همشهری آنلاین: اصغر شهابی، رئیس کمیته پزشکی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا، مادام العمر در این سمت حضور خواهد داشت.

shahabi

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، در نشست کنفدراسیون وزنه‌‌برداری آسیا که در شهر تانگ لینگ چین و هم‌زمان با مسابقات قهرمانی آسیا برگزار شد، دکتر اصغر شهابی ضمن باقی ماندن در سمت رئیس کمیته پزشکی، به عنوان رئیس مادام العمر این کمیته نیز برگزیده شد. او همچنین به عنوان عضو افتخاری هیئت رئیسه کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا نیز معرفی گردید.

همچنین دکتر داوود باقری به عنوان دبیر کمیته پزشکی انتخاب شد. ضمن این که حکم دکتر مصطفی حکمت‌پور به دلیل غیبت وی در جلسه اعلام نشد.

خبر دیگر درباره کمیته پزشکی این که قرار است از این پس نمونه‌های دوپینگ به آزمایشگاه‌هایی از همان قاره ارسال شود که در آسیا نیز کشورهای کره جنوبی، چین، ژاپن و تایلند مجهز به این سیستم هستند.

بدین ترتیب نیازی نیست که آزمایش‌های دوپینگ به کلن آلمان ارسال شود.

همچنین مقرر شد از فدراسیون جهانی فقط نفراتی برای نمونه‌گیری به کار گرفته شوند و سایر امور به وسیله افراد کمیته پزشکی قاره مربوطه صورت بگیرد. این برای اولین بار است که این اتفاق رخ می‌دهد.

نفرات مورد نظر برای دادن آزمایش دوپینگ نیز توسط کمیته پزشکی همان قاره انتخاب می‌شوند. این روند در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا هم اکنون اجرا می‌شود.

کد خبر 132477
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز