همشهری آنلاین: چهل و دومین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا با درخشش دو وزنه بردار کشورمان به پایان رسید و بهداد سلیمی و بهادر مولایی با شایستگی روی سکوهای اول و دوم مجموع دو حرکت دسته فوق سنگین قرار گرفتند.

salimi

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، در حرکت یک ضرب دسته 105+ کیلوگرم، بهداد سلیمی همچون بازی‌های آسیایی گوانگجو و رقابت‌های جهانی آنتالیا درخششی خیره‌کننده داشت و پس از مهار وزنه‌های 200 و 205 کیلوگرم، وزنه 208 کیلوگرم را نیز به راحتی بالای سر برد تا با اقتدار به مدال طلای این حرکت دست یابد.

جدی‌ترین رقیب بهداد سلیمی در حرکت یک ضرب هایبو سان از چین بود که پس از مهار وزنه‌های 195 و 200 کیلوگرم، در مهار وزنه 203 کیلوگرمی ناموفق بود. در این وزنه بهادر مولایی، دیگر وزنه‌بردار کشورمان هر سه وزنه درخواستی کادر فنی را مهار کرد و با رکورد 176 کیلوگرم پس از اوتا کازومی از ژاپن در جای چهارم ایستاد.

در حرکت دوضرب هم درخشش وزنه‌برداران کشورمان ادامه داشت و آنها تمام وزنه‌های درخواستی را یکی پس از دیگری بالای سر بردند. مولایی در این حرکت به ترتیب وزنه‌های 201، 217 و 222 کیلوگرم را بالای سر برد و از اوتا کازومی که با رکورد 213 کیلوگرم در دوضرب به کار خودش پایان داده بود، پیشی گرفت.

پس از پایان سه حرکت بهادر مولایی، نوبت به بهداد سلیمی رسید تا با مهار وزنه 241 کیلوگرم قهرمانی خود را مسجل کند. سلیمی پس بالای سر بردن این وزنه، وزنه 250 کیلوگرم را درخواست کرد و در حالی که به هر 3 نشان طلای دسته فوق سنگین دست یافته بود این وزنه را هم به راحتی مهار کرد تا با اقتدار عنوان قوی‌ترین مرد مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا را از آن خود کند.

اتفاق مهم در این وزن ناکامی وزنه‌برداری چینی در حرکت دو ضرب بود که باعث شد او از جدول مسابقات خارج شود. هایبو سان 3 بار در مهار وزنه‌های 240 و 242 کیلوگرم ناکام بود و در نهایت با همان تک مدال نقره حرکت یک ضرب به کار خود پایان داد.

به این ترتیب پس از بهداد سلیمی که با مجموع 458 کیلوگرم روی سکوی قهرمانی دسته 105+ کیلوگرم ایستاد، بهادر مولایی با مجموع 398 کیلوگرم مدال نقره را از آن خود کرد و علی مهد از سوریه با مجموع 393 کیلوگرم در جای سوم ایستاد.

با کسب 3 طلای بهداد سلیمی و دو مدال نقره و برنز بهادر مولایی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در پایان چهل و دومین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا صاحب 3 مدال طلا، 8 مدال نقره و 1 مدال برنز شد و با 7/515 امتیاز، پس از کشورهای چین و قزاقستان مکان سوم جدول رده‌بندی تیمی این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

کد خبر 132579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز