دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

نوجوانان نسل گذشته‌ی ما بعد از پایان مدرسه و در تابستان خیلی جدی کار می‌کردند. این را حتماً بارها شنیده‌اید.

دوچرخه شماره‌ی ۷۹۳

و حتماً شنيده‌ايد كه همان نسل  معتقدند بسیاری از افرادي كه در بزرگ‌سالي، در شغل خود موفق ظاهر مي‌شوند، کسانی هستند که از دوره‌ي نوجوانی اهل كار‌كردن و استفاده از فرصت‌های کاری بوده‌اند. البته ناديده نبايد گرفت كه  اگر از این فرصت‌هاي كاري كوتاه در تابستان و... درست استفاده نشود و تفكر درستي پشتوانه‌اش نباشد بهترین لحظه‌هاي زندگی یک نوجوان از دست مي‌رود، بي‌آن‌كه به شكل مناسبي از آن بهره‌مند شده باشد‌.

برخي از روان‌شناسان معتقدند افرادي که ازسن کم، كار مي‌كنند و مشغول فعالیت مثبت مي‌شوند، بهتر معنی تلاش براي دستيابي به زندگی بهتر و انسان مفیدتر بودن را درمي‌يابند و آینده‌ي روشنی خواهند داشت. مي‌گويند كارهايي هستند كه مي‌توانند در تابستان تجربه شوند و اين كارها به نوجوانان فرصت می‌دهند تا ایده‌های کاری بهتری را در سر بپرورانند و جرقه‌ی فعالیت‌های بزرگ‌تري برای آینده در ذهنشان بزند. مي‌گويند كار در تابستان مفيد است به شرط اين كه بداني چه مي كني و چه ياد مي‌گيري.

تعريف نياز

اين‌روزها وقتي در خيابان راه مي‌روي يا براي خريدهاي روزانه و كوچك به همراه مادر راهي مغازه‌ها مي‌شوي، اگر كمي دقت كني هم‌سن و سالان خودت را مي بيني كه در مشاغل مختلف مشغول كارند. در ميوه‌فروشي‌، در سوپرماركت و حتي بوتيك‌ها هم مي‌توان آن‌ها را ديد. من هم يكي از آن‌ها را ديدم. البته او بيش‌تر شبيه كودكان كار بود، اما از صحبت‌هايش با مغازه‌دار فهميدم كه همين سه ماه تابستان را براي كار به اين مغازه آمده است؛ شايد براي كمك مخارج تحصيلش در زمستان! او كيسه‌اي را به دست گرفت كه بزرگ‌تر از توانش بود و با آدرسي كه در دست داشت، به راه افتاد.

خوشبختانه منزل سفارش‌دهنده نزديك بود و او به سرعت برگشت. من هنوز در مغازه بودم و به او گفتم چرا دنبال كار ديگري نمي‌رود كاري كه در آن بتواند چيزي ياد بگيرد و... او تأكيد كرد كه فقط همين سه ماه را كار مي‌كند و گفت كه كار ديگري برايش پيدا نشده و اين مغازه‌دار از دوستان عمويش است. او گفت به پولي كه از اين راه به دست مي‌آورد نياز دارد و بعد دوباره سفارشي گرفت و كيسه به دست به راه افتاد.

کد خبر 300475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha