همشهری آنلاین: تیم ملی ایران با پیروزی مقابل مالدیو به مرحله گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا صعود کرد.

تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و مالدیو از دور برگشت مرحله دوم پلی‌آف مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا ساعت 20:30 امشب 6 مرداد در ماله مالدیو برگزار شد که این دیدار با نتیجه 1 بر صفر به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

در نیمه اول این دیدار هادی نوروزی و کریم انصاری‌فرد دو موقعیت نسبتا خطرناک را روی دروازه‌ حریف ایجاد کردند که این فرصت‌ها به گل تبدیل نشد، در مقابل نیز مالدیوی‌ها یکی دو موقعیت نصفه و نیمه را روی دروازه تیم ملی تدارک دیدند که این موقعیت‌ها نیز راه به جایی نبرد.

در ادامه این نیمه و در حالی که مسابقه در وقت‌ اضافه دنبال می‌شد، محمدرضا خلعتبری در دقیقه 1+45 دروازه مالدیو را باز کرد و ملی‌پوشان فوتبال ایران با برتری یک بر صفر راهی رختکن شوند.

در ادامه کار و در نیمه دوم دو تیم و به خصوص مالدیوی‌ها بازی درگیرانه و فیزیکی را از خود به نمایش گذاشتند که بارها منجر به مصدومیت و قطع جریان بازی از سوی داور مسابقه شد. بازیکنان مالدیو که نتیجه را از دست رفته می‌دیدند در چند صحنه بی‌محابا تکل‌های خطرناکی را روی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران انجام می‌دادند که این موضوع منجر به آن شد تا بارها داور مسابقه از کارت‌های زرد خود استفاده کند.

در این نیمه محمدرضا خلعتبری در دقیقه 74 با دریبل دو بازیکن مالدیو بهترین فرصت را برای تیم ملی ایجاد کرد که در نهایت با بی‌دقتی آن را به هدر داد.

داور کره‌ای این دیدار به هادی عقیلی، مازیار زارع، کریم انصاری‌فرد و پژمان نوری از کشورمان کارت زرد نشان داد.

در این بازی مالدیو بهترین نتیجه رویارویی تاریخ دو تیم را برای خود رقم زد.

با این پیروزی تیم ملی فوتبال ایران به جمع 20 تیم برتر فوتبال قاره آسیا رسید و به مرحله گروهی این رقابت‌ها صعود کرد.

در این مرحله این 20 تیم به 5 گروه 5 تیمی تقسیم شده و برای مشخص شدن 10 تیم برتر مرحله چهارم به مصاف هم می‌روند.

قرعه‌کشی مرحله سوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی2014 برزیل در منطقه آسیا شنبه آینده در ریودوژانیرو برزیل برگزار می‌شود که قرار است کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی کشورمان نیز در این مراسم حضور داشته باشد.

ترکیب تیم ملی ایران:
مهدی رحمتی، هادی عقیلی (69- محمد نصرتی)، سید جلال حسینی، خسرو حیدری، مهرداد پولادی، مازیار زارع (61- پژمان نوری)، قاسم حدادی‌فر، علی کریمی، هادی نوروزی (78- زنیدپور)، محمدرضا خلعتبری و کریم انصاری‌فرد.

سرمربی: کارلوس کی‌روش

کد خبر 141557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز