گروه حوادث: اعضای باند جعل برای واردات کالا، مدارک شناسایی مشتریانشان را اجاره می‌کردند. متهمان با استفاده از این مدارک، اقدام به جعل کارت بازرگانی و اسناد ترخیص کالا کرده و در ازای این کار مبلغی به صاحبان مدارک پرداخت می‌کردند.

متهمان

راز فعالیت‌های مجرمانه این باند چند ماه پیش و زمانی فاش شد که یکی از طعمه‌هایشان وقتی فهمید که متهمان قصد دارند از عکس و هویت او سوءاستفاده کنند، به دادسرای ناحیه14 تهران رفت و همه چیز را برای بازپرس پرونده تشریح کرد. این زن گفت: چند روز پیش از طریق یکی از دوستانم با مرد جوانی به نام فرشید آشنا شدم که خودش را مدیرعامل یک شرکت بازرگانی صادرات و واردات معرفی می‌کرد. این مرد مدعی بود که با استفاده از مدارک هویتی مشتریانش کارهای مربوط به امور ترخیص کالا را انجام می‌دهد و در ازای این کار مبلغ قابل توجهی به‌عنوان مشارکت در ترخیص کالا، به آنها پرداخت می‌کند.

من هم که وسوسه شده بودم، با توجه به اینکه نیازی نبود در این شرکت حضور داشته باشم، مدارکم را در اختیار فرشید قرار دادم تا بتوانم به درآمدی که گفته بود، دست پیدا کنم. شاکی ادامه داد: بعد از چند روز، وقتی از سوی فرشید به یک دفترخانه دعوت شدم تا وکالتنامه‌ای را امضا کنم، متوجه شدم که او مدارکی جعلی با هویت فرد دیگری برای من تهیه کرده و عکس مرا در آن درج کرده است. همانجا بود که فهمیدم او کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه دارد و تصمیم گرفتم ماجرا را به دادسرا اطلاع دهم. بعد از اظهارات زن جوان، پرونده در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و ماموران بعد از تحقیقات انجام شده موفق شدند 2مرد جوان را که گردانندگان شرکت بازرگانی مورد نظر بودند، دستگیر کنند.

با کشف ده‌ها عدد مهر جعلی مربوط به ارگان‌های مختلف نظامی، قضایی و دانشگاهی در مخفیگاه متهمان، آنها به اداره آگاهی انتقال یافتند. متهمان در بازجویی‌ها گفتند: از حدود 2 سال پیش با ثبت یک شرکت بازرگانی، کارمان را شروع کردیم و بعد از مدتی برای فرار از پرداخت مالیات تصمیم گرفتیم تا واردات کالا را با استفاده از اوراق و هویت‌های جعلی انجام دهیم. به همین دلیل با استفاده از مدارک شناسایی متعلق به سایر افراد و جعل اسناد مورد نیاز اقدام به دریافت کارت‌های بازرگانی و واردات کالا به کشور می‌کردیم و در ازای این کار مبلغی به صاحبان مدارک پرداخت می‌کردیم تا اینکه دستگیر شدیم. سرهنگ اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: در حال حاضر برای متهمان پرونده قرار بازداشت موقت صادر شده و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 139249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز