر گرفت و همه بازیکنان مدعی بودند که او حتی از اشاره به کوچک‌ترین جزئیات هم غافل نبود.

وی همچنین در این 3 بازی،2 چیدمان مختلف را آزمود و تیم ملی با روش1-3-2-4 و 3-3-4 به میدان رفت و باید دید در بازی با ماداگاسکار کدام یکی را انتخاب می‌کند. تفاوت مهم تیم ملی نسبت به اردوی اتریش، اضافه شدن جواد نکونام به جمع بازیکنان است، درحالی‌که خلعتبری به‌دلیل حضور در اردوی تیم الغرافه، ‌غایب است.

مصدومیت آندو

تیم ملی عصر پنجشنبه در ورزشگاه دستگردی تمرین کرد که کی روش بخش‌های مختلفی را برای این تمرین درنظر گرفته بود. در پایان هم تیم اصلی و ذخیره‌ها در یک نیمه از زمین بازی تمرینی انجام دادند که نکونام به‌عنوان بازیکن آزاد به هر دو تیم کمک می‌کرد. کی روش در این تمرین روی حفظ آرایش بازیکنان درون زمین تاکید داشت و بارها با قطع بازی نکات تاکتیکی را به بازیکنان گوشزد کرد. او از بازیکن صاحب توپ می‌خواست تا بهترین تصمیم را برای دادن پاس به بازیکنی که نزدیکش است، بگیرد. کی روش همچنین اصرار داشت کسی حرف‌هایش را ترجمه نکند و بازیکنان سعی کنند خودشان منظور او را بفهمند تا ارتباط‌شان قوی‌تر شود. در این تمرین22 بازیکن شرکت داشتند و آندوتیموریان به‌دلیل مصدومیت زانو زیرنظر پزشک تیم مشغول کارهای درمانی بود.

رتبه 138 فیفا

ماداگاسکار، حریف فردای تیم ملی در رتبه 138 فیفا قرار دارد. این تیم در سال 2011 تنها 2 بازی برگزار کرده که هر دو در برابر تیم گینه و در چارچوب مرحله مقدماتی جام ملت‌های آفریقای 2012 بوده است. اولی با تساوی یک بر یک به پایان رسید و در بازی دوم گینه موفق شد به پیروزی 4 بر یک برسد. ماداگاسکار جزیره‌ای در اقیانوس هند و جنوب شرقی آفریقاست و با توجه به اینکه زبان دوم این کشور فرانسوی است، اکثر بازیکنان این تیم در دسته‌های پایین فرانسه بازی می‌کنند.

کی روش این حریف آسان را به‌عنوان حریف تدارکاتی پیش از بازی‌های رفت و برگشت مقابل مالدیو درنظر گرفته و هدف او این است که بازیکنان در برابر چنین حریفی، برنامه‌های تاکتیکی را که او به آنها گوشزد کرده، پیاده کنند. البته مالدیو هم به‌نظر نمی‌رسد مانعی برای تیم ملی در راه رسیدن به مرحله بعد مقدماتی جام جهانی باشد ولی همانطور که کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی چهارشنبه اشاره کرد، می‌خواهد همه جزئیات را درنظر بگیرد. به همین دلیل او هفته گذشته به مالدیو رفت تا بازی دوستانه این تیم مقابل هند را ببیند. این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید و کی روش گفت که مالدیو بهتر از چیزی بود که او تصور می‌کرد؛ «در مورد بازی با مالدیو باید عنوان کنم که با سفر به این کشور و دیدن بازی این تیم، بارزترین نکته هماهنگی بازیکنان این تیم و اشتیاق و میل زیاد برای خوب بازی کردن نزد آنها بود. مالدیوی‌ها نترس و مغرور بازی می‌کنند و می‌دانند که چیزی برای از دست دادن ندارند و این ایران است که در این مسابقه می‌تواند چیزی از دست بدهد و از این بابت خیال آنها راحت است.» قرار است مربی مالدیو هم بازی دوستانه ایران مقابل ماداگاسکار را از نزدیک ببیند.

کد خبر 140436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز