احتمال اینکه تیم ملی مسابقه‌های خانگی خود را در شهری غیر از تهران برگزار کند، وجود دارد.

فوتبال

به‌دلیل آنچه در مسابقه دوستانه تیم ملی مقابل ماداگاسکار اتفاق افتاد و شعار تماشاگران علیه تیم ملی را به همراه داشت، سرپرست تیم ملی از احتمال برگزاری مسابقه‌های تیم ملی در خارج از تهران خبر داد. عباس ترابیان درباره شعارهایی که از دقیقه 75 به بعد در بازی برابر ماداگاسکار داده شد، گفت: «تعداد معدودی از تماشاگران که به آنها خط داده شده بود به ورزشگاه آمده بودند و با ایده قبلی شروع به سردادن شعار کردند. متأسفانه عده‌ای هم به‌صورت ناخواسته و ندانسته با آنها همکاری کردند.» او تاکید کرد: «اگر این قضایا حلاجی نشود ، مسئولان در زمان مقتضی وارد عمل نشوند‌ ، بازی‌های تیم ملی را خارج از تهران برگزار خواهیم کرد. با توجه به اینکه تیم ملی متعلق به همه ایران است، اگر فضا تغییر نکند ما در آینده از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست خواهیم کرد تا بازی‌های تیم ملی در شهر دیگری برگزار شود.»

شعار برخی تماشاگران علیه تیم ملی باعث دلخوری اعضای تیم ملی شده است؛ تیمی که با مربیگری کارلوس کی‌روش نخستین مسابقه رسمی خود را مقابل ماداگاسکار انجام داد که یک بازی دوستانه محسوب می‌شد. پیش از آن تیم ملی در اردوی اتریش 3 مسابقه دوستانه و غیررسمی برگزار کرده بود و به‌نظر می‌رسید بازیکنان تیم ملی باوجود خستگی اردو مقابل ماداگاسکار قرار گرفتند. شعار تماشاگران اما برای اعضای تیم ملی توجیه‌پذیر نیست. ‌ سرپرست تیم ملی در ادامه گفت: «در یکی از روزنامه‌ها خواندم که در توجیه حرکت غیراخلاقی برخی تماشاگران نوشته شده بود که چون چشمشان به رئیس فدراسیون خورده علیه او شعار دادند. درحالی‌که ‌ دوستان باید اطلاعات دقیق‌تری می‌گرفتند؛ چرا که اصلا رئیس فدراسیون در ورزشگاه نبود. »

کی‌روش، مربی بزرگ

علاوه بر شعار برخی تماشاگران علیه تیم ملی در ورزشگاه آزادی، برخی انتقادها از نحوه بازی تیم ملی مقابل ماداگاسکار در شرایط کنونی نیز غیرمنطقی به‌نظر می‌رسید. یکی از کارشناسان فوتبال با بیان اینکه باید به تیم ملی برای بروز توانمندی‌هایش فرصت داد، از رسانه‌هایی که به گفته او به تخریب تیم ملی دامن می‌زنند، انتقاد کرد. رسول کربکندی گفت: «باید به سرمربی که نخستین بازی‌اش را با تیم ملی انجام داده است، فرصت داد تا توانایی‌های تیمش را بشناسد و بروز دهد. درست است که حریف تیم ملی خیلی قدرتمند نبود ولی ما باید کمی حوصله داشته باشیم. اکثر مطبوعات، دیدگاهی دلسوزانه دارند ولی گاهی دلسوزی‌شان بیش از حد می‌شود که قطعا به تیم ضربه می‌زند.» همچنین کربکندی یادآور شد که کی‌روش یک مربی حرفه‌ای و بزرگ است، اگر او را برداریم دیگر چه کسی را می‌خواهیم به‌جایش بیاوریم؟

محمود یاوری هم بر این باور است که تیم ملی با کارلوس کی‌روش به موفقیت‌هایی خواهد رسید. سرمربی پیشین تیم ملی با بیان اینکه به کار کی‌روش به‌عنوان «یک مربی بزرگ» اعتقاد دارد، توضیح داد: «اگر کی‌روش را آزاد بگذارند که سلیقه‌ها و اعتقاداتش را در تیم ملی عملی کند، می‌تواند ما را به جای خوبی برساند. او سال‌ها در کنار مربیان بزرگ دنیا، به کسب تجربه پرداخته و کارنامه قابل‌قبولی دارد.» او گفت: «بازیکنان برابر ماداگاسکار در حد تیم ملی بازی نکردند که البته طبیعی بود؛ چرا که سرمربی تیم در حال تست بازیکنان مورد نظر است. نباید با یک بازی عملکرد تیم ملی را زیر سؤال ببریم.» بیژن ذوالفقارنسب نیز معتقد است که مسابقه‌های دوستانه تیم ملی را نمی‌توان ملاک قرار داد و تیم ملی را به باد انتقاد گرفت. عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس گفت: «در بازی مقابل ماداگاسکار مشکلات فنی زیادی در کار تیم ملی مشاهده می‌شد اما چون بازی تدارکاتی است، نمی‌تواند ملاک قرار بگیرد.»

کد خبر 140756
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز