گروه حوادث: مرد جاعل بعد از تهیه محموله‌های تجهیزات پلیسی، آنها را با مجوزهای جعلی به مشتریانش می‌فروخت.

کشفیات پلیس

ظهر 7 خردادماه امسال ماموران گشت کلانتری 114 تهران در بزرگراه امام علی به یک پراید مشکی رنگ مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. با کشف یک عدد افشانه گاز اشک‌آور به همراه یک شوکر برقی و تعدادی کارت شناسایی متعلق به نیروی نظامی و مقداری مواد‌مخدر در داخل خودرو، راننده که حبیب نام دارد دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت. هنوز چند ساعت از دستگیری حبیب نگذشته بود که مرد جوانی به نام بهزاد به اداره آگاهی رفت و با معرفی خود به‌عنوان افسر یکی از ارگان‌های نظامی، مدعی شد که حبیب همکار اوست و هیچ جرمی مرتکب نشده است.

ماموران که به بهزاد مشکوک شده بودند مدارک شناسایی او را با دقت بررسی کردند و وقتی معلوم شد که تمامی این مدارک جعلی هستند و او در هیچ ارگان نظامی سابقه فعالیت‌ نداشته است، وی نیز دستگیر شد. بهزاد که می‌دید دستش رو شده است در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی قبل از طریق اینترنت با مردی به اسم امیر آشنا شدم که در زمینه فروش شوکر برقی و گاز اشک آور فعالیت می‌کرد. وقتی به این مرد سفارش یک شوکر برقی و گاز اشک‌آور دادم، او محموله مورد نظر را با پست برایم فرستاد و حتی مجوز حمل آنها را هم به من تحویل داد. اینطوری بود که با او دوست شدم و یک روز وی گفت که می‌تواند مدارک شناسایی متعلق به ارگان‌های نظامی را هم برایم تهیه کند.

از آن به بعد هر کدام از دوستانم که نیاز به شوکر برقی یا گاز اشک‌آور و مدارک شناسایی داشت، با امیر تماس می‌گرفتم و در ازای دریافت مبلغی به‌عنوان پورسانت، سفارش‌های آنها را برایشان تهیه می‌کردم تا اینکه یکی از دوستانم که به تازگی از امیر خرید کرده بود توسط پلیس دستگیر شد و من خواستم با ارائه مدارک جعلی که از امیر خریده بودم، خودم را از افسران نظامی جا بزنم و دوستم را آزاد کنم که دستگیر شدم. بعد از اعترافات بهزاد، تحقیقات برای دستگیری امیر آغاز شد و ماموران در بررسی‌های تخصصی پاتوق او را در یکی از سفره‌خانه‌های سنتی شرق تهران شناسایی و این مرد را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. ماموران بعد از عزیمت به محل زندگی متهم، در بازرسی آنجا ده‌ها شوکر برقی و افشانه اشک‌آور، تعدادی دستبند، کلت کمری قلابی و تعدادی مهر تقلبی به همراه مقدار زیادی مدارک جعلی و تجهیزات مخصوص جعل، کشف و ضبط کردند.

با انتقال مرد جوان به اداره آگاهی وی در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و گفت: سال‌ها بود که در کار طراحی رایانه‌ای فعالیت می‌کردم تا اینکه تصمیم گرفتم با استفاده از مهارتم اقدام به جعل مدارک کنم. به همین دلیل بعد از تهیه محموله‌های شوکر برقی و افشانه اشک‌آور قاچاق، برای آنها مجوز حمل جعل می‌کردم و آنها را با قیمت زیادی به مشتریان می‌فروختم. سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با اشاره به اینکه متهم از نام «شرکت ناجی گستر» در مجوزهای جعلی خود سوءاستفاده می‌کرد، افزود: این مرد مهارت زیادی در جعل مدارک داشت و به همین دلیل احتمال دارد که بسیاری از مشتریان او از جعلی و غیرقانونی بودن تجهیزات خریداری شده از وی خبر نداشته باشند.

وی با بیان اینکه حمل، نگهداری و استفاده غیرقانونی از تجهیزات پلیسی جرم محسوب می‌شود از تمامی کسانی که با این روش و از طریق افراد واسطه اقدام به تهیه تجهیزات پلیسی و مجوزهای حمل و نگهداری آنها کرده‌اند خواست برای تعیین اصالت مجوزهایی که در اختیار دارند به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 138480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز