یک جشن بزرگ، یک برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی، برنامه‌های شبانه، فضایی برای شادی و نشاط همه اعضای خانواده به ویژه کودکان و نوجوانان.

هفته‌نامه دوچرخه شماره 609

این جشن به نام «قنوت انتظار» به مناسبت اعیاد شعبانیه از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری در حال برگزاری است. این جشنواره تا 9مرداد هر روز از 10صبح تا 10شب میزبان شهروندان تهرانی است.

فریدون رمضانی، رئیس اداره خدمات فرهنگی شهرداری تهران به خبرنگار دوچرخه می‌گوید: «این جشنواره در فضایی به وسعت 110هکتار در بوستان آزادگان برگزار می‌شود. این برنامه ها شامل دو بخش است: یک بخش که کارگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و اجتماعی است و یک بخش هم که از ساعت 9شب آغاز می‌شود و برنامه های روی صحنه است. ما برای 20 تا 30هزار مخاطب برنامه طراحی کرده ایم.»

رمضانی می‌گوید:«برای‌ همه گروه‌های سنی برنامه‌هایی داریم. بخش مهمی از مخاطبان ما کودکان و نوجوانان هستندکه حدود 40 درصد برنامه‌ها برای این گروه سنی است. شهرداری‌های همه مناطق در این جشنواره حضور دارند و محله‌ ورزش، محله تهران قدیم، محله فرهنگ و هنر، سیرک، جُنگ شبانه و غرفه های نمایشگاهی در این جشنواره در نظر گرفته شده است.»

او درباره برنامه‌های کودک و نوجوان توضیح می‌دهد: « مجموعه مستقل کودک و نوجوان در تمام محوطه بوستان آزادگان پراکنده است و خدمات متعددی از قبیل فضاهای بازی و نشاط، مسابقات ورزشی و هنری و آموزش و توانمندسازی کودکان و نوجوانان را ارائه می‌دهند.»

رمضانی درباره محله تهران قدیم هم می‌گوید: «تهران قدیم به صورت دکور در مساحت تقریبی هزارمتر در بخش ورودی دهکده فرهنگی و همچنین در طول مسیر سالن دهکده به نمایش در می‌آید. تهران قدیم یکی از جذاب ترین بخش‌های جشنواره است. بهسازی دروازه‌های ورودی و خروجی تهران، بخشی از بازار قدیم تهران و ... از جمله این برنامه‌هاست.»

سعی شده است در این جشنواره فعالیت‌های خدماتی شهرداری تهران معرفی شود. این جشنواره به نوعی نمایش هویت ملی، مذهبی، اعتقادی، تاریخی و ... ماست.گفتنی است یک سیرک بزرگ هم در این جشنواره برنامه دارد.

بوستان آزادگان در بزرگراه افسریه واقع است.

کد خبر 139665
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز