همشهری آنلاین: وزنه‌بردار 94 کیلوگرم ایران در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان 2011 مالزی به مدال طلا رسید.

محمد پور

ششمین روز رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی 2011 جوانان جهان که به میزبانی پنانگ مالزی در حال برگزاری است با کسب 3 مدال طلا توسط سعید محمدپور، وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم کشورمان پیگیری شد.

امروز و در ادامه این رقابت‌ها در دسته 94 کیلوگرم کاروان ایران دو وزنه‌بردار را روی تخته مبارزات داشت.

در این دسته سعید محمدپور با مجموع 375 کیلوگرم رکورد ورودی بالاتر از سایر رقبا قرار داشته و به این ترتیب قبل از برگزاری این رقابت کاروان ایران تصاحب یک مدال طلای دیگر را هم پیش‌بینی می‌کرد. همچنین یاسین باقری، دیگر وزنه بردار کشورمان در این دسته با رکورد ورودی 355 کیلوگرم در مکان ششم لیست ورودی وزنه برداران این دسته قرار داشت و امید چندانی به کسب مدال به وی نمی‌‌رفت.

بر همین اساس و با برگزاری رقابت‌های یکضرب، سعید محمدپور پس از مهار وزنه‌های 166 و 171 کیلوگرمی در مرتبه سوم وزنه 175 کیلویی را بالای سر برد و به مدال طلا رسید.

ایوگنی کولومیتس با مهار وزنه 170 کیلویی دوم شد و آلکاسندر زایچیکوف از قزاقستان با بالای سر بردن وزنه 165 کیلوگرمی به مدال برنز رسید.

در این دسته یاسین باقری با مهار وزنه 155 کیلویی در بین 11 وزنه بردار دهم شد.

قبل از برگزاری رقابت‌های دوضرب و با توجه به فاصله زیاد ایجاد شده بین محمدپور با سایرین، احتمال کسب مدال طلای دوضرب و مجموع نیز توسط وی زیاد بود و می‌شد به راحتی 2 مدال طلای دیگر را برای وزنه بردار شایسته کشورمان در دسته 94 کیلوگرم پیش‌بینی کرد.

سعید محمدپور با اینکه با توجه به اختلاف 5 کیلوگرمی در این دسته برای کسب مدال طلای دوضرب و مجموع کار راحتی را در پیش داشت، کار خود را با وزنه 205 کیلوگرمی و 5 کیلوگرم بیشتر از سایر وزنه‌برداران در حرکت اول آغاز کرد.

محمدپور در مهار وزنه 205 کیلوگرمی ناکام ماند. با این حال وی برای مرتبه دوم وزنه 206 کیلوگرمی را پیشنهاد داد که موفق شد این وزنه را روی سر ببرد.

برای سومین بار سعید پیشنهاد وزنه 210 کیلوگرمی را داد که این بار هم وزنه بردار ایرانی در مهار آن موفق بود تا طلای رقابت‌های دوضرب نیز نصیب کشورمان شود.

در این بخش وزنه بردار قزاقستانی با مهار وزنه 206 کیلویی دوم شد و لئونارد کوبزاروئیل از رومانی نیز با مهار وزنه 206 کیلویی و به دلیل اختلاف وزن سوم شد.

در همین دسته یاسین باقری، دیگر وزنه بردار کشورمان با بالای سر بردن وزنه 201 کیلوگرمی در رده پنجم قرار گرفت. وی در بار سوم در مهار وزنه 206 کیلوگرمی ناکام ماند. باقری در مجموع نیز با 356 کیلوگرم به عنوان ششم جهان رسید.

در مجموع نیز محمدپور از ایران با 385 کیلوگرم قهرمان جهان در دسته 94 کیلوگرم شد و 3 مدال طلا را تصاحب کرد. در همین دسته ایوگنی کولومیتس با 375 کیلوگرم نایب قهرمان شد و وزنه بردار قزاقستانی با 371 کیلوگرم سوم شد.

در روز اول رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی 2011 جوانان جهان مجید عسگری از کشورمان در دسته 56 کیلوگرم موفق شد مدال نقره جهان را به خود اختصاص دهد. در روز سوم مسابقات نیز جابر بهروزی از کشورمان در دسته 69 کیلوگرم به مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان رسید و در کنار آن نیز مدال طلای یکضرب رقابت‌ها را کسب کرد.

روز گذشته نیز کیانوش رستمی، پرامیدترین وزنه‌بردار ایران روی تخته رفت و موفق به کسب 2 مدال طلا در حرکات دوضرب و مجموع و یک مدال نقره در حرکات یکضرب دسته 85 کیلوگرم شد.

برنامه ادامه رقابت‌های سی و هفتمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان به شرح زیر است:

گروه a دسته 105 کیلوگرم (چهارشنبه 16 تیر- ساعت 9 به وقت تهران)

گروه a دسته 105+ کیلوگرم (پنجشنبه 16 تیر- ساعت 12 به وقت تهران)

مجید عسگری در 56 کیلوگرم، جابر بهروزی در 69 کیلوگرم، کیانوش رستمی در 85 کیلوگرم، سعید محمدپور و یاسین باقری در 94 کیلوگرم، کیا قدمی در 105 کیلوگرم و بهادر مولایی و علیرضا کاظمی نژاد در 105+ کیلوگرم 8 وزنه برداری هستند که کوروش باقری، نام آنها در در فهرست نهایی تیم ملی وزنه برداری جوانان برای حضور در مسابقات و قهرمانی جوانان جهان قرار دارد.

این رقابت‌ها تا روز پنجشنبه 16 تیر ادامه خواهد داشت و پس از رقابت‌های دسته فوق سنگین و روی تخته رفتن بهادر مولایی در 105+ کیلوگرم به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 139554
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز