همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در اجرای طرح امنیت اخلاقی و با هماهنگی مراجع قضایی، از 20 تیر امسال ورود زنان به قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها ممنوع شد.

نیروی انتظامی

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ سرتیپ ساجدی نیا در نشست خبری افزود: در پی درخواست مردم به ویژه خانواده‌ها و گله مندی از این موضوع در اجرای طرح امنیت اخلاقی با هماهنگی مراجع قضایی بنا را بر این گذاشتیم که با این معضل برخورد لازم را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: برهمین اساس تصمیم گرفته شد از بیستم تیر1390 ورود زنان به چایخانه‌ها و قهوه خانه‌هایی که از مشتریان با قلیان پذیرایی می‌کنند، ممنوع شود.

سردار ساجدی نیا گفت: از تاریخ یادشده از ورود زنان به قهوه خانه‌ها جلوگیری و با قهوه خانه‌هایی که این بخشنامه را اجرا نکنند طبق ماده 27 قانون نظام صنفی برخورد خواهد شد.

وی درباره سفره خانه‌ها و رستوران‌های سنتی گفت: در سفره خانه‌ها و رستوران‌های سنتی نظارت می‌شود اما فعلاً در مرحله نخست ورود زنان تنها به قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها ممنوع است.

سردار ساجدی نیا اضافه کرد: حتی اگر حضور آنها در کنار خانواده نیز باشد فرقی در اجرای این بخشنامه نمی‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه گفت:‌ اغلب قهوه خانه‌ها و چایخانه‌های پایین شهر مردانه هستند و زنان به این مکان‌ها وارد نمی‌شوند اما در بالیا شهر حدود30 تا 40 درصد قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها حتی با عنوان دیزی سراها وجود دارند که زنان وارد این مکان‌ها می‌شوند که انشاءالله با اجرای این طرح از ورود آنها ممانعت خواهد شد.

وی افزود: پلیس به صورت محسوس و نامحسوس در این باره نظارت خواهد کرد و اگر قهوه خانه‌ای زنان را راه دهد برابر قانون با آن برخورد خواهد شد.

کد خبر 139432
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز