گروه حوادث: با دستگیری یکی دیگر از متهمان فراری پرونده میهمانی شوم، همچنان آمار متفاوتی از تعداد متهمان این پرونده ارائه می‌شود.

در حالی‌که پلیس مدعی است تعداد متهمان پرونده 12 نفر بوده‌اند، رئیس دادگستری اصفهان می‌گوید که متهمان 16 نفر هستند. بر اساس این گزارش، کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان صبح دیروز موفق شدند یکی دیگر از متهمان فراری پرونده میهمانی شوم در خمینی شهر اصفهان را که در خانه‌ای در اهواز مخفی شده بود، دستگیر کنند. این مرد یکی از افرادی بود که نیمه شب سوم خرداد امسال درحالی‌که نقاب به‌صورت داشتند با چاقو و قمه به شرکت‌کنندگان در میهمانی شبانه که در باغی در اطراف خمینی‌شهر اصفهان برپا شده بود، حمله کردند و بعد از کتک‌زدن مردان جوان، تعدادی از زنان و دختران را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

این جوان 30ساله که جواد نام دارد، یکی از مجرمان سابقه‌دار به شمار می‌رود که پیش از این هم از سوی پلیس دستگیر و راهی زندان شده بود. ماموران پلیس که با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات تخصصی توانسته بودند او را در شهرستان اهواز ردگیری کنند، ساعت9صبح دیروز وارد خانه‌ای شدند که مرد جوان در آنجا مخفی شده بود و وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، با بیان این خبر گفت: متهم در خانه یکی از بستگانش مخفی شده بود که پلیس توانست او را دستگیر و به اصفهان منتقل کند.

پای میز محاکمه

درحالی‌که پلیس تعداد متهمان پرونده میهمانی شوم در خمینی‌شهر اصفهان را 12 نفر عنوان می‌کند، اما رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان، تعداد متهمان را 16نفر اعلام کرد و از آغاز محاکمه 8نفر از متهمان دستگیر شده در دادگاه کیفری استان خبر داد. به گزارش ایسنا، غلامرضا انصاری در حاشیه همایش سراسری قوه‌قضاییه در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه خمینی‌شهر اظهار کرد: تعداد متهمان این پرونده 16 نفر است که اتهام یکی از آنان یعنی باغبانی که تمهیداتی را برای متهمان اصلی فراهم کرده، معاونت در جرم است.

وی ادامه داد: 8نفر از متهمان دستگیر شده‌اند و در رابطه با دستگیری 8نفر دیگر نیز تمهیداتی اندیشیده شده که به‌زودی دستگیر خواهند شد. رئیس شورای قضایی استان اصفهان افزود: با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه، پرونده 8نفری که دستگیر شده‌اند به‌صورت فوق‌العاده در یکی از شعبه‌های دادگاه کیفری استان طرح شده و چند روزی است که محاکمه آنها شروع شده است. انصاری با بیان اینکه تعدادی از این افراد به اقدام ننگین خود اعتراف کرده‌اند، خاطرنشان کرد: به‌زودی حکم این پرونده صادر خواهد شد و به‌صورت ویژه با پیک به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود و اگر روند دادرسی طی شود، حکم به سرعت اجرا خواهد شد تا عبرتی باشد برای سایر افرادی که به حریم خصوصی مردم تجاوز می‌کنند.

وی با تشریح این حادثه گفت: قربانیان در محلی که محصور بوده میهمانی برگزار کرده بودند. هر فردی که بخواهد وارد میهمانی و حریم خصوصی مردم شود، عملش ناپسند بوده و قطعا برخورد خواهد شد.
رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان افزود: این افراد به زور وارد این محل شدند و دارای سلاح سرد شامل قمه و چاقو بودند. وی با بیان اینکه از 16 متهم 8نفر سابقه شرارت، آدم‌ربایی و تجاوز به عنف دارند، خاطرنشان کرد: اتهامی که این افراد هم‌اکنون با آن مواجهند، آدم‌ربایی و تجاوز به عنف است.

کد خبر 138735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز