گروه حوادث: قاچاقچی مشروب بعد از آزادی از زندان، باندی راه‌انداخت که 100خودروی سواری را بعد از سرقت، با روش سند نمره کردن، به فروش رساند.

پلیس

مدتی قبل ماموران پلیس استان تهران باخبر شدند که مجرم سابقه داری بعد از آزادی از زندان به خرید خودروهای تصادفی روی آورده و سند این خودروها را بعد از خرید به نام دوستان و آشنایانش می‌زند. ماموران که حدس می‌زدند این مرد ریگی به کفش داشته‌ باشد، او را زیرنظر گرفتند و در ادامه متوجه شدند که مرد جوان از سند خودروهای تصادفی، برای فروش خودروهای مسروقه استفاده می‌کند.
طبق اطلاعاتی که پلیس به دست آورده بود، این مرد بعد از دریافت خودروهای مسروقه از همدستانش، مشخصات آنها را در سند خودروی تصادفی که خریده بود وارد می‌کرد و با ایجاد تغییراتی، خودروی مسروقه را با سند جعلی به فروش می‌رساند.

با مشخص شدن این موضوع، دستور بازداشت متهم صادر و او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. با کشف مقدار قابل‌توجهی مشروبات الکلی، یک خودروی پرشیا مسروقه و یک قبضه سلاح کمری در محل زندگی این مرد، او به اداره پلیس انتقال یافت و در بازجویی‌ها مدعی شد که کار فروش خودروهای مسروقه را با همدستی 2نفر دیگر انجام می‌داده است. بنابراین همدستان او نیز به دام افتادند و با کشف 3خودروی مسروقه از مخفیگاه‌های آنها، راز باند بزرگ سرقت فاش شد.

سرقت 100خودرو

سردار اکبرشاهی، رئیس پلیس استان تهران، روز گذشته با بیان این خبر در جمع خبرنگاران گفت: بعد از دستگیری متهمان، معلوم شد که آنها با یک باند بزرگ سرقت خودرو همکاری دارند. سارقانی که با پرسه زدن در خیابان‌های خلوت شهر، خودروهای پارک شده در کنار خیابان را به سرقت می‌بردند و در اختیار متهمان دستگیرشده قرار می‌دادند. آنها هم با شگرد سند نمره کردن، این خودروها را به فروش می‌رساندند و از این طریق پول هنگفتی به جیب می‌زدند.

وی ادامه داد: با این اطلاعات، تحقیقات برای دستگیری تمامی اعضای این باند ادامه یافت و ماموران موفق شدند 15 سارق را در این زمینه دستگیر کنند. این افراد مدعی شدند که خودروها را در استان‌های مختلف کشور سرقت می‌کردند و در اختیار 3 نفری قرار می‌دادند که قرار بود آنها را با اسناد جعلی به‌فروش برسانند و در این بین مبلغی به‌عنوان دستمزد دریافت می‌کردند. سردار اکبرشاهی تصریح کرد: اعضای این باند تا‌کنون به سرقت 100 خودروی سواری اعتراف کرده‌اند که 33 دستگاه از این خودروها کشف شده و تحقیقات برای کشف بقیه خودروها ادامه دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که سردسته این باند، مردی است که پیش از این به اتهام قاچاق مشروبات الکلی دستگیر و زندانی شده بود اما بعد از آزادی از زندان، این باند را راه انداخته و با همدستی سارقان حرفه‌ای نقشه‌اش را عملی می‌کرد.

کد خبر 140205

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز