«نسبت به نخستین بازی خیلی بهتر و هماهنگ‌تر بودیم؛ البته دی‌استرادا هم تیم بسیار خوبی بود. مطمئنم تیم ملی روز به روز بهترخواهد شد و تا قبل از بازی با مالدیو به شرایط مطلوب می‌رسیم.»

فوتبال

این صحبت کوتاه کاپیتان تیم ملی بعد از دومین مسابقه دوستانه این تیم در اردوی اتریش است. علی کریمی‌ که در مسابقه با دی‌استرادا اسلواکی از ابتدا در ترکیب تیم ملی بود، بنا به دستور کارلوس کی‌روش در نیمه دوم مانند تمامی‌ بازیکنان تیم ملی در نیمه اول تعویض شد. تیم ملی در نخستین مسابقه دوستانه‌اش مقابل متالیست اوکراین به نتیجه تساوی بدون گل دست یافت ولی در بازی با دی‌استرادا به پیروزی 2 بر صفر رسید. گل اول مسابقه در دقیقه 8 توسط هادی نوروزی به ثمر رسید؛ البته ضربه مهاجم پرسپولیس با برخورد به پای مدافع حریف تغییر مسیر داد و درون دروازه قرار گرفت. گل دوم تیم ملی اما در دقیقه 88 توسط سعید دقیقی زده شد. دقیقی در دقیقه 70 مسابقه به‌دلیل مصدومیت جزئی آرش افشین به زمین آمد و گل زد؛ یعنی در دقایقی که علی کریمی از روی نیمکت ذخیره‌ها بازی را نظاره می‌کرد. او به موفقیت تیم ملی بسیار امیدوار است و البته آنتونی سیموئز معتقد است که بازی سنتی تیم ملی باید تغییر کند.

دستیار کی‌روش در این رابطه می‌گوید: «ما در حال حاضر 30نفر از بهترین بازیکنان ایران را در اختیار داشته و قصد داریم تغییراتی در نحوه بازی سنتی تیم ملی ایجاد کنیم. روند این تغییر باید از همین امروز آغاز شود تا فردا بتوانیم از آن نتیجه بگیریم. این تفکر آقای کی روش است که فردای تک تک بازیکنان باید بهتر از امروز آنان باشد و روز به روز درک بهتری از فوتبال داشته باشند.» او ادامه می‌دهد: «این هم فقط با کار و تمرین حاصل می‌شود و کی‌روش این تجربه را دارد تا به‌گونه‌ای عمل کند که این اتفاق در فوتبال ایران بیفتد.»

تیم ملی قرار است با مربیگری کارلوس کی‌روش در مقدماتی جام جهانی برزیل حضور پیدا کند. کی‌روش البته نخستین پیروزی غیررسمی خود را هم مقابل دی‌استرادا با تیم ملی ایران تجربه کرد. تیم ملی دیشب آخرین مسابقه تدارکاتی خود را در اردوی اتریش مقابل بانیک استراوا جمهوری چک انجام داد. به همین دلیل تیم ملی صبح دیروز تمرین جدی نداشت و بازیکنان تنها دقایقی را در سالن بدنسازی هتل سپری کردند. سیموئز درخصوص اشتیاق بازیکنان به یادگیری و روند پیشرفت آنها در اردوی اتریش می‌گوید: «اشتیاق کاملا محسوس است. ما کاملا احساس می‌کنیم که آنها می‌خواهند تغییر کنند و بهتر شوند و ما هم به این نتیجه رسیده‌ایم که قابلیت بهترشدن در بازیکنان ایران وجود دارد. البته فقط اشتیاق کافی نیست. یک نوع خواست و میل درونی باید در آنها باشد و خودباوری داشته باشند. آنها باید باور داشته باشند که نماینده یک کشور هستند. اینها می‌تواند باعث موفقیت شود.»

این بار 17گل نمی‌خوریم

تیم ملی امروز پس از گذراندن اردویی 12روزه اتریش را به مقصد ایران ترک می‌کند. طبق برنامه تیم ملی بدون کارلوس کی‌روش به تهران سفر می‌کند و مرد پرتغالی برای تماشای مسابقه دوستانه مالدیو و هندوستان‌ راهی مالدیو می‌شود. سرمربی مالدیو از این موضوع اطلاع دارد. او درباره حضور کی‌روش در این کشور و تماشای دیدار دوستانه مالدیو و هند می‌گوید: «در فوتبال هیچ‌چیز پنهانی وجود ندارد. کی‌روش می‌خواهد به اینجا بیایید تا بازی ما را ببیند و این نشان می‌دهد که او یک مربی حرفه‌ای است.»

دیگو کروشیانی البته مطمئن است که مالدیو این بار گل‌های زیادی از ایران دریافت نمی‌کند. او ادامه می‌دهد: «در فوتبال امروز هر تیم کوچکی می‌تواند دست به یک کار بزرگ بزند اما ما باید اقرار کنیم که ایران یک حریف بسیار قدرتمند است. وظیفه ما این است که خوب بازی کنیم و تصور خوبی را از این بازی به تیم القا کنیم. فکر نمی‌کنم این بار ایرانی‌ها بتوانند 17 گل به ثمر برسانند؛ نه هیچ راهی وجود ندارد که ایران 17 گل به ما بزند. اما اگر به ایران ببازیم، مطمئنا با یک فاصله کم خواهد بود و این هدف من در این بازی است.» مالدیو نخستین حریف تیم ملی در مقدماتی جام جهانی خواهد بود.

کد خبر 139918
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز