گروه حوادث: مرد افغانی وقتی دید خانواده همسرش اجازه نمی‌دهند او نوه شان را از ایران خارج کند، به آنها حمله کرده و دست به جنایتی هولناک زد.

متهم

ظهر چهارشنبه گذشته ساکنان یکی از محله‌های شهرستان صومعه سرا با شنیدن صدای فریادهایی که از خانه یکی از همسایه‌ها به گوش می‌رسید، در جریان درگیری بین اعضای این خانواده قرار گرفتند.
دقایقی بعد وقتی فریادها تبدیل به شیون و گریه شد، تعدادی از همسایه‌ها از خانه هایشان خارج شدند و در همان لحظه داماد افغانی این خانواده را دیدند که با لباس‌هایی خون آلود، از خانه خارج شد و به طرف جنگل شروع به دویدن کرد.

آنها که مطمئن بودند اتفاق شومی افتاده، با عجله وارد خانه همسایه شدند و با مشاهده پیکر غرق در خون 2 نفر از اعضای خانواده، به تعقیب مرد افغانی پرداختند. همزمان ماجرا به پلیس و اورژانس هم گزارش شد و دقایقی بعد ماموران و تیم‌های امدادی خود را به محل حادثه رساندند.

دستگیری در جنگل

درحالی‌که بررسی‌های اولیه نشان می‌داد در جریان این درگیری پدر 75 ساله خانواده به ضرب چاقو به قتل رسیده و پسرخوانده جوان او هم به‌شدت مجروح شده است، جوان مجروح به بیمارستان منتقل شد.
ماموران بلافاصله راهی جنگل، یعنی جایی که همسایه‌ها در تعقیب مرد افغانی بودند، شدند و لحظاتی بعد این مرد که توسط مردم در داخل جنگل به دام افتاده بود، به ماموران تحویل داده شد. مرد افغانی به اداره آگاهی منتقل شد و در همان بازجویی‌ها اولیه به جنایت اعتراف کرد. او به ماموران گفت:

چند سال پیش وقتی برای کار به ایران آمده بودم، با دختر این خانواده آشنا شدم و تصمیم گرفتم با او ازدواج کنم. با موافقت خانواده این دختر، سر سفره عقد نشستیم و زندگی مشترکمان شروع شد. مدتی بعد ما صاحب یک فرزند شدیم و پس از آن بود که بین من و همسرم اختلافات خانوادگی به‌وجود آمد. این اختلافات به حدی بود که من تصمیم گرفتم ایران را ترک کنم و به کشورم برگردم. اما می‌خواستم پسرم را هم با خودم ببرم. این بود که از همسرم و خانواده‌اش خواستم شناسنامه او را به من تحویل بدهند تا هر چه زودتر به افغانستان برویم اما آنها قبول نمی‌کردند که نوه شان را از کشور خارج کنم.

انتقام خونین

متهم ادامه داد: روز حادثه، درحالی‌که چاقویی همراهم داشتم به خانه پدر همسرم رفتم تا هر طوری شده شناسنامه پسرم را بگیرم. من دیگر نمی‌خواستم در ایران بمانم و همه هدفم این بود که فرزندم را هم با خودم ببرم. وقتی پدر همسرم و پسرخوانده‌اش از دادن شناسنامه خودداری کردند و گفتند که اجازه نمی‌دهند نوه‌شان از کشور خارج شود، عصبانی شدم و دعوایمان بالا گرفت.
همان لحظه با چاقو به آنها حمله کردم و بعد از زدن چند ضربه به پیرمرد و پسرخوانده اش، از خانه فرار کردم اما همسایه‌ها متوجه ماجرا شدند و شروع به تعقیب من کردند. من هم به جنگل گریختم تا بین درخت‌ها مخفی شوم اما آنها ردم را گرفتند و دستگیر شدم. سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان، با بیان این خبر به همشهری گفت: بعد از اعترافات هولناک قاتل 49‌ساله، او با قرار قانونی در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 139893
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز