جمعه ۳۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

تیم ملی ایران ساعت 19:30 شنبه اول مرداد 90 گام اول برای رسیدن به جام جهانی2014 را با بازی مقابل مالدیو در ورزشگاه آزادی برمی‌دارد.

فوتبال

به جز 5 تیم ژاپن، کره‌جنوبی، کره‌شمالی، استرالیا و بحرین که در مقدماتی جام جهانی2010 نتایج بهتری گرفتند، سایر تیم‌ها هم اول مرداد در دور دوم مقدماتی جام جهانی 2014 که به‌صورت حذفی و در 2 بازی رفت و برگشت برگزار می‌شود، به میدان می‌روند.
این دومین بازی رسمی تیم ملی با هدایت کارلوس کی روش بعد از برد یک بر صفر هفته گذشته مقابل ماداگاسکار است.

در آن بازی کی روش تیم ملی را با آرایش 3-3-4 به زمین فرستاد و انتظار می‌رود در بازی امروز هم از همین آرایش استفاده کند. ترکیب تیم ملی هم به احتمال زیاد نزدیک به ترکیبی خواهد بود که در برابر ماداگاسکار به میدان رفت. حضور رحمتی و خط دفاعی 4نفره‌ای که در زمان قطبی هم استفاده می‌شد، تقریبا حتمی است ولی کی‌روش درباره 3بازیکنی که در خط میانی به میدان می‌روند هنوز به جمع‌بندی نرسیده است. در غیاب آندو و نکونام، حضور علی کریمی و پژمان نوری حتمی است و نفر سوم هم از بین حدادی‌فر و مازیار زارع انتخاب می‌شود. در خط حمله هم خلعتبری که به اردو اضافه شده به احتمال زیاد به همراه انصاری‌فرد در ترکیب اصلی خواهد بود و با توجه به مصدومیت اولادی نفر سوم می‌تواند هادی نوروزی باشد.

22 بازیکن آماده دارم

کی روش در کنفرانس مطبوعاتی گفت که بابت غیبت چند بازیکن اصلی‌اش نگران نیست: «من در حال حاضر 22 بازیکن آماده دارم و مطمئنم که هر یک از آنها می‌توانند در بازی شنبه در ترکیب اصلی حاضر باشند چرا که در این مدت سخت کار کرده‌اند و شکی ندارم که با صددرصد آمادگی در این بازی‌ به میدان می‌روند.»

او درباره رویارویی با مالدیو اضافه کرد: «بازیکنان در چند روز گذشته با تعهد بالایی خود را برای این دیدار آماده کرده‌اند و فکر می‌کنم بازیکنانم از هر نظر آماده بازی با مالدیو هستند و با انگیزه و اعتماد به نفسی که از آنها سراغ دارم، فکر می‌کنم شانس خوبی داریم که ‌یک بازی خوب و تماشاگرپسند را ارائه دهیم. از هواداران هم می‌خواهم که برای این بازی به ورزشگاه بیایند و ما را تنها نگذارند.» ایران پیش از این4 بار با مالدیو روبه‌رو شده که معروف‌ترین آنها برد 17 بر صفر 14 سال قبل است. البته در آخرین بازی 2تیم ایران با تنها 3گل به برتری رسید که پیشرفت مالدیو را نشان می‌دهد.

کی روش هم در تایید این پیشرفت گفت: «مالدیو در دیدار دوستانه‌ای که با هند داشت و من آن بازی را دیدم، به تساوی دست یافت؛ همان هندی که در جام ملت‌های آسیا، قطر را در خانه خود متوقف کرد. مالدیو در حال حاضر یک لیگ تقریبا حرفه‌ای دارد که 5 سال پیش چنین لیگی نداشت. اما مهم‌ترین چیز، خودمان و تیم ملی ایران است. ما باید روی بازی تمرکز بالایی داشته باشیم و بدانیم که از این بازی چه می‌خواهیم و می‌خواهیم چه کار کنیم. مانند همه تیم‌ها به مالدیو احترام می‌گذاریم اما تیم خودمان در صدر اهمیت قرار دارد.»

شکست‌ سنگین، تکرار نمی‌شود

دیه گو آندرس کروسیانی، سرمربی آرژانتینی مالدیو هم درباره این بازی گفت: « فقط با اطمینان خاطر می‌گویم که نتایج و شکست‌های سنگین مالدیو مقابل این تیم که در گذشته رقم خورده است، تکرار نخواهد شد. تا آنجایی‌که در توان داریم نمایشی خوب مقابل تیم ایران خواهیم داشت و ثابت می‌کنیم که فوتبال مالدیو چقدر پیشرفت کرده است. برای بازی با ایران برنامه‌های متفاوتی را پیش‌بینی کرده‌ایم. در عین حال ممکن است با گلی زودهنگام دروازه ما باز شود و اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی رخ دهد؛ با وجود این آماده‌ایم تا نمایشی قابل‌قبول مقابل ایران داشته باشیم.» البته کروسیانی اضافه کرد که تیمش برای بازی با ایران کمپ تمرینی نداشته‌ و تنها 12 روز تمرین کرده است.

برد ‌ روی‌کاغذ راحت است

علی کریمی در آستانه بازی با مالدیو می‌گوید: «وقتی اسم مالدیو می‌آید توجه همه به سمت آن بازی معروف 17 بر صفر برمی‌گردد اما ‌تیم‌ها پیشرفت زیادی کرده‌اند.

اگر خاطرتان باشد آخرین باری که با مالدیو در تهران بازی کردیم، با تمام بازیکنان بزرگ‌مان تنها 3 گل به این تیم زدیم بنابراین پیروزی برابر مالدیو فقط روی کاغذ راحت است.»

او درباره اعتراض تماشاگران نسبت به عملکرد تیم ملی تاکید می‌کند:« تماشاگران حق دارند از خوب بازی نکردن تیم ملی ناراحت باشند ولی اینگونه مطرح کردن اعتراض‌هایشان بر روحیه تیم تاثیر منفی می‌گذارد.»

کد خبر 140948
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز